2009-10-14, 20:33
Medlem
inglroriouss avatar
Jag loggas ut så fort jag klickar på någon länk här på flashback. Jag har t.ex. behövt logga in 5-6 gånger för att skriva det här inlägget och är inte säker på att jag ens kommer att posta det. Oerhört irriterande, är det flashback eller mina egna inställningar det är fel på?

Tacksam för svar!
2009-10-14, 20:37
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inglrorious
är det flashback eller mina egna inställningar det är fel på?
Det är garanterat fel i din ände. Har du bockat i "kom ihåg mig" ? Har du provat med någon annan webbläsare? Det låter ju som att det är strul med cookies.
2009-10-14, 20:52
Medlem
inglroriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Det är garanterat fel i din ände. Har du bockat i "kom ihåg mig" ? Har du provat med någon annan webbläsare? Det låter ju som att det är strul med cookies.

Ja "kom ihåg mig" är bockad.
Vill inte ladda ner en ny webbläsare för kunna läsa på fb :/
Någon datorkunnig som vet var man ändrar inställningarna om att spara lösenord osv. på internet? Jag är lite av en datoranalalfabet (i alla fall om man jämför med rävarna i Datorforumet)
2009-10-14, 21:52
Medlem
Vad använder du för läsare?
Gå in i Inställningar och leta upp "Tillåt att webbplatser lagrar cookies"

Eller så är det så att ditt IP byts hela tiden (högst osannolikt). Vet att man loggas ut så fort man byter IP iallafall.
2009-10-14, 22:06
Tekniker
bengs avatar
Inte sitter du på mobilt bredband? Flashbacks sessioner baserar sig på ip-adressen vilket kan medföra problem när du sitter och växlar mellan två eller fler master.

Detta är ett känt problem och vi har en lösning vi ska rulla ut när vi testat den en stund.
2009-10-14, 22:15
Medlem
inglroriouss avatar
Aaah där har vi det! Vill minnas att jag klickade ur "tillåt webläsaren att spara cookies". Meen.. Hur hittar jag till den inställningen? IE 7 (?) tror jag.

Nej använder inte mobilt bredband
2009-10-15, 00:27
Medlem
Jag vet inte om det hjällper dig, men jag hade megaproblem att få FB att fungera.

Ett tag spelade det ingen roll vilken länk jag klickade på så kom statusen upp på Roger P.

Jag försökte med allt jag kunde komma på och alla tips jag fick här på FB.
Till slut kom jag på att det enda sättet att kunna använda Flashsback var att installera den gamla trotjänaren IE 6,0, jag använder Firefox annars.

Så nu använder jag IE till en enda sak, till Flashback.
Hur som helst, det hjälpte mig i alla fall.

/hoppas det löser sig tinson
2009-10-15, 15:44
Medlem
inglroriouss avatar
Sitter på jobbet nu och här fungerar det alldeles utmärkt. Men har fortfarande inte hittat rätt inställningar där hemma :/
INGEN som vet vart den knappen sitter??
2009-10-15, 16:11
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inglrorious
Sitter på jobbet nu och här fungerar det alldeles utmärkt. Men har fortfarande inte hittat rätt inställningar där hemma :/
INGEN som vet vart den knappen sitter??
Testa att söka i något av våra IT-forum. Får du ingen träff där så starta en ny tråd i något av IT-forumen..

*låst*

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in