2009-10-14, 20:03
Medlem
Ja, precis som det står i rubriken så vänder jag mig till er kära FB:are. Det här är inget rop på hjälp eller liknande utan jag undrar bara om nån kan svara på vad det egentligen kan röra sig om eller själv hart vart med om liknande.

Det är nämligen så att jag kan ibland få en återkommande underlig/obehaglig känsla. Går inte riktigt beskriva det i detalj men närmast jag kommer en någorlunda förklaring är väl typ om man skulle ta höjdskräck, klaustrofobi och rädsla för att sedan göra det till ett vidrigt kinderägg. Känslan förekommer nästintill inte alls under dagen utan mer framåt kvällen, speciellt innan läggdags. Då jag blundar tex för då känns det som om rummet jag befinner mig i liksom...tränger sig på mig. Som om det först expanderar och sedan sluter sig om mig.

Vet inte riktigt vad det är jag blir rädd för men det väller bara nån form av panik över mig. Svårt att förklara. Det konstig är att det kommer i korta perioder och nästintill bara då jag är lite nere psykiskt. Inte för att jag brukar gå runt och må dåligt utan lite mer som jag har det i dagsläget tex nu när jag går hemma i min skithåla till "stad" utan jobb, utan någonting att göra på dagarna, det är pissigt väder ute och alla polare antingen jobbar eller tofflar med flickvännerna. Då kommer denna känsla smygande. Har inte känt den på flera år egentligen med tanke på att allt i mitt tillvaro gått alldeles utmärkt.

Det har väl vart 3-4 perioder i mitt liv då denna känsla befunnit sig under nån veckas period och jag är ändå 23 år idag. Så det är inget stort problem och jag har för mestadels lärt mig att kontrollera det.

Det jag undrar egentligen är...vad man kan kalla det här! Är det nån alls som känner igen sig utav det här. Rör det sig om nån form av mildare ångest eller depressionskänslor som leder till det här eller är det nåt annat? Är mest nyfiken egentligen om nån annan har kommit i kontakt med detta eller vet vad fan jag pratar om

Tackar på förhand
Citera
2009-10-14, 20:35
Medlem
HRTs avatar
låter

som panik ångest...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto