2009-10-14, 01:39
Medlem
Jag har aldrig tidigare spelat något instrument men har nu tänkt att lära mig att spela akustisk gitarr.

För att spela behöver jag givetvis en gitarr, frågan är bara, vilken är bäst, för en nybörjare som mig?

Att den ska ha nylonsträngar och inte kosta mer än 2 000 kr är de enda krav jag ställer.

Bor i Västerås.
Citera
2009-10-14, 03:21
Bannlyst
Har du 2000 spänn får du ju en fin gitarr och inte bara något nybörjar-Kinaskräp

Och varför vill du ha nylonsträngar?
Citera
2009-10-14, 06:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heyhoppala
Jag har aldrig tidigare spelat något instrument men har nu tänkt att lära mig att spela akustisk gitarr.
<snip>

Yamaha C40 kanske?

http://www.musikshopen.com/-c-22_32_392.html

http://www.expotv.com/videos/reviews...sticGui/256775

Men som alltid, provspela innan du bestämmer dig! Eller i ditt fall som nybörjare, att den känns skön att hålla i osv.
Senast redigerad av Paraflex 2009-10-14 kl. 06:23.
Citera
2009-10-14, 09:37
Medlem
swahilis avatar
om du bor i västerås så köp på hagströms det är mitt råd, du kanske får betala någon hundring mer
men det är värt det, när de får in alla instrument så går de igenom intoneringen och stränghöjd samt alla andra småsaker som du inte kan göra själv om du är nybörjare.
om någonting inte beter sig som det ska är det bara gå dit och få det fixat på 5 minuter. har gått dit två tre gånger med min bas sen jag köpte den och det tog på sin höjd 5 minuter att få den fixad.
fråga efter rickard när du är där, han vet det mesta som du vill veta.
Citera
2009-10-14, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Och varför vill du ha nylonsträngar?
Jag vill sitta och tralla på min gitarr och tycker att nylon är skönare.

Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Yamaha C40 kanske?

Men som alltid, provspela innan du bestämmer dig! Eller i ditt fall som nybörjare, att den känns skön att hålla i osv.
Kanske, den är ju billig har jag sett, men gillar inte designen hehe. Jag vill ha en som ser ut som såhär: http://i33.tinypic.com/2mrxq49.jpg . Inte för att desginen är det viktigaste, menmen

Citat:
Ursprungligen postat av swahili
om du bor i västerås så köp på hagströms det är mitt råd, du kanske får betala någon hundring mer
men det är värt det, när de får in alla instrument så går de igenom intoneringen och stränghöjd samt alla andra småsaker som du inte kan göra själv om du är nybörjare.
om någonting inte beter sig som det ska är det bara gå dit och få det fixat på 5 minuter. har gått dit två tre gånger med min bas sen jag köpte den och det tog på sin höjd 5 minuter att få den fixad.
fråga efter rickard när du är där, han vet det mesta som du vill veta.
Tackar för tipset, ska gå in och kolla Ligger vid oxbacken, right?
Citera
2009-10-14, 15:26
Medlem
swahilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhoppala
Tackar för tipset, ska gå in och kolla Ligger vid oxbacken, right?
precis, enligt mig den bästa av de tre musikaffärerna i västerås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in