Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2009-12-07, 20:56
  #49
Medlem
The Meatballs avatar
Jag lyssnar på väldigt mycket extrem metall och klassisk musik, även en hel del punk går väldigt bra.

Jag knallar oftast omkring klädd i jeans och skjorta. Folk verkar tydligen ha väldigt svårt att placera mig i fack (en del verkar ha ett tvång att göra det). Som en rätt berusad tjej utbrast när hon undrade vad jag lyssnade på för tillfället och jag spelade upp The Monolith Deathcult - Wrath of the Baath: "Määähh sånt där kan man väl inte lyssna på och se ut som du?".
Citera
2009-12-08, 09:44
  #50
Medlem
Panchreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
Jag lyssnar på väldigt mycket extrem metall och klassisk musik, även en hel del punk går väldigt bra.

Jag knallar oftast omkring klädd i jeans och skjorta. Folk verkar tydligen ha väldigt svårt att placera mig i fack (en del verkar ha ett tvång att göra det). Som en rätt berusad tjej utbrast när hon undrade vad jag lyssnade på för tillfället och jag spelade upp The Monolith Deathcult - Wrath of the Baath: "Määähh sånt där kan man väl inte lyssna på och se ut som du?".

Hah! Fasiken den var ju redigt skön!

Jag tror inte heller att man ser på mitt yttre vad för musik jag lyssnar på. När jag var en liten knodd på en 13-14 bast så såg jag definitivt mer metall-aktig ut än vad jag gör nu. Nu brukar jag tämligen ofta köra på en piké och någon bomullströja över det om det är kyligt. Inte direkt standard för blastbeat fans
Citera
2009-12-08, 09:55
  #51
Medlem
Agzzzos avatar
Som jag brukar säga, varför ställa sig i ett hörn av ett rum när de finns ett helt rum?

precis samma sak med musikstil. Varför bara lyssna på t.ex. hiphop när de finns så mycket annat?
dock går min gräns vid folkmusik och arabisk "musik"

kläder: allt från jeans med skjorta till mjukisar
Citera
2009-12-08, 11:30
  #52
Medlem
Argones avatar
Casual / indie klädstil, fotbolls intresserad med allt vad det innebär vilket förklarar casual antar jag, går inte till överdrift med Stone Island utan lite mer subtilt. Indie är väll för jag är lite av en bohem, gillar konst, arkitektur och design samt stort fan av pete dorethy. Brukar väll oftast ha slimmade jeans eller chinos, piké eller t-shirt och cardigan/ v-ringad/ tracktop ungefär.

Lyssnar mest på indie och house, typ Libertines, Placebo etc. men även lite Clash och dyl. Ministry of sound släpper tveklöst de bästa mixtapesen årligen, bästa dj kollektivet är dock swedish house maffia. Ibland åker några hiphop låtar med in på Ipoden, Kid cudi, Organism 12,jedi mind tricks...
Citera
2009-12-08, 15:36
  #53
Medlem
Apanjockos avatar
Jag har nog rätt skitzo klädstil faktiskt, ibland blir det hiphopstil rakt av, andra gånger chinos, skjorta och trenchcoat och vissa gånger rent av sunkigt, som bakisdagar och liknande när man mest är hemma. Dock aldrig mjukisbyxor.

Lyssnar på allt möjligt, hiphop, dubstep, dnb, metal, pop, 70-talsrock, blues, jazz, electro, punk mm. Klassiskt har jag aldrig riktigt fastnat för men det kommer säkert.

Några favoriter är Jedi Mind Tricks, Antony & The Johnsons, Slayer, Rob Sparx, The Upbeats, BB King, Louis Armstrong, Ray Charles, Pink Floyd, Social Distortion, RATM, Damageplan, Black Label Society.

Dock måste jag säga att jag är sjukt trött på hiphop och det finns bara ett fåtal som håller till 100% i dessa dagar. Urk.
Citera
2017-09-25, 23:26
  #54
Medlem
CocaCola00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
klädsel: dressat med drag åt preppy
Musik: Just nu mest Hardstyle, hardtrance, goa etc. men lyssnar egentligen på allt förutom typ Mixmegapol bullshitet så en del jazz, rock, vispop osv.
Haha preppy stil fast lyssnar på rock? haha låter konstigt ;D
Citera
2017-09-26, 10:30
  #55
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola00
Haha preppy stil fast lyssnar på rock? haha låter konstigt ;D

Snyggt ändå att citera ett 8 år gammalt inlägg haha. Gav mig åldersnoja och ångest.

Idag e jag nog mer streetwear på fritiden men kostym på jobbet. Lyssnar mest på hiphop för tilöfället. Finns något kul i att dunka kartellen i lurarna iklädd kostym..
Citera
2017-09-26, 11:39
  #56
Medlem
CocaCola00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Snyggt ändå att citera ett 8 år gammalt inlägg haha. Gav mig åldersnoja och ångest.

Idag e jag nog mer streetwear på fritiden men kostym på jobbet. Lyssnar mest på hiphop för tilöfället. Finns något kul i att dunka kartellen i lurarna iklädd kostym..
Är du galen? alla blickar du får ?
Citera
2017-09-27, 22:38
  #57
Medlem
Lyssnar främst på metal och klassisk rock men kan smyga sig in lite klassiskt och folkmusik också.

Håller mig till någon form av street-stil, slitna jeans, t-shirt/skjorta, sneakers, bomberjacka, keps ibland. Passar väl inte helt ihop kanske.
Citera
2017-09-28, 11:00
  #58
Avstängd
creepingdeaths avatar
jag byter kläder vartefter nya låtar dyker upp i hörlurarna, blir ett 30-tal klädbyten per dag men det får man leva med.
Citera
2017-09-30, 00:08
  #59
Medlem
Lyssnar på allt förutom negermusik. Klädstilen är väl detsamma, en jävla sörja helt enkelt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback