• 1
  • 2
2009-10-14, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Det där är så nära grisperfektion man kan komma.
Testa nästa gång att baka in den och håll en lägre temperatur (så den får stå inne lite längre - bakningen för att hålla inne vätska).
Ärter eller grönbönor gör sig också fint till, tycker jag.

=) Tack för tipset. Har ett kilo till i frysen på laddning ^^
Citera
2009-10-15, 21:45
Moderator
Pentyls avatar
Clementin kan göra susen också. Fast det kanske allra är bäst på rimmad skinka.
Citera
2011-08-08, 18:14
Medlem
Tog 78 grader häromdagen och det var helt awesome. Dock undrar jag hur ni ser på temperaturer? Kör ni ofta 160 grader som TS skriver eller funkar 200? Är ingen ugnexpert så personligen vet jag inget om vad som anses högt och lågt, jag drar typ 200-225 på allt
Citera
2011-10-12, 18:40
Medlem
Herr.Vakens avatar
ÄÄÄÄH.

så köpte jag en karre och stekte den. La den på tallriken blodig och tog ett par tuggor sen slog det mig. Kan detta vara farligt?

Jag la tillbaka den i stekpannan.

Hur farligt kan det vara. Den var knappast genomstekt! Men jag vill ju ha det så. Lite rosa och blodigt. Inte jätterosa, en väldigt ljus nyans av rosa vill jag ha. Stekte den i kanske, 15-20minuter på högsta värme. Är noobie, första gången jag kör.

Någon?
Citera
2011-10-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Vaken
ÄÄÄÄH.

så köpte jag en karre och stekte den. La den på tallriken blodig och tog ett par tuggor sen slog det mig. Kan detta vara farligt?

Jag la tillbaka den i stekpannan.

Hur farligt kan det vara. Den var knappast genomstekt! Men jag vill ju ha det så. Lite rosa och blodigt. Inte jätterosa, en väldigt ljus nyans av rosa vill jag ha. Stekte den i kanske, 15-20minuter på högsta värme. Är noobie, första gången jag kör.

Någon?

Rekommendationen är 65-70grader om man vill vara säker på att bakterier etc ska ha dött. Men är man säker på att köttet är bra behöver man inte gå upp till de temperaturerna om man nu vill ha sitt kött rosa.
Senast redigerad av Exxus 2011-10-12 kl. 19:05.
Citera
2011-10-12, 19:55
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Rekommendationen är 65-70grader om man vill vara säker på att bakterier etc ska ha dött. Men är man säker på att köttet är bra behöver man inte gå upp till de temperaturerna om man nu vill ha sitt kött rosa.

Stekte till det ordentligt och åt det sen. Får hålla tummarna då! Tack för ditt svar Exxus.
Citera
2011-11-13, 17:28
Bannlyst
Cirka 80 grader brukar vara lagom för fläskkarré i ugn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem