Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-29, 21:50
  #553
Medlem
https://www.avanza.se/placera/telegr...an-805-bn.html

2 270 562 st köptes precis innan stängning på 54.98, undrar hur detta påverkar kursen imorrn vid öppning.
Citera
2018-02-03, 10:38
  #554
Medlem
Tror ni att Gardell kan lyckas?
Citera
2018-02-03, 15:21
  #555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambisen
Tror ni att Gardell kan lyckas?

Nej. Han kan ingenting om telekom.
Citera
2018-02-03, 15:28
  #556
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej. Han kan ingenting om telekom.

Haha, du är fan en karaktär. Nu följer jag inte dig, men vartenda inlägg som du skrivit angående aktier har varit negativ. Jag skulle vilja se din portfölj.
Citera
2018-02-03, 18:24
  #557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Haha, du är fan en karaktär. Nu följer jag inte dig, men vartenda inlägg som du skrivit angående aktier har varit negativ. Jag skulle vilja se din portfölj.

Jag undersöker ett stort antal bolag och avfärdar nästan alla. Är det negativt att vara selektiv när det kommer till investeringar?

Jag vill inte avslöja hela min portfölj, men har ca 40 % likvider. Största innehavet är Maha Energy.
Citera
2018-02-03, 18:35
  #558
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag undersöker ett stort antal bolag och avfärdar nästan alla. Är det negativt att vara selektiv när det kommer till investeringar?

Jag vill inte avslöja hela min portfölj, men har ca 40 % likvider. Största innehavet är Maha Energy.

Nej, verkligen inte. Tycker bara att det är lustigt med denna enorma skepsism.
Citera
2018-03-15, 22:12
  #559
Medlem
Stormcatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag undersöker ett stort antal bolag och avfärdar nästan alla. Är det negativt att vara selektiv när det kommer till investeringar?

Jag vill inte avslöja hela min portfölj, men har ca 40 % likvider. Största innehavet är Maha Energy.

Jag var tvärtom för många år sedan och sprang på allt och vad många andra sade. Det är bra att vara skeptisk, men det har tagit mig över 15 år att lära mig det och via flertalet nitar. Nu är jag alltid skeptisk som grundsyn och det fungerar bättre.

Gardell kan inget om telekom så du har rätt. Stenbeck kunde inget om telekom heller, men hade vett att ta hjälp av personer han anställde som gått ut KTH osv som kunde telekom. Gick rätt okej för Comviq och Tele2..

Återstår hur Gardell väljer att göra... har han ingen plan från början lär han inte vinna loppet heller så vi får se.
Citera
2018-05-14, 05:26
  #560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej. Han kan ingenting om telekom.

Gardell kanske inte vet nåt om telecom men han kanske kan läsa av politik. Trump har satt tänderna i den kinesiska konkurrenten ZTE. Kan det ligga bakom Erics kursrusning?

I mars förra året betalade ZTE ett bötesbelopp om 900 miljoner dollar för att levererat amerikansk teknologi till Iran och Nordkorea, vilket var i strid med sanktioner. I april i år bedömde det amerikanska handelsdepartementet att ZTE kränkt villkoren runt uppgörelsen och förbjöd amerikanska företag från att handla med ZTE i sju år.

https://www.avanza.se/placera/telegr...ag-i-fjol.html
Citera
2018-05-14, 08:29
  #561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Gardell kanske inte vet nåt om telecom men han kanske kan läsa av politik. Trump har satt tänderna i den kinesiska konkurrenten ZTE. Kan det ligga bakom Erics kursrusning?

I mars förra året betalade ZTE ett bötesbelopp om 900 miljoner dollar för att levererat amerikansk teknologi till Iran och Nordkorea, vilket var i strid med sanktioner. I april i år bedömde det amerikanska handelsdepartementet att ZTE kränkt villkoren runt uppgörelsen och förbjöd amerikanska företag från att handla med ZTE i sju år.

https://www.avanza.se/placera/telegr...ag-i-fjol.html

Det är väl tillräckligt hård konkurrens från Huawei...
Citera
2018-08-26, 23:25
  #562
Medlem
TradingPlacess avatar
Erics plan inför framtiden är lite diffus.. Vad är deras affärsplan inför dom närmaste 5-10 åren?
Citera
2018-12-07, 16:55
  #563
Medlem
Marknaden är ju ganska intressant med händelserna kring Huawei och ZTE, då undrar jag, vilka fler konkurrenter finns? Skulle USA, Japan och flera europeiska länder bestämma sig för att bojkotta kinesisk telekom bör det säkra goda marknadsandelar för Ericsson. Om man ligger i framkant på 5G bör det generera goda inkomster kommande 10 åren.
Citera
2019-07-17, 15:15
  #564
Medlem
Mosbulles avatar
Vet någon varför Ericsson rasar idag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback