2011-06-22, 23:42
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Byt ut det till en pingisboll och se hur länge de fortsätter ruva
Citera
2011-06-23, 01:22
Medlem
Eliza CTs avatar
Skaffa en katt och sätt nät för hela balkongen. Inga problem kvar.
Duvorna går till grannarna som i sin tur klagar, sätter olika "skrämmande" saker på balkongen, men likväl så är duvorna lika trogna och tar inte illa upp. En duva försökte här - blev av med några fjädrar (precis som en nyfiken skata)
Citera
2011-06-24, 18:26
Medlem
Kalender-mannens avatar
Jag vann!

Efter en hel dags jagande med vatten-sprej och en del rundstavsviftande så kom dom aldrig tillbaka sen.
Citera
2011-06-28, 11:15
Medlem
Mil3nk0s avatar
Duvor är bevingade råttor - förgifta dem!

Är du blödig kan du köpa en plasthök och tejpa fast på din balkong.
Det håller nog fanskapen borta!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Jag vann!

Efter en hel dags jagande med vatten-sprej och en del rundstavsviftande så kom dom aldrig tillbaka sen.

Jag behöver uppsöka optiker. Missade ditt avslut helt!

Bra jobbat dock.
Citera
2011-07-13, 20:11
Medlem
Kalender-mannens avatar
Tack tack Mil3nk0!

Dock var dom asen tillbaka här idag igen.. tog fram rundstaven i sann ernst kristiger-anda, rusade ut och började vifta och gapa efter dom jävlarna.

Dom kommer alltså fortfarande tillbaka hit.. damn....
Citera
2011-07-13, 20:24
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Tack tack Mil3nk0!

Dock var dom asen tillbaka här idag igen.. tog fram rundstaven i sann ernst kristiger-anda, rusade ut och började vifta och gapa efter dom jävlarna.

Dom kommer alltså fortfarande tillbaka hit.. damn....

Näta in balkongen?
Citera
2011-07-13, 20:28
Bannlyst
Tämj en hankorp (världens smartaste (jag kan inte stava till intelligentiska) fågel) placera grabben på balkongen, men hurry up its bråttom.
Citera
2014-04-17, 19:13
Medlem
BF_Swedens avatar
Ruvande duvor har flyttat in på balkongen:)

Jag har inte kollat till balkongen särskilt mycket senaste tiden och när kollade ut idag märkte jag en duva som flög iväg snabbt. När jag tittar ner på balkonggolvet ser jag att duvorna har byggt ett bo och att det ligger två-tre ägg där När jag gick bort från fönstret så kom duvan tillbaka och fortsatte ruva på äggen.

Så nu är ju frågan hur jag ska göra. Det känns inte som om jag har hjärta att ta bort dessa ägg. Jag kollade upp hur länge de ruvar och det verkar vara ungefär 14 dar och sedan så kommer duvungarna vara kvar i runt 18 dar. Men undra om de kan flyga då? Jag bor på tredje våningen och jag hoppas att de kan dra iväg så fort som möjligt. Det kan ju vara roligt att utnyttja balkongen till något annat än förlossningssal

Har vi några fågelexperter här som kan ge råd i denna prekära situation?
Citera
2014-04-17, 19:26
Medlem
Nyanpasus avatar
Varför inte göra pannkaka?

Vänta ut duvorna, tar inte särskilt lång tid, ställ ut nån smörgås
Citera
2014-04-17, 19:30
Medlem
öppna balkongen ge lite mat, låt mamman komma tillbaka och vips så kan du komma nära och ge mat och hon sitter kvar! så kanske du kan utveckla värsta duvfarmen eller nått tisllslut på din balkong
Citera
2014-04-17, 19:47
Medlem
Glappkontakts avatar
Du behöver inte vara orolig. Dom kommer att stanna och jag lovar att dom kommer tillbaks till din balkong nästa år igen. Deras lokalsinne är överlägset Garmins POI. En av mina vänner hade samma problem och ville vara djurvän. Lessnade då hon glömde stänga balkongdörren och kom hem till en nerskiten lägenhet. Hon fick skjuta duvorna och sanera balkong och lägenhet.
Citera
2014-04-17, 20:08
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
öppna balkongen ge lite mat, låt mamman komma tillbaka och vips så kan du komma nära och ge mat och hon sitter kvar! så kanske du kan utveckla värsta duvfarmen eller nått tisllslut på din balkong
Ja, jag vet inte Jag tror att jag kommer att låta dem vara. Jag vill inte störa dem just nu. Jag får väl helt enkelt vänta ut dem. Hoppas bara att ungarna klarar att flyga iväg efter 18 dar. Frågan är ju om de ser det som sitt hem. Då kanske de vill vara kvar hela sommaren. En sak som är säker i alla fall - det är att jag måste ta tillbaka balkongen innan juni för då kommer nästa kull (enligt en sida om duvor på nätet) och så roligt ska de inte få
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in