Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 18:48
  #529
Medlem
Bästa hemförsäkring för en etta med lösöre 200k
Citera
2018-04-08, 15:30
  #530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83
Bästa hemförsäkring för en etta med lösöre 200k

Släng in uppgifterna på compricer.se och kolla.
Stad och gata påverkar så det går inte säga generellt. Låt mig gissa på ca 700kr per år. Säg gärna vad du fick fram
Citera
2018-04-18, 11:10
  #531
Medlem
Finns tillägg på läns till hemförsäkringen som heter privatolycksfall, nåt att ha?

"Läkarvård och medicin i samband med olycksfallskada i sverige"

"För invaliditet- och dödsfallersättning hela världen"

Trodde att alla hade rätt till första raden i sverige?
Citera
2018-05-07, 14:00
  #532
Medlem
Hej
Oavsett vilket försäkringsbolag du väljer, så teckna inte hos Folksam försäkringar ełler hos WaterCircles försäkringar som är en del av IF försäkringar. Om du gör så du kan inte byta försäkring från den här två försäkrings bolag till annan försäkring bolag om du skulle hitta bätre vilkor hos någon annan försäkring bolag.
Hos Folksam kan man inte säga upp alls försäkring om man är medlem i facket.
Hos WaterCircles kan man inte säga upp försäkring innan ett år har gått över
En som är dubbel försäkrad hos dem två som jag skriver om här.
Citera
2018-06-02, 21:48
  #533
Medlem
Mobilen hamnade i mikron

Vet inte om det är rätt ställe att lägga in tråden men provar.

Grabben fick igår för sig att det var kul att placera in min finare mobil i mikron. Jag märkte det av att det luktade bränt och sprang in i köket och stängde av mikron. Som tur var hände inget mer än att mobilen pajade och osade bränt så någon ini. Den går såklart inte att starta längre.

Min fråga som lyder är om detta är något som hemförsäkringen täcker? Har drulle också om det hjälper?
Citera
2018-06-02, 21:51
  #534
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japzlover
Vet inte om det är rätt ställe att lägga in tråden men provar.

Grabben fick igår för sig att det var kul att placera in min finare mobil i mikron. Jag märkte det av att det luktade bränt och sprang in i köket och stängde av mikron. Som tur var hände inget mer än att mobilen pajade och osade bränt så någon ini. Den går såklart inte att starta längre.

Min fråga som lyder är om detta är något som hemförsäkringen täcker? Har drulle också om det hjälper?

Fråga försäkringsbolaget, annars finns det billiga Doro telefoner, vad ska du med en finare mobil till?
Citera
2018-06-02, 21:57
  #535
Medlem
Ska du försöka att få ut något av försäkringen så ge fan i att nämna något om att den stoppats i en micro. Säg bara att den hade slutat fungera under natten och du inte vet vad det beror på. Vid kontroll lär dom hitta tecken på något som kan förklaras med kortslutning eller liknande - dvs fabrikationsfel = du får ersättning.

Nämner du micron så får du garanterat inte ett öre. Drulle täcker inte uppenbar vårdslöshet, vilket detta nog får räknas som. För vem fan stoppar mobilen i micron?
Citera
2018-06-03, 00:23
  #536
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japzlover
Vet inte om det är rätt ställe att lägga in tråden men provar.

Grabben fick igår för sig att det var kul att placera in min finare mobil i mikron. Jag märkte det av att det luktade bränt och sprang in i köket och stängde av mikron. Som tur var hände inget mer än att mobilen pajade och osade bränt så någon ini. Den går såklart inte att starta längre.

Min fråga som lyder är om detta är något som hemförsäkringen täcker? Har drulle också om det hjälper?
Hur gammal är grabben?
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Ska du försöka att få ut något av försäkringen så ge fan i att nämna något om att den stoppats i en micro. Säg bara att den hade slutat fungera under natten och du inte vet vad det beror på. Vid kontroll lär dom hitta tecken på något som kan förklaras med kortslutning eller liknande - dvs fabrikationsfel = du får ersättning.

Nämner du micron så får du garanterat inte ett öre. Drulle täcker inte uppenbar vårdslöshet, vilket detta nog får räknas som. För vem fan stoppar mobilen i micron?
Det är inte nödvändigtvis uppenbart vårdslöst. Det beror på hur gammalt barnet är. Om en nykter vuxen gör det är det en annan femma.
Citera
2018-06-03, 14:32
  #537
Medlem
Samizdats avatar
Rättar mig själv i ett tillägg (för sent att redigera): nykterhet irrelevant, om man skulle vara full och göra något så korkat får man med största sannolikhet skylla sig själv (anses vara vållande eller åtminstone inte ha försökt skademinimera).

Därtill är fabrikationsfel på elektronik oftast inte ersättningsbart via hemförsäkringen.
Citera
2018-06-03, 18:34
  #538
Medlem
Bästa hemförsäkring

Har Trygg Hansa nu som försäkringsbolag. Är väl varken nöjd eller missnöjd då jag inte har behövt utnyttja försäkringen. Så, vad har ni för försäkringsbolag?
Är ni nöjd med dem?
Vad får ni betala?

Betalar runt 1500 kr/år. Minns ingen exakt siffra så kan skilja en 100 kr +/-
Citera
2018-06-22, 11:36
  #539
Medlem
Mulle-Meths avatar
Jag har fått ett förstahandskontrakt i en förort i Stockholm. Det är en etta. Hur tar man reda på vilken hemförsäkring som passar en? Vilka försäkringsbolag bör man undvika? Vilka försäkringsbolag har ni varit missnöjda med respektive nöjda med? Är det värt att välja den billigaste, eller en lite dyrare för de oförutsedda händelserna?

Tack på förhand
Citera
2018-07-27, 14:50
  #540
Medlem
Skall flytta till bostadsrätt, vilken försäkring?

Skall flytta till bostadsrätt, vilken hemförsäkring skall man ha, och/eller vad skall man tänka på?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback