2009-10-10, 12:46
Medlem
DrDorians avatar
Hej!

Sitter och har formaterat min väns bärbara dator av märke HP compaq 6715s.
Har prövat installerat dom 2 drivrutinerna som finns på hp.se
Men får tyvär inte igång det, så kan någon snäll människa hjälpa mig?

PS försöker vinna tillbaks min flickvän genom små saker som att hjälpa hon med datorn så snälla hjälp, hehe! DS

Kanske ska tillägga att jag har Windows XP pro SP2.
Senast redigerad av DrDorian 2009-10-10 kl. 12:49.
Citera
2009-10-10, 12:58
Medlem
DrDorians avatar
Det kommer alltså inge ljud ut ifrån datorn, så snälla hjälp mig!
Har hållt på och kronglat i 2dagar nu!
SNÄLLA SNÄLLA Mäniskor hjälp!
Citera
2009-10-10, 13:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du lade en tråd kl. Idag, 12:46 och redan nu bumpar du tråden.

Lite ordning får det allt vara med bumpade trådar.

Försök istället att lös ditt problem och att du har hållit på i 2 dagar är nog en överdrift.
Citera
2009-10-10, 13:06
Medlem
DrDorians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du lade en tråd kl. Idag, 12:46 och redan nu bumpar du tråden.

Lite ordning får det allt vara med bumpade trådar.

Försök istället att lös ditt problem och att du har hållit på i 2 dagar är nog en överdrift.

Bumpar? vet inte riktigt vad det betyder. Trodde det fanns hyffsat bra folk här på FB som vill hjälpa till.
Nej jag har håll på i 2dagar och försökt fått igång det men en av dagarna har jag inte ens haft datorn, då tjejen har haft den och jag har fått försökt hjälpa henne via telefon.
Jag är inte så duktig på datorer som många av er är. Så tycker det är onödigt att skriva massa skit istället för att hjälpa till, eller?
Citera
2009-10-10, 13:15
Medlem
hasenfrasens avatar
Kika i Enhetshanteraren på den enhet som inte känns ingen, klistra in informationen du hittar som ser ut nåt i stil med PCI\VEN_1102&DEV_0005&SUBSYS_00231102&REV_00\4&31B 6CD7&0&00F0

så vet vi vad för ljudkort datorn har. Se även till att köra ALLA Windows Uppdateringar Manuellt och Anpassat via Internet Explorer om den kör XP och uppdatera och starta om tills det tar slut på kritiska OCH valfria uppdateringar.
Citera
2009-10-10, 13:18
Medlem
DrDorians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Kika i Enhetshanteraren på den enhet som inte känns ingen, klistra in informationen du hittar som ser ut nåt i stil med PCI\VEN_1102&DEV_0005&SUBSYS_00231102&REV_00\4&31B 6CD7&0&00F0

så vet vi vad för ljudkort datorn har. Se även till att köra ALLA Windows Uppdateringar Manuellt och Anpassat via Internet Explorer om den kör XP och uppdatera och starta om tills det tar slut på kritiska OCH valfria uppdateringar.

Tackar ska se om detta fungerar, du var en trevlig FB användare=)
Citera
2009-10-10, 13:31
Medlem
DrDorians avatar
Det blir att stå "det gick itne att hitta någon bättre drivrutin än den som redan är installerad"

Hur ska man då gå till väga?
Citera
2009-10-10, 19:03
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDorian
Det blir att stå "det gick itne att hitta någon bättre drivrutin än den som redan är installerad"

Hur ska man då gå till väga?

Visa mig den PCI-sträng som ditt ljudkort har i Enhetshanteraren. Det är ungefär som att be om hjälp med en Volvo 740 och inte veta om det är en diesel eller bensinare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in