2014-08-10, 20:01
Medlem
QkNNs avatar
Då har det gått en vecka sedan jag skapade min tråd som nån moderator la in här.

Jag har iaf inte spelat någonting denna vecka och känner mig inte så värst sugen på spela. Men jag vet ju hur känslan kan komma när man minst anar det och det gäller att vara på sin vakt. !
Citera
2014-08-10, 21:35
Medlem
Spelberoende tips motages

Har kommit så långt nu att jag insett att allt spelande tagit över mitt liv. Ljuger/ljugit om hur mycket jag spelat/spelar. Ingen som vet om lånen jag har tagit. Känner att om jag inte spärrar mig från alla hemsidor och framför allt svenskaspel så jag inte kan spela lången varken i butik mobil eller internet. På sin höjd köpa någon andel på trav (jag vet kan låta löjligt och jag bör avstå från allt spelande) Mitt mål är att kunna lägga undan 2500 varje månad minst. Det är en bra bit påvägen till sparande. (dras även sparande automatiskt men dessa är långsiktiga och placerade i fonder)

Skulle behöva lite tips hur ni andra som spelat mycket gjort istället? Har ni tagit promenader när suget kommer som mest, eller gymat? Vad gör ni för att hålla tankarna och suget borta. Jag tror jag kan klara det om jag får en bra start och inte ägnar så mycket tid och tanke till spelandet.

Lön ca 19000-22000 varierar lite men där omkring

Utgifter ca 13500 och då är blanco på 15000 7år, och privat lån 20000, 2 år samt lån av fd flickvän samt en släkting inräknat.

Med blancolånet och de andra lånen betalar jag 5000. Om ca 9 månader blir jag av med ett av lånen på 900 och om 2 år blir jag av med privata lånet Så om 2 år är det ca 2500-2800 i skulder. Ett tag kvar men måste se framåt nu.

MvH
Citera
2014-08-10, 21:43
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Mitt tips är att mentalt bestämma dig för att aldrig mer spela online. Sen kontaktar du alla sidor du är reggad på och mer eller mindre tvingar dom att banna dig (det kan vara ett helvete, många gör allt för att behålla en). Har gått igenom samma sak. Är spelfri sedan 1 år drygt.

Spelar dock fortfarande lite live då och då, men det är en helt annan sak tycker jag.
Citera
2014-08-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet-lat-cynisk
Mitt tips är att mentalt bestämma dig för att aldrig mer spela online. Sen kontaktar du alla sidor du är reggad på och mer eller mindre tvingar dom att banna dig (det kan vara ett helvete, många gör allt för att behålla en). Har gått igenom samma sak. Är spelfri sedan 1 år drygt.

Spelar dock fortfarande lite live då och då, men det är en helt annan sak tycker jag.

Spärrade mig från nordicbet för typ 1 årsedan och efter typ ett år så ringde dom upp och erbjöd super bonus så jag blev fast igen men sen spärrade jag mig för alltid där. Samma sak på andra sidor nu är jag bara reggad på svs guts.com och williamhill samt atg. Alla andra är jag spärrade på.
Citera
2014-08-10, 21:47
Medlem
Är själv en gammal missbrukare..
Har spelat bort väldigt många löner och skitit i alla räkningar och län och hyror m.m
Efter att ha varit utan el i ett halvår bestämde jag mig för att bara ge fan i spel..
Hittade andra saker att lägga pengarna på som TV spel..köpte mängder med DVD filmer köpte projektor m.m och började läsa böcker..
Och tog ut nästan alla pengar när lönen kom så jag ej kunde spela på nätet..

Har trillat dit några gånger efter men klarar mig oftast på att köpa några lotter varje månad..
Citera
2014-08-10, 21:49
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobran88
Spärrade mig från nordicbet för typ 1 årsedan och efter typ ett år så ringde dom upp och erbjöd super bonus så jag blev fast igen men sen spärrade jag mig för alltid där. Samma sak på andra sidor nu är jag bara reggad på svs guts.com och williamhill samt atg. Alla andra är jag spärrade på.
Bra. Jag fick även mycket "erbjudanden" och skit på mailen lång tid efteråt så jag bytte den också. Kan vara värt att göra. Vet att jag spenderade typ en halv dag på att kontakta och krångla med alla sajter. De är inte lätta att ha att göra med när det kommer till att avregga sig.
Citera
2014-08-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet-lat-cynisk
Bra. Jag fick även mycket "erbjudanden" och skit på mailen lång tid efteråt så jag bytte den också. Kan vara värt att göra. Vet att jag spenderade typ en halv dag på att kontakta och krångla med alla sajter. De är inte lätta att ha att göra med när det kommer till att avregga sig.

Jag kom bort från sms lånsträsket och ägnade där som du säger en halvdag att spärra mig från att låna. Använt förskottslön nu ett tag, vilket jag tycker kan vara okej om det någongång skulle skita sig med att man måste gå till tanläkaren eller något och saknar pengar, ska även spärra mig på den sista smslånsidan som finns.
Citera
2014-08-10, 21:57
Medlem
Citat:
Jag kom bort från sms lånsträsket och ägnade där som du säger en halvdag att spärra mig från att låna. Använt förskottslön nu ett tag, vilket jag tycker kan vara okej om det någongång skulle skita sig med att man måste gå till tanläkaren eller något och saknar pengar, ska även spärra mig på den sista smslånsidan som finns.

Jobbigt med ångesten man har nu men lika bra att sluta spela nu innan det går alldeles för långt.
Citera
2014-08-10, 22:08
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Citat:
Jobbigt med ångesten man har nu men lika bra att sluta spela nu innan det går alldeles för långt.
Lägger du av nu så kommer det bara bli bättre. Om ett par dagar mår du bättre, efter två månader har du förhoppningsvis "glömt" spelandet. Det viktiga är att du inte får för dig en massa dumma idéer om att spela för att vinna tillbaka eller spela för något du har undanstoppat, typ, bara en sista gång.

Bara acceptera att du kommer inte spela mera och håll fast vid det. Se till att skaffa någon hobby också om du inte redan har det. Något som tar fokus från datorn.
Citera
2014-08-10, 22:23
Medlem
QkNNs avatar
Jag tror det viktigaste efter man bestämt sig är att aldrig slappna av och glömma att man en gång har haft ett missbruk.

Jag har slutat spela många gånger men också trillat tillbaka många gånger. Vart spelfri typ 6 månader - 1 år och lyckats spara ihop en del och sen bränt alltihopa typ istället för att köpa nått roligt.

Så det är enligt mig efter 1 års spelfrihet som det blir lite klurigt.. Men att ta för vana att skriva här eller på något annat forum så man inte glömmer av sitt missbruk kan nog vara bra. Och allt annat förebyggande så som att spärra sig på olika sidor, ta för vana att ta ut lönen i cash, sätta in pengar på fonder etc etc.
Citera
2014-08-10, 22:33
Medlem
FetRiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Jag tror det viktigaste efter man bestämt sig är att aldrig slappna av och glömma att man en gång har haft ett missbruk.

Jag har slutat spela många gånger men också trillat tillbaka många gånger. Vart spelfri typ 6 månader - 1 år och lyckats spara ihop en del och sen bränt alltihopa typ istället för att köpa nått roligt.

Så det är enligt mig efter 1 års spelfrihet som det blir lite klurigt.. Men att ta för vana att skriva här eller på något annat forum så man inte glömmer av sitt missbruk kan nog vara bra. Och allt annat förebyggande så som att spärra sig på olika sidor, ta för vana att ta ut lönen i cash, sätta in pengar på fonder etc etc.

Var utan spel typ 4 månader sen kör du lite smått och inse att många spelar så liten chans ;D
så bara satsa en liten summa ;> och kanske håll dig till 2-3 sidor och sätt insättningsgräns på dem
och leta enbart freespins sen på de andra, och sätt 200:- insättn. gräns på dem andra sidorna som du ej tänkt spela på så du kan få erbjudande om spins o.s.v.
Sen håll dig till sånt som ej är riggat ;D
Citera
2014-08-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN

Stämmer nog, kommer ta ut minst 2500 nu varje månad och stoppa undan som sparande. Ta ut och lägga hemma och "låsas" som att de inte finns. Det mest jobbiga kommer bli att man vill vinna pengar för att betala av blancolånen men redan där är man torsk i sitt tänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in