Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-08, 13:28
  #1
Medlem
WesleyPipess avatar
Ja, rubriken säger nog allt men för säkerhets skull ska jag försöka beskriva lite mer ingående om vad som händer.

När jag försöker tanka ned något så händer ingenting. Torrenten är avstannad och den verkar inte kunna ansluta till trackers.
Det gick förut när jag körde Ubuntu och Arch, sedan bytte jag till Kubuntu (om jag minns rätt) då började den strula ett tag, sedan fungerade det igen.
Efter ett tag började Kubuntu strula med något program så jag bytte tillbaka till Ubuntu och det var antingen där eller när jag bytte router det slutade fungera. Det ska dock inte vara något problem med routern eftersom det går att tanka på andra datorer i huset som kör Windows och polaren som hade routern innan mig hade inga problem, han körde också Ubuntu. Det verkar heller inte vara några problem med portar.
Måste även tillägga att jag inte är så kunnig i Linux så ifall någon kommer på någon lösning så uppskattas det ifall personen skriver en idiotsäker förklaring. Jag litar er. May the force be with you.
Citera
2009-10-08, 13:31
  #2
Medlem
brandvägg?

skaffa utorrent
Citera
2009-10-08, 13:33
  #3
Medlem
WesleyPipess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
brandvägg?

skaffa utorrent
Brandväggar skall inte vara på 'by default' så det utesluter jag. µtorrent funkar nog inte till Linux och det är inte Ktorrent som är problemet då Transmission inte heller fungerade när jag körde Ubuntu.
Citera
2009-10-08, 15:23
  #4
Medlem
midnighttrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WesleyPipes
Brandväggar skall inte vara på 'by default' så det utesluter jag. µtorrent funkar nog inte till Linux och det är inte Ktorrent som är problemet då Transmission inte heller fungerade när jag körde Ubuntu.

många distro har en brandvägg som är igång "by default" så undersök det. har du ändrat port i din bittorrentklient? i många privata trackers så är bittorrentprotokollets standardport blockad.
Citera
2009-10-08, 15:33
  #5
Medlem
WesleyPipess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
många distro har en brandvägg som är igång "by default" så undersök det. har du ändrat port i din bittorrentklient? i många privata trackers så är bittorrentprotokollets standardport blockad.
Får kolla upp det.
Jo, jag har öppnat portar och ändrat till dem men det skulle vara märkligt ifall det är det eftersom det har fungerat förut utan att öppna portar. Fungerar inte att tanka någonstans ifrån heller.
Citera
2009-10-08, 16:44
  #6
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
brandvägg?

skaffa utorrent
Korkat att köra µtorrent i wine.

Citat:
Ursprungligen postat av WesleyPipes
Brandväggar skall inte vara på 'by default' så det utesluter jag. µtorrent funkar nog inte till Linux och det är inte Ktorrent som är problemet då Transmission inte heller fungerade när jag körde Ubuntu.

Kan vara brandvägg. Tanka firestarer och se om det är iptables som är igång.
firestarter - gtk program for managing and observing your firewall
Citera
2009-10-08, 19:33
  #7
Medlem
WesleyPipess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Korkat att köra µtorrent i wine.



Kan vara brandvägg. Tanka firestarer och se om det är iptables som är igång.
firestarter - gtk program for managing and observing your firewall
Tankade och körde igång men ingen brandvägg är på. Vart kollar jag det där iptables?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback