• 1
  • 2
2009-10-08, 21:11
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Tar Perian MKV-filer? I så fall är ju Quicktime X ett alternativ..
De hade väl problem med det där va? Eller har de kanske fixat det nu...
Citera
2009-10-08, 21:49
Medlem
Hispers avatar
App app, nu taggar vi ned lite!

/Mod
Citera
2009-10-08, 22:02
Medlem
SNIFF2s avatar
Du har inget annat som drar en massa CPU förutom din mediaspelare? Kanske där felet ligger.
Citera
2009-10-08, 22:09
Medlem
AFIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNIFF2
Du har inget annat som drar en massa CPU förutom din mediaspelare? Kanske där felet ligger.

Nope allt nerstängt, jag har en macbook som det laggar fett på, så jag växlade upp med en Pro åxå, men samma där! Vlc är den senaste, hjälper det det om jag mosar i mera ram? varför ska man ha HDMI när skiten inte går att spela helelr, fattar inte logiken...besviken.
Citera
2009-10-08, 22:32
Medlem
benjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AFI
Nope allt nerstängt, jag har en macbook som det laggar fett på, så jag växlade upp med en Pro åxå, men samma där! Vlc är den senaste, hjälper det det om jag mosar i mera ram? varför ska man ha HDMI när skiten inte går att spela helelr, fattar inte logiken...besviken.

Det är ju bara dig det inte fungerar för.. Testat Plex än då eller gillar du bara att klaga?
Citera
2009-10-08, 22:43
Medlem
AFIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benja
Det är ju bara dig det inte fungerar för.. Testat Plex än då eller gillar du bara att klaga?

Ja, jag har testat plex, det suger på bildkvaliten 50" och ja, jag gillar att gnälla, så jag ska fan gå ner till Macstore och visa gubbfan att det laggar åxå
Citera
2009-10-08, 23:01
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:

har du en sample som du kan dela med dig av? så kan man prova själv om samplen laggar.
Citera
2009-10-09, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ja, jag har testat plex, det suger på bildkvaliten 50" och ja, jag gillar att gnälla, så jag ska fan gå ner till Macstore och visa gubbfan att det laggar åxå
Men. Hur kan Plex ge sämre kvalité än VLC när du har samma videokälla? Det är ju fortfarande bara filmen som visas, på samma upplösning!!
Prova att ändra upplösingen i plex. Sen kan du prova att trycka på Z för olika visningsalternativ när du spelar filmen..
EDIT: Vilken Mac Pro har du? Är lite nyfiken bara. Nya 8-core eller 4-core? Eller någon äldre?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in