Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-25, 23:27
  #1153
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag tyckte att Barnläkaren på Karolinska var jobbig.
In what way?
Citera
2017-04-26, 13:40
  #1154
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
In what way?

Det var nog mest för att jag själv har barn. Efter första knodden blir man lite blödigare när det gäller föräldrar som förlorar sina barn...
Citera
2017-05-01, 18:40
  #1155
Medlem
flaess avatar
Det senaste avsnittet om den tragiska tågolyckan i Lerum 1987 var som flera andra avsnitt i den här säsongen mycket lyssningsvärt. Bästa P3 Dokumentär-säsongen på länge!

Jag lider verkligen med signalreparatören som medverkade i dokumentären. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att ha nio liv på sitt samvete. Fy fan
Citera
2017-05-01, 22:37
  #1156
Medlem
Lasermopsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Det senaste avsnittet om den tragiska tågolyckan i Lerum 1987 var som flera andra avsnitt i den här säsongen mycket lyssningsvärt. Bästa P3 Dokumentär-säsongen på länge!

Jag lider verkligen med signalreparatören som medverkade i dokumentären. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att ha nio liv på sitt samvete. Fy fan
Ja, den var värd att lyssna på.

Men nått märkligt, jag hade inte alls hört talas om denna olycka tidigare. Jag är ändå född 1980...
Citera
2017-05-02, 08:16
  #1157
Medlem
canadianresourcess avatar
Ja det var en bra story som jag faktiskt inte hört talas om tidigare. Sjukaste var snubben som hoppade från loket och i luften ser tågen krocka och tryckas ihop som två dragspel. Tom Cruise kan gå och duscha...
Citera
2017-05-09, 13:40
  #1158
Medlem
Ang. avsnittet om Andres polarexpedition, någon som vet vad "Nils och Annas låt" alltså den operasången de spelar heter? Tyckte den var så vacker, men den står inte med i låtlistan (jävligt irriterande) och jag hittar inte namnet trots googlande. Help?
Citera
2017-05-09, 16:05
  #1159
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattskrot
Ang. avsnittet om Andres polarexpedition, någon som vet vad "Nils och Annas låt" alltså den operasången de spelar heter?
Den är ur operan Lakmé av Léo Delibes. Närmre bestämt duetten "Viens, Malliga". (De sjunger om engelsmännens ockupation av Indien.)

Vet inte vem som sjunger den i podden, men den är poppis bland sopraner att sjunga så du hittar säkert många fina varianter om du googlar lite. Här har du en med Joan Sutherland och Huguette Tourangeau
.
Citera
2017-05-09, 16:43
  #1160
Medlem
Tack så hemskt mycket!
Citera
2017-05-28, 21:48
  #1161
Medlem
Split-eds avatar
Senaste om mirakeldoktorn tyckte jag faktiskt var intressant och bra. Förväntade mig att få en förklaring på varför kvinnans syn kom tillbaka, men icke.. Någon som kan ge mig en rimlig förklaring?

Nu har det faktiskt varit en del bra nya dokumentärer, hoppas dom håller i det här!
Citera
2017-06-07, 02:37
  #1162
Medlem
Den bästa p3 dokumentären = Svensken i Bolivia

(Tips från coachen)
Citera
2017-06-09, 11:45
  #1163
Medlem
Nintendokids avatar
Vad tycker ni om senaste dokumentären om mangs?

Jag tycker att den var dålig det var mest ytliga sammanställningar om morden utan djup.
Citera
2017-06-10, 23:18
  #1164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogeatingadog
Den bästa p3 dokumentären = Svensken i Bolivia

(Tips från coachen)

Ja den är ruskigt bra. Peter Rätz och kidnappningen av Uppsalastudenten är också guld.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback