Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-23, 14:17
  #1105
Medlem
Illusioners avatar
Det nya avsnittet om polarexpoditionen är intressant. Mest pga ämnet. Går inte att göra något såligt av det.
Citera
2016-12-23, 19:08
  #1106
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baktakt2015
Ja, han kanske bör hålla sig till chokladaskarna.

Fast jag tycker han gjort en del bra dokumentärer också. Mycket hänger ju på ämnet och vilka personerna som är med.

Och vilka personer som är med beror ju också mycket på producenten såklart.

Absolut, jag diggar hans dokumentärer! Just den här var dock inte särskilt bra IMO.
Citera
2016-12-28, 11:19
  #1107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Det nya avsnittet om polarexpoditionen är intressant. Mest pga ämnet. Går inte att göra något såligt av det.

Stämmer bra. Den senaste dokumentären om André-expeditionen är överraskande bra. Jag placerar den på topp 5 av alla P3 Dokumentärer.
Citera
2017-01-01, 23:59
  #1108
Medlem
ArzeniXs avatar
Kvalitet på hög nivå i det senaste avsnittet. Hatten av! Måste säga att det är stort lyft med tanke på senare tids nedåtgående trend.
Citera
2017-01-04, 05:53
  #1109
Medlem
Riktigt intressant och välgjort avsnitt det senaste om polarexpeditionen!
Citera
2017-01-04, 08:26
  #1110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Stämmer bra. Den senaste dokumentären om André-expeditionen är överraskande bra. Jag placerar den på topp 5 av alla P3 Dokumentärer.

Tackar för tipset, ska avlyssnas!
Citera
2017-01-04, 08:39
  #1111
Medlem
mishimas avatar
Kul med en dokumentär om Polarexpeditionen. Besökte André-museet i Gränna vid ett tillfälle i barndomen och var lite fascinerad av historien under en period.

Generellt så blir program om äldre händelser lite bättre.
Citera
2017-01-04, 09:38
  #1112
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftsvampen
Bra mycket intressantare än dokumentären om Tupac. Hur många svenskar bryr sig om en amerikansk rappare som blev skjuten för en jävla massa år sedan?
Håller med sen kan ju alla den storyn. Han var en känd rappare och gangster, levde farligt och hatade polisen...zzzz.

Tycker P3 borde göra en dokumentär om Anonymus.
Citera
2017-01-04, 23:40
  #1113
Medlem
Måste få posta igen och säga att det är just dokumentärer så som André-expeditionen som fängslar mig och inte sadistiska mord som får en att må dåligt och allt vad dom nu presenterat senaste året. Fortsätt såhär så blir jag väldigt glad
Citera
2017-01-05, 01:50
  #1114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Håller med sen kan ju alla den storyn. Han var en känd rappare och gangster, levde farligt och hatade polisen...zzzz.

Tycker P3 borde göra en dokumentär om Anonymus.


Många svenska journalister och trendnissar verkar ha tagit över amerikanernas dyrkan av Tupac, han utmålas som en pånyttfödd Bob Marley och nerskjuten på gatan etc. Verkligen tröttande.
Citera
2017-01-10, 17:21
  #1115
Medlem
Kan bara instämma i hyllningskören av Polarexpeditionen, synd att inte alla dokumentärer kan hålla den nivån.

Jag hade nyss läst boken Expeditionen av Bea Uusma (som medverkade i programmet), rekommenderas absolut.
http://www.norstedts.se/bocker/11327...trerad-utgava-
Citera
2017-01-20, 19:19
  #1116
Medlem
Gynekologstols avatar
Det senaste avsnittet om de så kallade tvångssteriliseringarna var totalt ointressant. Ett vinklat program som behandlar ett ämne som endast intresserar ett väldigt litet särintresse.

Givetvis så kom endast RFSL och andra människor som tycker att den näst sista siffran i personnumret är viktig till tals. Jag vet i alla fall vad jag hade valt om jag fick välja mellan en kroppsdel och en siffra i mitt personnummer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback