2007-11-05, 04:25
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullshitaren
Jag fick ett priv PM från en som hade henne i sin "bekantsskapskrets"
så av respekt för den användaren här på FB så säger jag inget mer.

Ge dig nu din mespropp! Jag har läst en hel hög med korkade inlägg där du har skrivit att du minsann vet något som alla andra vill veta, men så när någon också vill få reda på mera om det du insinuererar att du skulle känna till, så kommer det ett löjligt nekande svar med diverse skitsnack och usla bortförklaringar...

Det du sysslar med är så kallad passiv aggressivitet i sin sämsta form. Säg det du påstår dig att känna till - eller låt limpsaxen vara stängd. Alltså, skriv inga fler skitinlägg där du bara tramsar och vänder på orden...

Skriv eller knip med andra ord!

PS. Vanligtvis försöker jag att hålla en god ton, men nu blev jag riktigt trött på ditt regelmässiga energitjuveri...

.
Citera
2007-11-05, 09:31
Medlem
Imzadis avatar
Tack Walker.

Har undrat då och då om hans liv.
Citera
2007-11-05, 10:04
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Ge dig nu din mespropp! Jag har läst en hel hög med korkade inlägg där du har skrivit att du minsann vet något som alla andra vill veta, men så när någon också vill få reda på mera om det du insinuererar att du skulle känna till, så kommer det ett löjligt nekande svar med diverse skitsnack och usla bortförklaringar...

Det du sysslar med är så kallad passiv aggressivitet i sin sämsta form. Säg det du påstår dig att känna till - eller låt limpsaxen vara stängd. Alltså, skriv inga fler skitinlägg där du bara tramsar och vänder på orden...

Skriv eller knip med andra ord!

PS. Vanligtvis försöker jag att hålla en god ton, men nu blev jag riktigt trött på ditt regelmässiga energitjuveri...

.

Vad har du förväntat dig från en som nickar bullshitaren egentligen ? rediga och sanningsenliga utsagor eller lögn, osanning och påhitt ?
Citera
2007-11-05, 11:10
Medlem
För att inte ha blivit dömd, kan man bara konstatera att han fått ett sällsynt hårt straff.

...låt han vila i frid.
Citera
2007-11-05, 15:49
Medlem
Walkers avatar
För er som är intresserade om fallet Hellberg kan jag tipsa om min konspirationstråd. Finns mycket som är konstigt kring fallet, själv hävdar Hellberg en komplott mot honom. Hitta en del info som talar mot att han är en "ful gubbe", men vem satte i så fall dit honom??

http://www.flashback.org/showthread.php?t=569422
Citera
2007-11-05, 16:28
Medlem
Om han nu är skyldig så var det illa att göra det han gjorde. Men straffet måste stå i proportion till vad han gjorde också. Hela hans liv är ödelagt och skådespelarkarriären har raserats. Ingenting finns kvar. Bara *det* borde ha räckt. Men han fick fängelse också (innan han blev frikänd i högre instans). Man skulle kunna likna det vid att slå på den som redan ligger.

Ibland undrar man vilka straffskalor vi har i det här landet.

Dessutom dömdes han på indicier. Det var inte ställt utom all tvivel att han var skyldig. Det skulle kunna vara så som han själv säger, även om jag inte tror det, men det finns en liten möjlighet. Och då ska han inte dömas. Rätten räknade på sannolikheten och kom sannolikt fram till att skulden övervägde. Men svenska domstolar får inte döma ut domar på det sättet. Ändå görs det och vi har sett det förr, vid flera tillfällen. Joy Rahman till exempel. Och han som blev dömd för dådet på Broder Tuck, sedan visade det sig att han med största sannolikhet var oskyldig. Likaså Rahman.

För j*vligt hur domstolarna kan rasera människors liv på det där sättet utan att blinka.

Ja, han kanske är skyldig. Men de hade inte 100-procentiga bevis, endast indicier, och då ska han inte dömas.

Det går ju att plantera teknisk bevisning av det där slaget. Och om någon nu ville sätta dit honom så kan de ju koka ihop ett dyligt scenario och rigga en mängd ledtrådar som leder till just honom. Att Hellberg dessutom skrivit minst en mycket kritisk bok mot flera makthavare gör inte det hela mer osannolikt.
Citera
2007-11-05, 16:53
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien
Det går ju att plantera teknisk bevisning av det där slaget. Och om någon nu ville sätta dit honom så kan de ju koka ihop ett dyligt scenario och rigga en mängd ledtrådar som leder till just honom. Att Hellberg dessutom skrivit minst en mycket kritisk bok mot flera makthavare gör inte det hela mer osannolikt.

Precis vad jag tänkte, tekniskt bevisning kan mycket väl vara planterade, Hellberg luras till platsen för att vittnen ska uppmärksamma den då riksbekanta skådisen.
Citera
2007-11-05, 19:26
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Att Hellberg dessutom skrivit minst en mycket kritisk bok mot flera makthavare gör inte det hela mer osannolikt.
Du syftar på Kopplingen? Intressant bok som jag läser just nu och en riktigt bra tv-serie som tyvärr aldrig visats i repris.
Citera
2007-11-05, 23:17
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Du syftar på Kopplingen? Intressant bok som jag läser just nu och en riktigt bra tv-serie som tyvärr aldrig visats i repris.

Har inte läst boken eller sett serien, men den verkar lovande. Har ett par frågor.

Pekas några politiker ut som bordellkunder?

Vem är Lars-Magnus Jansson som Hellberg skrivit boken med? Namnet påminner en del om Leif GW´s polis Lars-Martin Johansson i Grisfesten, men det kanske är en ren slump
Citera
2007-11-06, 00:03
Bannlyst
Citat:
Om han nu är skyldig så var det illa att göra det han gjorde. Men straffet måste stå i proportion till vad han gjorde också. Hela hans liv är ödelagt och skådespelarkarriären har raserats. Ingenting finns kvar. Bara *det* borde ha räckt. Men han fick fängelse också (innan han blev frikänd i högre instans). Man skulle kunna likna det vid att slå på den som redan ligger.

Ibland undrar man vilka straffskalor vi har i det här landet.

Dessutom dömdes han på indicier. Det var inte ställt utom all tvivel att han var skyldig. Det skulle kunna vara så som han själv säger, även om jag inte tror det, men det finns en liten möjlighet. Och då ska han inte dömas. Rätten räknade på sannolikheten och kom sannolikt fram till att skulden övervägde. Men svenska domstolar får inte döma ut domar på det sättet. Ändå görs det och vi har sett det förr, vid flera tillfällen. Joy Rahman till exempel. Och han som blev dömd för dådet på Broder Tuck, sedan visade det sig att han med största sannolikhet var oskyldig. Likaså Rahman.

För j*vligt hur domstolarna kan rasera människors liv på det där sättet utan att blinka.

Ja, han kanske är skyldig. Men de hade inte 100-procentiga bevis, endast indicier, och då ska han inte dömas.

En smula off topic, jag vet! Men jag kom att tänka på Aschbergs Insider där han hänger ut de så kallade firmakillarna som stödjer porrklubben AIK i vått och torrt. Hur kan det av många anses som "helt rätt" att bränna dessa killar, hänga ut dem med namn och bild, besöka och namnge deras arbetsplatser osv trots att de inte är dömda för det de i programmet anklagas för?!

Kapten Lager blev ju till en början dömd för övergreppen men inte fan dök hans nuna och/eller namn upp i vare sig TV eller tidningar. Om det är något man borde varna skattebetalande hederliga människor för är väl en pedofil som springer runt och letar oskyldiga försvarslösa offer vars liv han för alltid kan rasera i motsats till firmakillar som gör upp om tid och plats för lite hederlig boxning a la "Fight Club"!

T.Hellberg, D.Bergman eller T.Beltran, vem av dessa tre skulle just du välja som barnvakt till din avkomma?
Citera
2007-11-06, 23:47
Medlem
Valvträsks avatar
Bloggen med Hellberg-intervjun...

..ligger här

http://thegordonfiles.blogspot.com/2...1_archive.html
Citera
2007-11-06, 23:56
Medlem
mollydotts avatar
Men hur var det nu, ursäkta en okunnig, blev han fälld eller friad? Har han, eller har han inte fulat med småflickor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in