Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-06, 23:27
  #1
Medlem
Impulse202s avatar
Har upptäckt ett underligt problem med boxern sedan 2 dagar tillbaka.
Signalstyrkan försvinner ibland helt och lägger sig på 1%, och ibland pendlar den friskt mellan 30-70%. Oavsett signalstyrka är alltid kvalitén 2%.

Den fungerade perfekt på kvällen, sen har något hänt under natten... Morgonen därpå började detta uppenbara sig. Bor i hyresrätt, så får signalen "genom väggen".
Värt att notaras är att det blåste rätt friskt under natten, men pluggar jag in antenn-sladden i tvn direkt fungerar allt som det ska.

Testat göra en total återställning av boxen, hittar inga kanaler alls.
Det är en Sagem ITD-72G SW.


Tips/funderingar på vad som kan vara fel? Kan ingenting om sådant här egentligen...
Citera
2009-10-07, 18:05
  #2
Medlem
DennisOlofs avatar
Dags att fråga värden om dom inte kan beställa en "kontroll" av anläggningen, dvs att mottagningen är bra osv. Sedan skiljer det sig lite hur det är inkopplat. Kan blivit fel på utrustningen ni har.

Att det funkar bra på TVn kan ju bero på att det är en annan box (om du har inbyggd digital-box i den). Antar du syftar på det.

"Goda råd är dryga"
Citera
2009-10-07, 19:12
  #3
Medlem
gammgubbes avatar
Har du Boxer dvs digitaltv via marknätet eller digitaltv via kabel, typ comhem? Eftersom det tycks fungera bra med tevens inbyggda digitalmottagare tror jag felet ligger på din externa box. Om den måste servas kommer den skickas till Anovo. Lycka till - du kommer behöva det.
Citera
2009-10-07, 22:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammgubbe
Har du Boxer dvs digitaltv via marknätet eller digitaltv via kabel, typ comhem? Eftersom det tycks fungera bra med tevens inbyggda digitalmottagare tror jag felet ligger på din externa box. Om den måste servas kommer den skickas till Anovo. Lycka till - du kommer behöva det.

Eftersom TS har en ITD-72 handlar det om marknät (DVB-T), dessutom skickas inte dessa till Anovo....


Till TS:

Antingen har det hänt något med antennen (gissar att du även får analog signal via väggen då det funkar direkt till TV:n, du skulle ju kunna skippa din externa box om din TV har inbyggd box, alltså skulle du inte ha ett problem här...)

Kontakta din hyresvärd. Möjligtvis kan det ju även vara så att din Sagembox fått spelet, ta med den till en butik eller polare som har DVB-T-signal och testa den....
Citera
2009-10-08, 12:46
  #5
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gusgunner
Eftersom TS har en ITD-72 handlar det om marknät (DVB-T), dessutom skickas inte dessa till Anovo....

Hur vet du det? Den kund jag hjälpte hade sagem och den skickades till Anovo som jag hade ett helvete med. Nåja, för TS skull hoppas jag du har rätt.
Citera
2009-10-08, 22:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammgubbe
Hur vet du det? Den kund jag hjälpte hade sagem och den skickades till Anovo som jag hade ett helvete med. Nåja, för TS skull hoppas jag du har rätt.


Jo, du kan ha rätt där, är inte så insatt i vart sagem kan servas, men trodde nog det var på bättre ställen än värmland....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback