Citat:
Ursprungligen postat av Tankard
Morsning
Jag har en liten dunk HB som är inte mindre än 2 år gammal. Kan det bildas farliga ämnen i den eller blir den bara allmänt dålig efter en tid ? Jag är lite sugen på att smaka den liksom

Har slängt ner en näsa i den och det luktar inte gott, vasst på nå't vis. Har inget minne av att den gjorde det förut. Vad tror ni som är experter?
Det vassa som du känner med näsan kan vara att alkoholen har absorberat vissa ämen från plastdunken om spriten nu är så gammal. HickA kan där ha delvis rätt eftersom det ingår ättika i vissa plaster. Jag har själv haft HB i dunk i över ett halvår och känt att lukten förändrats. Men jag har blivit lika full o gla för det och synen har jag kvar. Men så länge som två år har jag ingen erfarenhet av. Har du själv gjort den eller vet med säkra källor var HB:t kommer ifrån så kan Du rena den genom kol en gång, är Du osäker på var den är gjord så bör Du testa den...
Det bästa att förvara HB eller annat brännvin längre tid är glas, inget annat. Och då håller det hur länge som helst.