Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-05, 10:22
  #1
Medlem
Hejsan,

Jag har en cirka 10 år gammal reciver från pioneer. Kostade typ 5-6000k ny. Den har bott på vinden ett tag och nu funkar inte volymratten på den, när man vrider på den så höjer den eller sänker ljudet istället. Ibland så maxar den helt utan min inblandning och då blir det panik för att hitta fjärren för att sänka ljudet.

Finns det nått ställe i stockholm som kan reparera gamla stereoprylar eller är det bara att slänga och köpa nytt?

Eller är det nått man kan laga själv, måste väll ändå va ett bagatellartat fel på den.
Citera
2009-10-05, 13:42
  #2
Medlem
elektronikfreaks avatar
En tio år gammal Pioneer stärkare som kostade ny uppåt 6.000 kronor är väl värd att ta vara på. Har dessvärre ingen koll på Sthlm o vad som händer där men leta på nätet. I sveriges största stad tillika huvudstad borde det finnas en uppsjö av billiga o duktiga hemelektronikreparatörer.

Har du själv ingen erfarenhet av att reparera så avråder jag egen inblandning. Skulle kanske själv försökt med lite kontaktspray men med risk för kortslutning så avråder jag.
Citera
2009-10-05, 16:36
  #3
Medlem
Vsx-709 tror jag den heter föresten, googlat runt lite nu, men jag hittar inga reparatörer i sthlm. Hjääälp......
Citera
2009-10-05, 19:31
  #4
Medlem
elektronikfreaks avatar
Pioneer VSX 709 är en bra försärkare, Men visst måste du kunna hitta en förstärkarreparatör i Sveriges huvudstad.

Om inte annat kolla in: http://www.pioneer.se/se/products/shops/list.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback