Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-16, 14:47
  #22993
Medlem
Tolvans avatar
Hon säger ju att hon är duktig på att städa, hon får väl starta städfirma om ingen vill anställa henne.
Citera
2014-12-16, 16:13
  #22994
Medlem
Hon utbildade sig ju till flygvärdinna , hur hon nu lyckades med det?!, ett drömjobb enligt henne. Men det kanske inte är hennes grej längre 😣
Citera
2014-12-16, 16:26
  #22995
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallintorsk
Hon utbildade sig ju till flygvärdinna , hur hon nu lyckades med det?!, ett drömjobb enligt henne. Men det kanske inte är hennes grej längre 😣

Återuppstå som partiledare kanske för det är ju val om några månader...

http://www.arsinoe.se/tag/unika-partiet/
Citera
2014-12-16, 17:36
  #22996
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallintorsk
Hon utbildade sig ju till flygvärdinna , hur hon nu lyckades med det?!, ett drömjobb enligt henne. Men det kanske inte är hennes grej längre 😣

Det var en utbildning hon bekostade själv och som knappast kuggar någon. Att någon skulle anställa henne som flygvärdinna är dock uteslutet.
Citera
2014-12-16, 17:55
  #22997
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Det var en utbildning hon bekostade själv och som knappast kuggar någon. Att någon skulle anställa henne som flygvärdinna är dock uteslutet.

Hittade det här från bl.a. SAS och andra flygbolags hemsidor vad som krävs;

För att bli flygvärdinna, -värd kräver många flygbolag att man ska:

... vara minst 21 år med godkända gymnasiebetyg.
... vara minst 165 centimeter lång men ej längre än 190 centimeter.
... vara vid god fysisk och psykisk hälsa styrkas med läkarintyg.
... ha fullgod syn, med korrigering 1,0 (glasögon/linser)
... kunna simma 200 meter med kläder på.
... ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
... ha körkort.
... inte ha synliga tatueringar och/eller piercningar.

Meriterande är Arbetslivserfarenhet från serviceyrken, sjukvårdsutbildning och språkkunskaper utöver svenska och engelska.


Därför blev det inte mer den självbekostade utbildningen.
Citera
2014-12-16, 18:21
  #22998
Medlem
http://instagram.com/p/wrMFnFJK22/ Hon har koll på tråden iallafall..
Citera
2014-12-16, 19:08
  #22999
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallintorsk
http://instagram.com/p/wrMFnFJK22/ Hon har koll på tråden iallafall..

http://www.affarsresenaren.se/artike...tea-or-me/1007

Läs och njut, men sätt inte kvällskaffet i halsen!
Citera
2014-12-16, 19:09
  #23000
Medlem
Moff .. es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Hon säger ju att hon är duktig på att städa, hon får väl starta städfirma om ingen vill anställa henne.
Som jag sa , men kanske behöver man firmabil då med städlogga.. och körkortet är väl ännu inte avklarat.
__________________
Senast redigerad av Moff .. e 2014-12-16 kl. 19:15.
Citera
2014-12-16, 19:11
  #23001
Medlem
Moff .. es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallintorsk
Hon utbildade sig ju till flygvärdinna , hur hon nu lyckades med det?!, ett drömjobb enligt henne. Men det kanske inte är hennes grej längre 😣
En flygrädd flygvärdinna är väl knappast någon ett flygbolag vill anställa.
Citera
2014-12-16, 20:15
  #23002
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Därför blev det inte mer den självbekostade utbildningen.

Fast tror du verkligen att Linda bekostade den själv?

Så som jag alltid har tolkat det så fick Linda antagligen erbjudandet från sagda utbildning i utbyte mot att de fick ett uppslag i Aftonbladet och lite gratis reklam. Det skulle inte förvåna mig om de kontaktade ett antal "kändisar" innan de kom till Lindas namn på listan.

Därav så hade nog inte våran flygrädda flygvärdinna egentliga planer att arbeta som det.
Citera
2015-01-07, 00:37
  #23003
Medlem
Magictrixs avatar
Linda förklarar nu officiellt varför familjen valde att flytta från innerstan:

"I vår förra lägenhet som var från förra sekelskiftet fick vi en hel del konstiga och annorlunda upplevelser som vi upplevde kom från den andliga världen. Här är ett exempel på en bild, tagen i hallen där Terry Evans(ett medium) förklarat att någon har legat död ett längre tag. Spegeln hade en (fast den var ganska ny) slags dimma/frost på glaset som inte gick att tvätta bort till en början. Jag tog en bild med min kamera eftersom vi såg ett par barnhänder som inte passade in på Keans storlek. Dessutom satt dom så högt upp att han omöjligt kunde nå dit på den tiden. Efter vi tagit bilden såg vi även ett ansikte i ena handen. När Terry Evans varit där, gick det att ta bort dimman/frosten och spegeln blev normal…hur sjukt låter detta??Men den negativa enerigin gick aldrig bort, därför flyttade vi från den lägenheten. Det ångra jag inte en minut att jag gjorde!!"
Citera
2015-01-07, 05:52
  #23004
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Linda förklarar nu officiellt varför familjen valde att flytta från innerstan:

Bless Linda, men de flesta fattar väl att det antagligen var en kostnadsfråga som gjorde att de flyttade snarare än ett medvetet val. Spökhistorien är väl bara ursäkten snarare än hela sanningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback