• 2
  • 3
2009-10-03, 23:29
Medlem
oppositas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Du saknar alltså bara fysik? Och du håller på att ordna det betyget nu? Du kan egentligen börja plugga redan nästa höst ju. Ifall du kämpar med dina problem under tiden kan du förmodligen börja där utan att känna den oron du verkar ha inför det.

Det låter skitbra ju! Visst, det känns jävligt svårt att börja må bra helt plötsligt, men bara du försöker lyckas tror jag att du klarar det. Allt lär du inte bli kvitt, men det lär bli bättre i och med att du börjar plugga igen och får någonting att se fram emot.

Varför tror du att det är ett dåligt mål?

Ooops, menade fysik som i kroppsbyggnad, inte ämnet. Till polishögskolan saknar jag historia A (som jag pluggar nu, går åt helvete just nu), Svenska B som jag också pluggar, samt att göra högskoleprovet.

Jag är tveksam till det målet med tanke på mitt psyke. Tänk om jag inte är tuff nog att slutföra utbildningen, och om jag slutför den, tänk om jag failar som polis? Det är i de banorna jag tänker.

Men polis/väktare är det enda jag känner att jag VILL göra. Hästar pallar jag inte med längre, det är en hobby, inte något jag vill jobba med.
Citera
2009-10-04, 02:06
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opposita
Ooops, menade fysik som i kroppsbyggnad, inte ämnet. Till polishögskolan saknar jag historia A (som jag pluggar nu, går åt helvete just nu), Svenska B som jag också pluggar, samt att göra högskoleprovet.

Jag är tveksam till det målet med tanke på mitt psyke. Tänk om jag inte är tuff nog att slutföra utbildningen, och om jag slutför den, tänk om jag failar som polis? Det är i de banorna jag tänker.

Men polis/väktare är det enda jag känner att jag VILL göra. Hästar pallar jag inte med längre, det är en hobby, inte något jag vill jobba med.
Det blev ett litet missförstånd där!

Om du inte vill plugga direkt efteråt finns det såklart andra saker att göra. Men varför oroa sig så mycket över att börja utbilda sig? Vad finns det att vara rädd för egentligen?

Visst, man kanske misslyckas med utbildningen och hoppar av. Men är det värre än att sitta i en sunkig soc-lägenhet och söka massa jobb man inte kommer få?
Och kanske får man inte massa vänner. Men det är ju inte som om man får fler av att sitta hemma och vara arbetslös.

Jag märker nu att det här verkar lite otrevligt, men det är inte min mening.
Citera
2009-10-04, 11:45
Medlem
oppositas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Det blev ett litet missförstånd där!

Om du inte vill plugga direkt efteråt finns det såklart andra saker att göra. Men varför oroa sig så mycket över att börja utbilda sig? Vad finns det att vara rädd för egentligen?

Visst, man kanske misslyckas med utbildningen och hoppar av. Men är det värre än att sitta i en sunkig soc-lägenhet och söka massa jobb man inte kommer få?
Och kanske får man inte massa vänner. Men det är ju inte som om man får fler av att sitta hemma och vara arbetslös.

Jag märker nu att det här verkar lite otrevligt, men det är inte min mening.

Jag är rädd för att misslyckas, för att inte passa in, för att inte klara de krav jag ställer på mig själv!

Jag behöver ta mig ur den här skiten så jag kan jobba upp mitt självförtroende, för jag vet att kan klara det, men inte just nu. Jag är inte precis fit att bli polis när det första man gör på morgonen är att vilja gråta utan anledning.
Citera
2009-10-09, 04:10
Medlem
KisseMjaos avatar
Meningen med livet är att hitta en mening. Ge inte upp, berätta för dina föräldrar, prata med psyk igen och igen. you can make it.
Citera
2009-10-11, 22:35
Medlem
oppositas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KisseMjao
Meningen med livet är att hitta en mening. Ge inte upp, berätta för dina föräldrar, prata med psyk igen och igen. you can make it.

Har pratat med mina föräldrar, eller rättare sagt med min mor. Hon var på mig en dag och gjorde till slut att jag fick mer eller mindre ett sammanbrott. Lät allting komma fram och hon förstod till slut hur jag mått de senaste månaderna/åren.

Känner mig lite tryggare nu när jag vet att jag har föräldrarna på min sida, och har bokat tid hos läkare på tisdag för att kolla upp, snacka lite och fixa remiss till psykolog eller liknande.

Tack för stödet jag fått av er på Flashback, ni har hjälpt mig väldigt mycket.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in