Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-08, 10:26
  #505
Medlem
tallskog4s avatar
Man hör väldigt lite om den här frågan. Trist att det får fortsätta pågå.
Citera
2019-01-16, 09:49
  #506
Medlem
BullensPilsners avatar
Detta togs upp på SR nyheterna i dag, om minkfarmar. MP är emot dessa.

Så, att mp, mfl, är emot pälsindustri är väl bara första steget mot att förbjuda köttindustrin och i förlägningen även jakt och fiske. Kvar blir bara rennäringen som åtnjuter skydd.

Själv anser jag att det är liten eller ingen skillnad mellan pälsindustrin och köttindustrin.
Och förbjuds detta tycker jag även att det kan förlängas till att gälla all djurhållning, även husdjur för nöjes skull.

Min åsikt är dock att pälsindustrin bör få fortsätta, liksom köttproduktion och jakt/fiske.
Citera
2019-01-16, 10:02
  #507
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Detta togs upp på SR nyheterna i dag, om minkfarmar. MP är emot dessa.

Så, att mp, mfl, är emot pälsindustri är väl bara första steget mot att förbjuda köttindustrin och i förlägningen även jakt och fiske. Kvar blir bara rennäringen som åtnjuter skydd.

Själv anser jag att det är liten eller ingen skillnad mellan pälsindustrin och köttindustrin.
Och förbjuds detta tycker jag även att det kan förlängas till att gälla all djurhållning, även husdjur för nöjes skull.

Min åsikt är dock att pälsindustrin bör få fortsätta, liksom köttproduktion och jakt/fiske.

Man bör fråga sig med vilken rätt man tänker sig att förbjuda traditionella näringsfång. Jakt är vårt ursprungliga sätt att anskaffa kött (=protein). Att bleksiktiga MP-stadsbor inte begriper sådant innebär inte att de har rätt att förbjuda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback