2009-10-02, 21:43
Medlem
Har någon tips på hur jag ska kunna lära mig detta?

Kan spela gura och kan sjunga. Kan bara inte göra det samtidigt. Vet inte vad som är felet, men det funkar helt enkelt inte.
Citera
2009-10-02, 22:05
Medlem
Raizans avatar
samma problem, men jag försöker prata medans jag spelar gitarr med någon som övning
Citera
2009-10-02, 22:10
Medlem
Menar du med vanliga ackord? Kan du inte ens spela till exempel "Knocking on Heaven´s Door"? Förklara mer för fan så att de som hjälper dig får lite kött på benen. Vi kan inte gissa utan konkreta exempel. Om det är som jag gissar ska du börja med att först lära dig spela ackorden i normalt tempo utan några problem. Sedan är det bara att successivt addera sången. Det kan vara svårt i början men jämnar troligen ut sig med tiden.
Citera
2009-10-02, 22:15
Medlem
Krests avatar
Lära sig både sången och gitarren helt utantill och sedan öva. Finns inga genvägar. Börja med något enkelt.
Citera
2009-10-02, 22:36
Medlem
Om du kan spela gitarr är det inte simultanförmågan det är fel på. Det är bara att träna. Det tog länge för mig också.
Citera
2009-10-03, 01:57
Medlem
the whos avatar
Testa den här
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/...oodbye_crd.htm
Citera
2009-10-03, 08:02
Medlem
Citat:
Menar du med vanliga ackord? Kan du inte ens spela till exempel "Knocking on Heaven´s Door"? Förklara mer för fan så att de som hjälper dig får lite kött på benen. Vi kan inte gissa utan konkreta exempel. Om det är som jag gissar ska du börja med att först lära dig spela ackorden i normalt tempo utan några problem. Sedan är det bara att successivt addera sången. Det kan vara svårt i början men jämnar troligen ut sig med tiden.

Okej så här är det.

Har spelat gitarr lite till och från sen jag gick i typ 5an (är 24 nu) har dock haft uppehåll längre än vad jag spelat. Har spelat typ 1-2 månader per år kanske. Jag har inte förrän nyligen blivit intresserad av att även sjunga till låtarna (spelade förrut nästan enbart metallica låtar).

Hur som helst, Jag lärde mig nyligen "time of your life med greenday". Jag kan texten utantill och kan även spela låten.
MEN när jag försöker mig på att göra båda sakerna samtidigt (spela låten och sjunga) så försvinner helt plötsligt allt vad takt heter och det blir bara soppa av det hela. Sjukt irriterande.

Ska kolla länken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in