Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-02, 10:52
  #1
Medlem
Hej, jag är i valet och kvalet att åka på en utbytestermin till Santiago i Chile och Universidad de Chile. Är det något som har någon erfarenhet av att ha varit i staden eller rent av gått på skolan?
Tacksam för svar!
Emily
Citera
2009-10-02, 19:10
  #2
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cacciola
Hej, jag är i valet och kvalet att åka på en utbytestermin till Santiago i Chile och Universidad de Chile. Är det något som har någon erfarenhet av att ha varit i staden eller rent av gått på skolan?
Tacksam för svar!
Emily

Vad ska du läsa?
Citera
2009-10-03, 17:15
  #3
Medlem
Vad jag vet av erfarenhet från latinska samhällen i Europa, så är det landet inte precis någonting man ser upp till i något enda avseende överhuvudtaget, långt därifrån. Faktum är att det finns ett oerhört starkt hat mot Chile och chilenare generellt sett. Jag skulle utifrån vad jag vet genom att ha levt i Spanien, Frankrike och Italien avråda dig. Det ska väldigt mycket till för att det ska bli värt det.

Är du bara ute efter erfarenheten så har jag ingenting att säga. Myten om landets skönhet är man ju väl införstådd i... En polare åkte dit på något slags andligt sökande och sa att det var grymt. Det är om du har ambitioner och vill dra fördelar ur utbytesterminen på arbetsmarknaden som jag säger att det vore mycket bättre att åka till spanskt territorium.

Citat:
Ursprungligen postat av cacciola
Hej, jag är i valet och kvalet att åka på en utbytestermin till Santiago i Chile och Universidad de Chile. Är det något som har någon erfarenhet av att ha varit i staden eller rent av gått på skolan?
Tacksam för svar!
Emily
Citera
2009-10-05, 08:12
  #4
Medlem
Savoys avatar
Nu kanske du redan har sett detta resreportage, men jag tycker inte det verkar lockande att plugga där om man inte åker dit enbart för att demonstrera;

http://svt.se/2.104390/packat_och_klart
(leta med kartans hjälp upp inslaget om Santiago där de har med rätt mycket om just universitetet och campus samt de regelbundna demonstrationerna där)

Ingen studiero => dåliga studieresultat.
Citera
2017-11-16, 20:29
  #5
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.02.

Utbildning och studier------->Utlandsstudier

/Mod.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback