Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-05, 14:08
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Klart att du betalar för det på ett eller annat sätt.
Dom använder självklart information från Eurobonus för att sälja dig mera, men det kostar dig ingenting att vara medlem.

Jag noterar också att du inte svarade på frågan.
Citera
2017-07-04, 16:14
  #122
Medlem
Kaustis avatar
Nån som har koll på hur länge Amex-vouchers räcker nu för tiden? Jag är säker på att jag fick min förra året i juni, men hittar den inte längre när jag kikar biljetter på SAS hemsida. Förut kunde man ju lägga till den i kassan, men nu finns den inte där.

Har dom ändrat så att vouchern bara är giltig i 12 månader? Eller är det SAS (skitdåliga) nya sajt som är kass?
Citera
2017-07-05, 20:48
  #123
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Nån som har koll på hur länge Amex-vouchers räcker nu för tiden? Jag är säker på att jag fick min förra året i juni, men hittar den inte längre när jag kikar biljetter på SAS hemsida. Förut kunde man ju lägga till den i kassan, men nu finns den inte där.

Har dom ändrat så att vouchern bara är giltig i 12 månader? Eller är det SAS (skitdåliga) nya sajt som är kass?
Den ska vara giltig för intjäningsåret och nästföljande år enligt Amex egna sida, dock måste även resan ske inom denna period. Kan det vara så att du försöker boka en resa som ligger ytterligare ett årsskifte bort?

Citat:
Förmånen innebär 50 % poängrabatt för upp till två personer på en valfri EuroBonus-resa med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance. Elite-medlem handlat för 150 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen. Ytterligare en 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance om du handlar för minst 300 000 kr inom samma kalenderår. Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum. Bokning av resa samt utresa och hemresa måste ske inom förmånens giltighetstid. Denna period kan inte förlängas. Erbjudandet kan endast nyttjas vid inväxling av EuroBonus-poäng. Skatter och avgifter tillkommer och omfattas inte av förmånen. Erbjudandet gäller ej för ordinarie resor som betalas med pengar och/eller poäng. Med reservation för tillgänglighet. Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle. Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år. Poängrabatten kan ej kombineras med andra rabatter eller erbjudanden.
https://www.americanexpress.com/se/c...robonus-elite/
Citera
2017-07-05, 23:01
  #124
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Den ska vara giltig för intjäningsåret och nästföljande år enligt Amex egna sida, dock måste även resan ske inom denna period. Kan det vara så att du försöker boka en resa som ligger ytterligare ett årsskifte bort?

Gick tillbaka och kollade nu, men jag bokade augusti i år. Såg dock att man kan använda deras gamla sajt, classic.sas.se, och där får man "Tillfälligt problem att nå vår kunddatabas" om man försöker använda vouchern. Så det är nog deras sajt som är paj trots allt
Citera
2018-04-08, 22:16
  #125
Moderator
Neksnors avatar
Satt och kikade på "account activity" i appen och hittar då en del "any seat award".
Exempelvis
"Any seat award A - B
Points used 0"
med ett datum som ser ut att vara identiskt med datumet då resan köptes.
Själva resan mellan A och B kan innehålla mellanlandning/byte.
Samtliga resor har varit resor inom Europa. Samtliga resor har har handlats i appen med anslutet kort.

Vad är ett "any seat award" och kan jag utnyttja dem bättre?
Citera
2018-05-13, 14:40
  #126
Medlem
smoerreboms avatar
Är det nån som fattar hur man kollar och bokar resor o betalar med EB-poäng nu med den nya designen på hemsidan? När jag loggar in och väljer boka bonusresa så skickar den mig bara till den vanliga bokningssidan/förstasidan igen. Jag provade även att klicka fram nån resa men den anger fortfarande bara hur mkt det kostar i SEK iaf.

Har rätt mkt poäng som jag skulle vilja bränna innan årsskiftet.

Mitt allmänna intryck är att EB har blivit så urvattnat numer att det knappt är värt att lägga energi på att samla poäng längre utan man sparar mer på att hoppa mellan olika bolag istället.
Citera
2018-05-13, 15:00
  #127
Medlem
När jag söker efter resa har jag på höger sida valet betala med SEK eller poäng.
Bonusresor till London, Paris, Amsterdam är vanligen enkla att hitta. Vill du åka i business till exempelvis New York behöver du ofta vara ute i väldigt god tid.
Har du väldigt mycket poäng finns även möjligheten att betala vanliga biljetter med poäng. Kostar mer poäng men då söker du bland vanliga biljetter
Citera
2020-08-06, 00:34
  #128
Medlem
SailorCalvins avatar
Bump-Kungen här:
Inte jag som bokade utan jobbet så dom plockade det som var ledigt i tid om inte det normala funkade.
Extra kul att sitta på EB-poäng i dessa dagar när man knappt kan köpa Snickers för dom.....

Citat:
Ursprungligen postat av flierman
Om SAS bokar om dig ofrivilligt till flygbolag/flight som inte ger poäng så kan du få poäng för den flight du ursprungligen var inbokad på...men du måste höra av dig till dem och spara alla boardingkort e.t.c.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1016167

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback