• 1
  • 2
2009-10-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellspawn1
Menade mest att jag inte tär så mycket på statsbudgeten genom att t.ex kosta i sjukvård. Att vara sjuk är ju inget självvalt kanske du tycker, men om man röker och sen får lungcancer då? Eller en hjärtattack för att man har levt osunt och blivit fet med blodproppar som konsekvens?

Och vem var det nu som inte svarade på fråga, av oss? Läs mitt förra inlägg och svara gärna på det jag undrade

Citat:
Ursprungligen postat av hellspawn1
Menade mest att jag inte tär så mycket på statsbudgeten genom att t.ex kosta i sjukvård. Att vara sjuk är ju inget självvalt kanske du tycker, men om man röker och sen får lungcancer då? Eller en hjärtattack för att man har levt osunt och blivit fet med blodproppar som konsekvens?

Och vem var det nu som inte svarade på fråga, av oss? Läs mitt förra inlägg och svara gärna på det jag undrade

Är det frågan angående "vad du kostar" du har i åtanke?
Du kostar bidraget som du inte bör få då du har valt din låga inkomst!
Det var väl det vi diskuterade? Det handlar inte om att du ligger till någon större last för samhället bara för att du arbetar deltid, men när du måste söka bidrag för att du valt att arbeta deltid, så kostar du mer pengar. Det må bara vara 500kr (+ administrativa kostnader), men du är inte ensam i samhället. Om 10000 personer gör samma sak är vi plötsligt uppe i 5 miljoner i "lathets-bidrag". Gå upp i tid eller stå ditt kast!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in