Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-29, 23:28
  #1
Avstängd
Hittade ingen ny tråd på detta så jag postar den här.

Bortsett från all form av tortyr så skulle jag säga att bli kvävd. Tänk er själv, om någon drog en påse runt er huvud och man är helt hjälplös och dör tillslut av att man inte kan ta ett andetag, drunknar mans å kan man ju fortfarande ta ett sista "andetag".

nå, vad tycker ni?
Citera
2009-09-29, 23:31
  #2
Medlem
Rubarth23s avatar
Kvävd, eller att drunkna...
Citera
2009-09-29, 23:32
  #3
Medlem
moliss avatar
Kvävd ligger min röst på.
Citera
2009-09-29, 23:34
  #4
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llapushnik
Hittade ingen ny tråd på detta så jag postar den här.

Bortsett från all form av tortyr så skulle jag säga att bli kvävd. Tänk er själv, om någon drog en påse runt er huvud och man är helt hjälplös och dör tillslut av att man inte kan ta ett andetag, drunknar mans å kan man ju fortfarande ta ett sista "andetag".

nå, vad tycker ni?
Jag vet inte riktigt vad det värsta vore, men jag håller inte alls med i resonemanget att det skulle vara en fördel att kunna ta ett sista andetag. Tänk dig själv att du är instängd i ett rum där vatten fylls. Vattennivån stiger hela tiden och just innan vattnet översvämmat ända upp till taket så ska du ta det där andetaget. Sen är det kört. Du är under vattenytan och kan inte göra mycket än att vänta på att det där sista andetaget inte längre går att hålla inne - det blir en mer utdragen död.

Om jag ändå ska hålla mig lite till ämnet skulle jag nog säga att svält vore inte så trevligt. Fast någonstans utan minsta möjlighet till föda. Eller uttorkning. Eller i en flygolycka där man under hela störtandet är vid medvetandet. Det är ingen höjdare att dö...
Citera
2009-09-29, 23:50
  #5
Medlem
Kvävd, ja usch. Det skulle vara så hemskt att kvävas till döds. Det värsta sättet att dö på är antingen det, eller så är det att äta sig till döds.. typ äta så mycket att magen spricker och så dör man av det. Hemskt.
Citera
2009-09-29, 23:55
  #6
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet
Jag vet inte riktigt vad det värsta vore, men jag håller inte alls med i resonemanget att det skulle vara en fördel att kunna ta ett sista andetag. Tänk dig själv att du är instängd i ett rum där vatten fylls. Vattennivån stiger hela tiden och just innan vattnet översvämmat ända upp till taket så ska du ta det där andetaget. Sen är det kört. Du är under vattenytan och kan inte göra mycket än att vänta på att det där sista andetaget inte längre går att hålla inne - det blir en mer utdragen död.

Om jag ändå ska hålla mig lite till ämnet skulle jag nog säga att svält vore inte så trevligt. Fast någonstans utan minsta möjlighet till föda. Eller uttorkning. Eller i en flygolycka där man under hela störtandet är vid medvetandet. Det är ingen höjdare att dö...
Tror TS menar att man kan ta ett sista andetag genom att sluka in allt vatten, eller?
Citera
2009-09-29, 23:55
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet
Jag vet inte riktigt vad det värsta vore, men jag håller inte alls med i resonemanget att det skulle vara en fördel att kunna ta ett sista andetag. Tänk dig själv att du är instängd i ett rum där vatten fylls. Vattennivån stiger hela tiden och just innan vattnet översvämmat ända upp till taket så ska du ta det där andetaget. Sen är det kört. Du är under vattenytan och kan inte göra mycket än att vänta på att det där sista andetaget inte längre går att hålla inne - det blir en mer utdragen död.

Om jag ändå ska hålla mig lite till ämnet skulle jag nog säga att svält vore inte så trevligt. Fast någonstans utan minsta möjlighet till föda. Eller uttorkning. Eller i en flygolycka där man under hela störtandet är vid medvetandet. Det är ingen höjdare att dö...

fortfarande har du ju möjlighet till att ta ett sista andetag och därav drunkna, alltså kan du mer eller mindre välja när du ska dö, medan om du blir kvävd så kämpar din kropp emot in i det sista och gör allt för att du ska få luft. Testa själv och håll andan ett tag så ska du se att det gör "ont" att inte få luft.

Visst är det ganska äckligt att dö i en flygolycka men eftersom att det går så fort så ligger det ganska lågt på min lista, likaså drunkning.
Citera
2009-09-29, 23:56
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Tror TS menar att man kan ta ett sista andetag genom att sluka in allt vatten, eller?

det var därför jag gjorde "" på andetag.
Citera
2009-09-29, 23:57
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Puxo
Kvävd, ja usch. Det skulle vara så hemskt att kvävas till döds. Det värsta sättet att dö på är antingen det, eller så är det att äta sig till döds.. typ äta så mycket att magen spricker och så dör man av det. Hemskt.

läste/hörde någonstans att man troligtvis spyr upp allt innan man äter sig till döds så jag tror inte det är möjligt.
Citera
2009-09-29, 23:59
  #10
Medlem
Snappers avatar
Brinna till döds då? Skulle knäcka mig helt iallafall.
Citera
2009-09-29, 23:59
  #11
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llapushnik
[...]Visst är det ganska äckligt att dö i en flygolycka men eftersom att det går så fort så ligger det ganska lågt på min lista, likaså drunkning.
Har hört från flera håll att det skönaste sättet att dö på är faktiskt att drunka. Det ska tydligen vara så att man är panikslagen till ett visst läge där kroppen ger upp och sedan så kommer man in i någon slags trans och bara "svävar" i vattnet.

Finns experter som har sagt det samt folk som har överlevt en "drunkning".

Obs. Jag har inga konkreta källor till mitt påstående
Citera
2009-09-30, 00:00
  #12
Medlem
Håriga finkeldöden

Att göran person sitter på ditt ansikte så du kvävs till döds med näsan rakt i krysset på hans håriga röv




kolla in wikipedias svar på dödsstraff så lär du få en del bra förslag
__________________
Senast redigerad av HearitLoudess 2009-09-30 kl. 00:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback