Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-28, 14:08
  #1
Medlem
HaxxarNs avatar
Hej...

Måste tyvärr göra något av mitt liv och börja plugga, det enda som lockar just nu är någon form av grafisk design, har fått för mig att det är lätt att få ett någorlunda välbetalt jobb då också. Rätta mig om jag har fel.

Någon här som har någon erfarenhet inom branschen, är det svårt att få jobb i Stockholm osv?? Vilken utbildning har du?

Har svårt att hitta någon OK utbildning inom Stockholms-området, vill helst bo kvar hemma av ekonomiska skäl.

Känns faktiskt som att det är det enda jag vill göra, lite halvtråkigt men är inte så motiverad i allmänhet .

Har väl runt 18 i betyg från gymnasiet och 1.3 på högskoleprovet, ska dock försöka sätta bättre resultat nu i oktober.

Vad tror ni om denna till exempel: http://www.academedia.se/UTBILDNING/...8/Default.aspx

Har noll koll så alla tips/råd uppskattas, måste välja innan 15e oktober har jag för mig.
__________________
Senast redigerad av HaxxarN 2009-09-28 kl. 14:13.
Citera
2009-09-28, 16:40
  #2
Medlem
Vill du stasa på reklam och grafisk form, är det definitivt Beckmans som gäller. Börja med att ansöka till kvällsskolan i 1 år, sen tilld dagskolan. Hårt konkurrens om platserna, och all intagning sker genom arbetsprover. Man behöver bara ha grundläggande betygsbehörighet, resten är arbetsprover alltså.
(Jag gick själv modelinjen, men hade mycket samarbeten med reklam o grafisk form-linjen)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback