Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-27, 20:14
  #1
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ja, nu fyllde ena grabben år så vi köpte honom en Playstation 3 Slim, för facila 2995 på onoff, men för att undvika problem så ville vi köpa en extra gamepad.

På Game så hade de en Brooklyn SixD som skulle vara kompatibel med PS3.

Den SER likadan ut, har exakt samma knappar och till och med lysdioder som skall visa vilket nr den har.

Men fanskapet bara blinkar när man slår på burken, även om den är ansluten via usb-kabel.

Googlande ger bara sidor som säljer skiten, och nån handbok eller installationsmanual verkar inte finnas.

Någon som har en sån och haft samma problem? Och helst, kommit på hur man fixar det?
Citera
2009-09-27, 20:16
  #2
Medlem
GataJs avatar
Gå in på tillbehörsinställningar å kika.

Där installerar man headset och annat.

Kan vara att man får göra det med denna kontroll då det inte är original.
Citera
2009-09-27, 20:23
  #3
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GataJ
Gå in på tillbehörsinställningar å kika.

Där installerar man headset och annat.

Kan vara att man får göra det med denna kontroll då det inte är original.

Mnäe, finns inget alls att välja, utöver att ge aktiv kontroll nytt nr och stänga av/på vibratorfunktionen. Sen finns det för tangentbord, blåtandsenheter och annat meck, men inget som har med gamepads.

Nej, det är inte original, men sålt som PS3-kompatibel.
Citera
2009-09-27, 21:04
  #4
Medlem
Kontrollen är en blåtandsenhet och den måste "matchas" med konsollen, exakt vart man gör det minns jag inte men det finns nånstans under inställningar på konsolen.
__________________
Senast redigerad av Mr Barbrady 2009-09-27 kl. 21:11.
Citera
2009-09-27, 22:00
  #5
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Barbrady
Kontrollen är en blåtandsenhet och den måste "matchas" med konsollen, exakt vart man gör det minns jag inte men det finns nånstans under inställningar på konsolen.

Mmmm? Jag har försökt scanna av blåtandsenheter men det ger inte något.
Citera
2009-09-27, 22:16
  #6
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
[..] Men fanskapet bara blinkar när man slår på burken, även om den är ansluten via usb-kabel.

Har du testat att hålla in PS-knappen (den cirkelformade knappen i mitten av kontrollen) när du ansluter mini-USB-kabeln?
__________________
Senast redigerad av TKD_1337 2009-09-27 kl. 22:19. Anledning: Omformulering!
Citera
2009-09-27, 22:18
  #7
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Har du testat att hålla in PS-knappen (den cirkelformade knappen i mitten av kontrollen) när du ansluter mini-USB-kabeln?

Jopp, hållt tills tummen blev blå.
Citera
2009-09-28, 00:51
  #8
Medlem
codRs avatar
Koppla in den med sladden i usb uttaget på ps3an så kommer den känna igen dosan efter ett tag, så fick jag göra när jag tog med mina 2 dosor till min polares ps3.
Citera
2009-09-28, 20:50
  #9
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codR
Koppla in den med sladden i usb uttaget på ps3an så kommer den känna igen dosan efter ett tag, så fick jag göra när jag tog med mina 2 dosor till min polares ps3.

Försökt även detta, utan resultat.
Citera
2009-09-28, 20:55
  #10
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Försökt även detta, utan resultat.

Vad har du för FW? Många människors kontroller har slutat fungera efter FW 3.0 och framåt. Ex: http://boardsus.playstation.com/play...ending&page=36
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback