Resultat: Vilken är er favorit-benzo?
Alprazolam
21,32%
161 röster
Bromazepam
0,40%
3 röster
Bentazepam
0%
0 röster
Brotizolam
0,13%
1 röster
Cinolazepam
0,40%
3 röster
Diazepam
19,74%
149 röster
Delorazepam
0%
0 röster
Doxefazepam
0,13%
1 röster
Estazolam
0,13%
1 röster
Etizolam
1,06%
8 röster
Etylloflazepat
0,13%
1 röster
Ezopiklon
0,26%
2 röster
Fenazepam
0,26%
2 röster
Fludiazepam
0%
0 röster
Flunitrazepam
13,51%
102 röster
Flurazepam
0,40%
3 röster
Halazepam
0,13%
1 röster
Haloxazolam
0,13%
1 röster
Kamazepam
0%
0 röster
Ketazolam
0%
0 röster
Klobazam
0%
0 röster
Klonazepam
13,11%
99 röster
Klorazepat
0%
0 röster
Klordiazepoxid
0,26%
2 röster
Klotiazepam
0%
0 röster
Kloxazolam
0%
0 röster
Loprazolam
0,13%
1 röster
Lorazepam
2,91%
22 röster
Lormetazepam
0,26%
2 röster
Medazepam
0%
0 röster
Mexazolam
0,13%
1 röster
Midazolam
1,46%
11 röster
Nimetazepam
0,13%
1 röster
Nitrazepam
1,85%
14 röster
Nordazepam
0%
0 röster
Oxazepam
3,58%
27 röster
Oxazolam
0,26%
2 röster
Pinazepam
0,13%
1 röster
Prazepam
0,26%
2 röster
Quazepam
0,26%
2 röster
Temazepam
0,26%
2 röster
Tetrazepam
0,26%
2 röster
Tofisopam
0,66%
5 röster
Triazolam
0,79%
6 röster
Zaleplon
0,26%
2 röster
Zolpidem
6,09%
46 röster
Zopiklon
8,74%
66 röster
2025-09-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Alprazolam utan tvekan. Smakar underbart sötbeskt och man vaknar alltid upp 1-2 veckor senare antingen i häktet eller på sjukhuset. Precis som man vill ha det.
Instämmer
Citera
2025-09-19, 10:33
Medlem
yournotlikemes avatar
Under min tid som benso missbrukare var det Etizolam när den kom. Hypnotisk, starkt och bra påslag. Lagom sederande och totalt ångestdämpande.
Citera
2025-09-19, 18:31
Medlem
Antiseptisks avatar
Flubromazolam
Klonazolam
Flualprazolam
Flunitrazolam
Klonazepam
Lorazepam
Senast redigerad av Antiseptisk 2025-09-19 kl. 18:34.
Citera
2025-09-19, 18:49
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Diazepam var min favvo när det väl begav sig..
Citera
2025-09-24, 02:30
Medlem
vetingetellers avatar
Helvete vad många ni är. Inte sett så många piller-trillare samlade på ett ställe sedan Nooshi höll tal i Almedalen
Citera
2025-09-24, 02:33
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Saknar en del i listan som enligt mig hade varit bra om man kunde rösta på.

Men om jag skulle lista mina top 5 favorit - Bensodiazepiner av alla jag provat hittills så kommer Flubromazolam lätt på första plats då det är en av mycket få Bensopreparat jag har kunnat få ett relativt starkt rus på. Och.på 2:a plats skulle jag nog sätta den nära släktingen Flubromazepam då jag upplevde relativt starka medicinska effekter av den. Och på 3:e plats kommer antingen Bromazolam eller Midazolam som jag också upplever att jag kan få.någon form av rus på dock ej lika starkt som Flubroman vilket överlägset var den potentaste Benson jag provat hittills. Sen på.4:e och 5:e plats kommer Lorazepam och sist men inte minst Triazolam!

Visst Diazepam är skön den också då den ger mycket muskelavslappnande effekter. Och flera andra men då måste jag ta rejäla doser.

Många skulle nog ha med Alprazolam och eller Klonazepam på sina top 5 Benso men inte jag då jag iprincip inte märker någonting alls på dessa varken rusmässigt eller medicinskt

Någon mer som tycker något liknande?

/Mvh

Herregud.
Kanske dags att stänga piller-hålet ett tag? Testat träning och långa promenader?
Citera
2025-10-14, 02:11
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Har som ovan nämnt det innan men mina top 3 som jag någonsin använt och faktiskt kunnat få ett "rus" på är numera:

1:Flubromazolam
2:Flualprazolam
3:Flubromazepam

Och om vi ska nämna dom som faktiskt används inom vården och som jag får på recept så är det:

1:Klobazam
2:Midazolam

Och tidigare när den användes i Sverige 3:Triazolam

Jag, upplever inget speciellt mer än lätt orosdämpning på bensodiazepiner som andra verkar älska såsom Alprazolam och Klonazepam.

Saknar Flubroman mycket, den var riktigt mysig i rätt dos!

Har nyligen fått Klobazam på licens mot min svåra Epilepsisjukdom och den är väldigt skön och avslappnande!

Mycket bättre än Klonazepam.

Har fortfarande kvar Diazepamen men i lägre dos och den är inte i närheten den heller men bättre än Klona!

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2025-10-14 kl. 02:21.
Citera
2025-10-15, 15:09
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Har som ovan nämnt det innan men mina top 3 som jag någonsin använt och faktiskt kunnat få ett "rus" på är numera:

1:Flubromazolam
2:Flualprazolam
3:Flubromazepam

Och om vi ska nämna dom som faktiskt används inom vården och som jag får på recept så är det:

1:Klobazam
2:Midazolam

Och tidigare när den användes i Sverige 3:Triazolam

Jag, upplever inget speciellt mer än lätt orosdämpning på bensodiazepiner som andra verkar älska såsom Alprazolam och Klonazepam.

Saknar Flubroman mycket, den var riktigt mysig i rätt dos!

Har nyligen fått Klobazam på licens mot min svåra Epilepsisjukdom och den är väldigt skön och avslappnande!

Mycket bättre än Klonazepam.

Har fortfarande kvar Diazepamen men i lägre dos och den är inte i närheten den heller men bättre än Klona!

/Mvh

Oj! Klobazam. Fick prova 30mg av en vän för runt femton år sedan och hade låg tolerans på benso och den gillade jag väldigt mycket. Flualprazolam var även trevlig när den var poppis som RC, väldigt stark. Har du provat clonazolam och vad tyckte du om den? Jag gillade den : )
Citera
2025-10-19, 01:04
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSociaL.
Oj! Klobazam. Fick prova 30mg av en vän för runt femton år sedan och hade låg tolerans på benso och den gillade jag väldigt mycket. Flualprazolam var även trevlig när den var poppis som RC, väldigt stark. Har du provat clonazolam och vad tyckte du om den? Jag gillade den : )

Ja, Klobazam är riktigt trevlig då den ger väldigt starka och sköna muskelavslappnande effekter som jag uppskattar pga min Epilepsi vilket också är anledningen till att jag får både den och Midazolam på recept.

Gillade också Clonazolam mycket då även den gav rätt bra muskelavslappning plus ett lätt sving i huvudet.

Zolamer vinner lätt över Zepamer enligt mig.

På tex Klonazepam kan jag äta 10mg+ och typ inte känna ett skit, samma med Alpra'n.

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2025-10-19 kl. 01:07.
Citera
2025-10-19, 15:26
Medlem
Monerokungens avatar
I normala läkemedelsdoser

Det enda syfte är tex stoppa en extrem panikattack! Eller tex göra något man är livrädd för, som att flyga.

Är det stor skillnad på

Oxascand
Stesolid
Xanax

Så inget dagligt bruk, och ingen som är till för rus. Jag förstår att xanax är starkast!

Men är det stor skillnad på dom? Säg att jag lider av agorafobi eller torgskräck!

Hade 10 mg ocascand inte hjälpt något?
5-10 mg stesolid
0.5-1 mg Xanax?
Citera
2025-10-19, 22:42
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
I normala läkemedelsdoser

Det enda syfte är tex stoppa en extrem panikattack! Eller tex göra något man är livrädd för, som att flyga.

Är det stor skillnad på

Oxascand
Stesolid
Xanax

Så inget dagligt bruk, och ingen som är till för rus. Jag förstår att xanax är starkast!

Men är det stor skillnad på dom? Säg att jag lider av agorafobi eller torgskräck!

Hade 10 mg ocascand inte hjälpt något?
5-10 mg stesolid
0.5-1 mg Xanax?
Vid enkel till medelsvår torgskräck typ 5-7,5mg stess om du är ovan, 0,5mg Xanor om du är ovan. Oxascand är den svagaste av dem svaga så där får du nog dra i dig iallafall 15-20mg eller nåt i den stilen
Citera
2025-10-20, 09:00
Avslutad
Ush ingen alls. Benzo är en värdelös drog som endast stänger av hjärnan. Fråga dom som gått på benzo i några år... Inte alls kul för dom kommer inte ihåg åren som gått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in