• 1
  • 2
2009-09-27, 16:50
Medlem
Bättre bemedlade isolerar sig.

Hur kan vi förhindra utvecklingen om den bör förhindras?

Hur kan man få fler multimiljonärer att boxas istället för att spela golf?
Citat:
”Överlever folkhemmet när de rika isolerar sig?”
Malmö: Sveriges enda stad där förorten ligger typ mitt i stan: människor från olika kulturer möts spontant........lyxhemmet Victoria Park Man får även avskildhet och utsikt. Känner många som skulle vilja ha det så. Och sannerligen behöva det. Men bara undrar, hur ser visionen ut? Vad är själva utopin med dessa ”lyxhem”? Vad vill man åstadkomma för samhälle på sikt? Och vidare, varför förutsätts man just gilla golf, tennis och delikatesser om man ska bo där, och inte boxning, fotboll och kortspel?

http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...icle5856753.ab
Senast redigerad av gulasnubben 2009-09-27 kl. 16:54.
Citera
2009-09-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Bättre bemedlade isolerar sig.

Hur kan vi förhindra utvecklingen om den bör förhindras?

Hur kan man få fler multimiljonärer att spela kort istället för golf?
Jag ser ingen anledning till att den ska förhindras, jag ser inte ens det negativa. Det vore i mina ögon mycket värre om de stackarna också var tvugna att bo med resten av packet. Bättre att några får det bra än att alla har det skit skulle jag säga.
Citera
2009-09-27, 17:07
Medlem
TengilKatos avatar
Varför ska folk inte kunna bo var dom vill? Alla ska inte behöva dras in mångkulturens mörker.
Citera
2009-09-27, 17:20
Medlem
Victoria Park är ett underbart initiativ och sänder mycket viktiga signaler. Att man måste mura in sig för att värja sig mot mångkulturen, och bygga en egen bio för att slippa trängas med skränande apor som hämtar 30 kusiner när någon säger till dem att sluta prova alla ringsignaler på mobilen mitt under filmen, är det mest talande kvittot på integrationshaveriet som de sju marx-anstuckna social(ist)liberala riksdagspartierna någonsin har fått. Någon har alltså byggt ett gigantiskt monument till minne av mångkulturens misslyckande... fan vad coolt.
Citera
2009-09-27, 17:27
Medlem
Jag har en plan!

Man inrättar en speciell halv-militär polisstyrka som traskar till deras dörr och hotar dem med vapen. Man konfiskerar alla deras pengar och sedan skickar man de rika till arbetsläger ute på vishan. Där får dem arbeta i ett par år utan att få betalat och lära sig hur det är att vara fattig.

Bra va? När man även håller på kan man passa på att göra samma sak med alla högutbildade så att man kan slippa allt vad överklass och intellektuella heter.
Citera
2009-09-27, 17:33
Medlem
Snövits avatar
Rikemansfasoner vet jag inte då boendekostanden för en trea om man har kontantinsats på 10% låg på 5 104 kr. Jag tycker det verkar toppen, Sverige behöver fler olika boendeformer så att det finns valfrihet. Varför ska alla vilja ha samma. Alla vill inte ha ett radhus och en volvo.
Citera
2009-09-27, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProjectMayhem
Jag har en plan!

Man inrättar en speciell halv-militär polisstyrka som traskar till deras dörr och hotar dem med vapen. Man konfiskerar alla deras pengar och sedan skickar man de rika till arbetsläger ute på vishan. Där får dem arbeta i ett par år utan att få betalat och lära sig hur det är att vara fattig.

Bra va? När man även håller på kan man passa på att göra samma sak med alla högutbildade så att man kan slippa allt vad överklass och intellektuella heter.

Ja det funkade ju skit bra för sovjet!

OT: så tycker jag det är en självklarhet att efter att ha betalat 80% av sitt kaptial i skatt så ska man åtminstonde få bo vart fan man vill.

Alla orkar inte pendla från sjöbo, även fast sjöbo sakta fylls med negrer och annat avskräde.
Citera
2009-09-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProjectMayhem

Du tror alltså att överklass = intellektualism?
Citera
2009-09-27, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allfadern
Du tror alltså att överklass = intellektualism?

Och du tror väl självklart att industri arbetare = intellektualism?
Citera
2009-09-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Varför ska alla vilja ha samma.
Så att ALLA ges möjlighet till spontana möten
Citat:
Det finns inte en mer spännande stadskärna i Sverige än den vi ser i Malmö: Sveriges enda stad där förorten ligger typ mitt i stan: människor från olika kulturer möts spontant.

http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...icle5856753.ab

Andra exempel på spontanitet i Malmö inatt
Under natten har polisen fått in flera anmälningar om rån på olika platser runtom i Malmö. Sydsvenskan har listat nattens rån.

http://sydsvenskan.se/malmo/article5...n-i-Malmo.html
Citera
2009-09-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J400d
Och du tror väl självklart att industri arbetare = intellektualism?

Nej ... vad är det för jävla fråga, din imbecill. Klart som fan jag inte tror det.
Citera
2009-09-27, 17:49
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Så att ALLA ges möjlighet till spontana möten

Det är lika stor skillnad på ett radhus i Burlöv och Rosengård så att det sabbar folkhemmet köper jag inte.

Det är förmodligen dyrare i radhuset utanför stan och lika segregerat. Men i Sverge är det fint och bra att bo i radhuset utanför stan men fult och dåligt att bo i en lägenhet med extra service. De anses vara rikemansfasoner och folk blir avundsjuka eller något fast det beoendet kostar mindre än radhuset. Det är väldigt märkligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in