• 1
  • 2
2009-09-26, 21:44
Medlem
Megalomanias avatar
Inspirerad av tråden om boken 1001 album och Pellenez nedlagda(?) projekt startar jag ett eget projekt i mycket mindre skala för att inte ta mig vatten över huvudet. Att använda boken för att hitta ny musik känns lite trist, dels för att den listan i så hög utsträckning består av erkänt "bra" musik men huvudsakligen för att jag redan har plockat stora delar av den genom åren.

Min tanke är istället att ni rekommenderar mig ett album var som ni av en eller annan anledning tycker är helt fantastiskt bra. Jag lyssnar in mig och återkommer med omdömen så ser vi ur det går.
Citera
2009-09-26, 21:53
Medlem
Späks avatar
Strebers - Kallt stål/varmt blod

En, i mitt tycke, av de bästa svenska punkplattorna som släppts. Albumet innehåller en hel del våldsamt bra material, varvat med härligt skramlig musik.

Var dock medveten om att en del spår dock närmast får betraktas som utfyllnadsmaterial, en del är rent skräp textmässigt, men musikaliskt finns det inte lika mycket att anmärka på.
Citera
2009-09-26, 21:53
Medlem
Jabberwockys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Inspirerad av tråden om boken 1001 album och Pellenez nedlagda(?) projekt startar jag ett eget projekt i mycket mindre skala för att inte ta mig vatten över huvudet. Att använda boken för att hitta ny musik känns lite trist, dels för att den listan i så hög utsträckning består av erkänt "bra" musik men huvudsakligen för att jag redan har plockat stora delar av den genom åren.

Min tanke är istället att ni rekommenderar mig ett album var som ni av en eller annan anledning tycker är helt fantastiskt bra. Jag lyssnar in mig och återkommer med omdömen så ser vi ur det går.

Hmmmm....det är så många album jag hade kunnat tänka mig att rekommendera, men idag känner jag mig aningen dyster - så det får bli:
The Cure - Disintegration (1989).
Citera
2009-09-26, 21:59
Medlem
Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence (Disc 2).
Progressive metal. Mina övriga val var tyngre, men plattan ovan bör de flesta kunna gilla. Extrem variation mellan riktigt tunga delar och riktigt klena (rent mesiga, men ack så underbara) delar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Six_Deg...nce_%28song%29
Ahhh, solot i Goodnight Kiss är så jävla underbart så jag blir tårögd
Senast redigerad av John Zeppe 2009-09-26 kl. 22:05.
Citera
2009-09-26, 22:00
Medlem
"The Marshall Mathers LP" - Eminem
Citera
2009-09-26, 22:01
Medlem
HORPATTEs avatar
Abbey Road - Beatles
Citera
2009-09-26, 22:02
Medlem
yellowboxfishs avatar
Det här är ju lite klurigt eftersom jag inte på förhand kan gissa mig till vad du redan hört eller inte...men jag drar till med Spiritualized - Ladies And Gentlemen We Are Floating In Space

Skivan är förhoppningsvis med i boken eftersom det är ett av 90-talets bästa album och i mitt tycke en av de bästa skivorna någonsin. Ett musikaliskt mästerverk! En grym blandning av rock, blues, psykedelia, gospel etc. etc. Finns på spotify, här:

http://open.spotify.com/album/5QIbnTdodAGWXj6ZfPOWKO
Citera
2009-09-26, 22:02
Medlem
in-vino-veritass avatar
Allt med MUSE. På nått sätt lyckas de ha olika unika sound på varje platta men alla är ändå homogena och sjukt bra. Absolution måste vara favoriten
Citera
2009-09-26, 22:03
Bannlyst
Animal med Pink Floyd.

Ett album som har ALLT! Från början till slut. Dem som säger att "The Wall" är perfekt, har nog ej hört detta.

crabkiller anser att Megalomania måste höra detta innan han dör!
Citera
2009-09-26, 22:07
Medlem
hönsmammas avatar
Lamb of god's platta Ashes of the wake
Citera
2009-09-26, 22:13
Medlem
Derogs avatar
Horizons med Parkway drive! Den e grymt bra.
Citera
2009-09-26, 22:15
Medlem
S.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crabkiller
Animal med Pink Floyd.

Ett album som har ALLT! Från början till slut. Dem som säger att "The Wall" är perfekt, har nog ej hört detta.

crabkiller anser att Megalomania måste höra detta innan han dör!
Animal är ett sanslöst bra album. Sen borde du lyssna på Beatles tidiga album, innan de hade rökt för mycket gräs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in