Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-26, 21:04
  #1
Medlem
Hello alla FB medlemmar! Har en liten fråga angående sommarjobb hos räddningstjänsten/polisen.

Finns det några som helst sommarjobb inom polisen eller räddningstjänsten? Har en kompis som kände någon längre upp i vårt avlånga land som hade sommarjobbat på räddningstjänsten och fått hänga med och hjälpa till på uttryckningar och diverse versa.

T.ex. Om man nu kan sommarjobba på en brandstation, vad får man göra och hur gammal måste man vara och vart söker man?

Samma sak gäller polisen då

Har redan googlat men inte hittat något som svarar på min fråga.
Citera
2009-09-26, 21:16
  #2
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osli9308
Hello alla FB medlemmar! Har en liten fråga angående sommarjobb hos räddningstjänsten/polisen.

Finns det några som helst sommarjobb inom polisen eller räddningstjänsten? Har en kompis som kände någon längre upp i vårt avlånga land som hade sommarjobbat på räddningstjänsten och fått hänga med och hjälpa till på uttryckningar och diverse versa.

T.ex. Om man nu kan sommarjobba på en brandstation, vad får man göra och hur gammal måste man vara och vart söker man?

Samma sak gäller polisen då

Har redan googlat men inte hittat något som svarar på min fråga.

Känner en person som började med att tvätta bilar (plus något mer) på ett poliskontor. Senare fick han receptionstjänst och fick ta emot första ledet av anmälningar. Allting ledde till att han snart därefter blev i det närmaste headhuntad till polisutbildningen. Då kan tilläggas att han är helsvensk, blond och från Stockholmsk villaförort.
Citera
2009-09-27, 00:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osli9308
Hello alla FB medlemmar! Har en liten fråga angående sommarjobb hos räddningstjänsten/polisen.

Finns det några som helst sommarjobb inom polisen eller räddningstjänsten? Har en kompis som kände någon längre upp i vårt avlånga land som hade sommarjobbat på räddningstjänsten och fått hänga med och hjälpa till på uttryckningar och diverse versa.

T.ex. Om man nu kan sommarjobba på en brandstation, vad får man göra och hur gammal måste man vara och vart söker man?

Samma sak gäller polisen då

Har redan googlat men inte hittat något som svarar på min fråga.

Detta kanske är intressant? Om det inte är pengar du i första hand är intresserad av.
Citera
2009-09-27, 10:08
  #4
Medlem
Röksopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarte Petter
Detta kanske är intressant? Om det inte är pengar du i första hand är intresserad av.

vad gör man då? Nattvandrare eller?
Citera
2009-09-28, 21:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Känner en person som började med att tvätta bilar (plus något mer) på ett poliskontor. Senare fick han receptionstjänst och fick ta emot första ledet av anmälningar. Allting ledde till att han snart därefter blev i det närmaste headhuntad till polisutbildningen. Då kan tilläggas att han är helsvensk, blond och från Stockholmsk villaförort.
Hmm låter intressant Jag är helsvensk, blond och bor i en villa förort i Skåne, men jag är 16år.. Ska man kanske checka förbi polisstationen och erbjuda sig att tvätta deras bilar i syfte för att bygga upp livserfarenhet ?


Och ingen som vet mer om det där med brandmanna jobbet jag va inne på innan?
Citera
2009-09-28, 21:56
  #6
Medlem
Kongo_89s avatar
på gotland tar man in poliser från fastlandet under sommaren eftersom stureplan kmr hit och bara skapar trubbel på våra gator
Citera
2009-09-28, 22:28
  #7
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
på gotland tar man in poliser från fastlandet under sommaren eftersom stureplan kmr hit och bara skapar trubbel på våra gator

Ja, och kanske beror det även på att Gotland lyder under STHLM rent polisiärt. Så behöver Gotland extrafolk kommer de från STHLM..
Citera
2009-09-29, 13:40
  #8
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Annars går det väl att praktisera inom dessa yrken?
Citera
2009-09-29, 15:50
  #9
Medlem
Jthunderas avatar
Praktikplats på polisen? Nja... Tror inte det. Vill du jobba på polisen och få en bra inblick i hur det är så sök jobb som arrestvakt. Bara att ringa stationen, fråga efter personalansvarig för intaget/arresten och snacka. De kräver 20 år och körkort har jag för mig.

På brandkåren kan du få praktisera med en minilön genom arbetsförmedlingen. Max 6 månader och du kommer att få tvätta massor av slang och bilar.
Citera
2010-12-07, 01:01
  #10
Medlem
Anderrssss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osli9308
Hmm låter intressant Jag är helsvensk, blond och bor i en villa förort i Skåne, men jag är 16år.. Ska man kanske checka förbi polisstationen och erbjuda sig att tvätta deras bilar i syfte för att bygga upp livserfarenhet ?


Och ingen som vet mer om det där med brandmanna jobbet jag va inne på innan?


Och så blev han avstängd!
Citera
2010-12-07, 01:06
  #11
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrsss
Och så blev han avstängd!

Tråden är över ett år gammal... Härligt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback