Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-26, 17:19
  #1
Medlem
Brakkans avatar
Jag har kopplat ihop datorn med tv:n. Om detta finns gamla trådar, men ingen tråd om följande problem:

Jag har fått tipset att "byta visningsläge, från extended desktop till clone/klonat". Detta säger mig absolut ingenting. Finns det någon som vet hur man gör? Jag har Windows Vista, om det har någon betydelse.
Citera
2009-09-26, 17:22
  #2
Medlem
QuiZzis avatar
Du går in på grafikinställningarna (på grafikkortet) och sedan kollar du på skärmar tror ja, sedan finns det "välj monitor" eller något? Sedan kan man ställa in Klonat, då skickar du iväg en kopia av din signal till TVn + din egna.
Citera
2009-09-26, 17:25
  #3
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuiZzi
Du går in på grafikinställningarna (på grafikkortet) och sedan kollar du på skärmar tror ja, sedan finns det "välj monitor" eller något? Sedan kan man ställa in Klonat, då skickar du iväg en kopia av din signal till TVn + din egna.
Det låter lovande. Men var och hur kommer jag åt grafikkortet? Det har jag aldrig gjort förut...
Citera
2009-09-26, 17:41
  #4
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
Jag har kopplat ihop datorn med tv:n. Om detta finns gamla trådar, men ingen tråd om följande problem:

Jag har fått tipset att "byta visningsläge, från extended desktop till clone/klonat". Detta säger mig absolut ingenting. Finns det någon som vet hur man gör? Jag har Windows Vista, om det har någon betydelse.

Ja detta var absolut ett helt unikt ämne.

Testat windows egna?
1. Högerklicka på skrivbordet
2. Egenskaper
3. Bildinställningar
4. Markera den gråa skärmen
5. Kryssa i eller ur "Utöka skrivbordet till denna skärm"

Kom också ihåg att ställa ned upplösningen på extraskärmen.
Citera
2009-09-26, 17:50
  #5
Medlem
henkishs avatar
Om du har Nvidia grafikkort så är det Kontrollpanelen-Ytterliggare alternativ-Nvidias kontrollpanel. Sen under fliken Display trycker du på Set up multiple displays och väljer clone.
Citera
2009-09-26, 18:16
  #6
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkish
Om du har Nvidia grafikkort så är det Kontrollpanelen-Ytterliggare alternativ-Nvidias kontrollpanel. Sen under fliken Display trycker du på Set up multiple displays och väljer clone.
Yippie!!!!!!!!!!!!
Där satt den! Nu funkar det. Stort tack till dig, henkish.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback