Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-25, 22:56
  #1
Medlem
Valrouszs avatar
Jag har ett litet problem angående en VAIO, med windows vista. Jag har installerat wc3 och TFT med stor framgång förutom ett litet problem... Jag kan inte tanka den nya batllenet patchen för att det står att jag inte har administrationsbehörighet och får därför inte skriva i program mappen. Är dock inloggad på ett admin konto ( det enda kontot på datorn ).
Är det någon som haft det här problemet som vet hur man fixar det?

Tack på förhand/
Valrossen
Citera
2009-09-25, 23:24
  #2
Medlem
Andreasvbs avatar
Högerklicka på filen och välj Kör som administratör.
Citera
2009-09-26, 00:24
  #3
Medlem
Valrouszs avatar
Tack, funkade direkt. Inte van vid vista.
Citera
2009-09-26, 01:04
  #4
Medlem
Andreasvbs avatar
Varsågod.

Här kan du läsa mer om varför du inte kör program som administratör som standard.
http://en.wikipedia.org/wiki/User_Account_Control
Citera
2011-01-17, 22:01
  #5
Medlem
Har en liknande fråga angående windows 7 fast för mig handlar det om att jag måste bekräfta varje gång jag startar vissa program, samt om jag vill byta namn på någon random fil. riktigt irriterande.

Går det att ändra nån stans så att ett program läggs till som undantag så man inte måste klicka 2ggr varje jevla gång?
Citera
2011-01-18, 01:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Higgz
Har en liknande fråga angående windows 7 fast för mig handlar det om att jag måste bekräfta varje gång jag startar vissa program, samt om jag vill byta namn på någon random fil. riktigt irriterande.

Går det att ändra nån stans så att ett program läggs till som undantag så man inte måste klicka 2ggr varje jevla gång?

Kontrollpanelen -> Användarkonton -> Välj ditt konto om det finns flera -> Ändra inställningar för User Account Control

Där väljer du nivån på UAC. Vill du slippa dessa frågor helt väljer du alternativet längst ner.
Citera
2011-01-18, 14:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zcalman
Kontrollpanelen -> Användarkonton -> Välj ditt konto om det finns flera -> Ändra inställningar för User Account Control

Där väljer du nivån på UAC. Vill du slippa dessa frågor helt väljer du alternativet längst ner.

tackar!
Citera
2011-01-18, 18:56
  #8
Medlem
werss avatar
inte för att vara den som är den.. Men UAC är inte dålig att ha på. Förhindrar en hel del otrevligheter, processer som körs med systemkonton etc.
Citera
2016-04-16, 19:37
  #9
Medlem
tack för all hjälp men tyvärr kvarstår problemet. Jag har windows 10 och jag har sökt på Youtube och provade ett tips på att hacka mitt konto men lyckades inte. Jag kom så långt att jag skulle skriva in ett lösenord men det ville inte godtas. Väntar på fler tips/maggan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback