Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-06, 17:55
  #673
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Tänkte dra ensam på bio nu till helgen, kanske smyger med lite alkohol också o sitter och myser med. Något att tänka på när man kör solo?
Citera
2023-03-06, 18:14
  #674
Medlem
hm vem fan går på bio överhuvudtaget 2023
de flesta har väl en egen bio hemma
ock ät drick vad du vill
pausa för toabesök
du slipper bli förnedrings rånad till ock från bion
Citera
2023-03-06, 18:29
  #675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
hm vem fan går på bio överhuvudtaget 2023
de flesta har väl en egen bio hemma
ock ät drick vad du vill
pausa för toabesök
du slipper bli förnedrings rånad till ock från bion
Och så slipper man nån Zara Larsson typ som babblar sig igenom filmen..
Citera
2023-03-07, 04:33
  #676
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Inget skamligt med det. Har man pengar och bor på gångavstånd och går under dagen, kan det väl vara en rätt bra ide.
Åka fram och tillbaka kollektivtrafiken till stan, gör jag knappt ens under pistolhot.
Dock bättre känsla av en film i en biosalong. Har ej råd med någon jätte-tv- och fin anläggning hemma.
Såg Pusher 2 på bio ensam sist, och det var rätt många år sedan nu.
Citera
2023-03-07, 04:49
  #677
Avstängd
Så skamligt man gör det.
Citera
2023-03-07, 05:06
  #678
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjocksmocksjocke
Och så slipper man nån Zara Larsson typ som babblar sig igenom filmen..
Eller hänsynslösa och genomkorkade småbarnsmorsor som tar med sig sina femåriga döttrar på den 3.12 långa Avatar-filmen. En action/äventyrsrulle som helt uppenbart inte riktar sig till den åldersgruppen. Tur att min syster satt med mig i biosalongen i fredags kl 18.50 på Bergakungen i Gbg. Hade det inte varit för henne så skulle jag ha sagt ifrån på skarpen mot deras ständiga tjattrande.

Läser hon detta inlägg (inte så troligt iofs) så hoppas jag dumkossan lär sig till en annan gång. Det är dyrt att gå på bio och man betalar för att se en film. Inte för att höra människors totalt ointressanta pladder. Tur denna gång att filmen ändå var ganska trist.

Inget skamligt med att besöka en biograf på egen hand förövrigt. En fördel för mig med att gå på bio ensam är att man kan bestämma både tid och plats i salongen helt efter eget tycke. Brukar vilja sitta längst bak själv där man slipper folk som andas popcornlukt på en
__________________
Senast redigerad av Alepheron 2023-03-07 kl. 05:08.
Citera
2023-03-07, 09:21
  #679
Medlem
Pungpuckels avatar
Ja jätteskamligt.

Du vet väl att ingen är där för att se på filmen, alla har kommit för att titta på dig.
Skärpning.
Citera
2023-03-07, 11:23
  #680
Medlem
Mekkys avatar
Jag ansåg det pinsamt när jag var yngre. Nu skulle jag säga att det är otroligt skönt, kvalitetstid och egentid i symbios.
Citera
2023-03-07, 11:27
  #681
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Varför skulle det vara skamligt? Man är väl där för att se filmen, inte för att umgås? Är det umgänge man är ute efter är det bättre att gå på café.

Nu går jag förvisso inte på bio längre, av flera skäl; dels för att det är förbannat dyrt och dels eftersom all film numera är förgiftad av politisk aktivism men skulle jag få för mig att vilja se någon speciell film så hade jag naturligtvis gått dit ensam för maximal upplevelse och för att slippa anpassa mig till andra.
Citera
2023-03-07, 19:46
  #682
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trimmad-Katafalk

Behöver du två biljetter pga ditt bukfett?

Du låter lite bitter och trött på livet...
Nej, eftersom jag tar hand om min kropp och min hälsa så behöver jag inte oroa mig för nåt bukfett. Du kunde ju testa att göra detsamma då du uppenbart projicerar din egen överdimensionerade fluffkropp på mig här igen.

Nej, inte livstrött men självklart blir jag arg på idioter som inte vill visa vanligt hyfs och folkvett inför sina medmänniskor.
Det finns en anledning till att folk ombeds stänga av sina mobiltelefoner innan filmen börjar och det är av hänsyn till övriga som sitter därinne. Att inte föra oväsen med andra ord. En princip som rimligen också bör gälla när det kommer till att väsnas med varandra.
Citera
2023-03-07, 19:51
  #683
Medlem
Sverighiztans avatar
Samma sak som att äta på restaurang själv. Det är ju för fan asgött. Ingen som stör, du funderar i din egna värld

Men det är nog väldigt olika hur folk känner och ser på det. Jag föredrar att vara för mig själv men har liksom inga problem med att hänga med folk.

Tröttnar dock jävligt snabbt på folk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback