Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-17, 19:07
  #649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RalphEmerson
Beklagligt att bolaget ställs inför rätta. Politiken står över rätten i det här fallet. Jämför Ericsson Irak.
Ja det är tråkigt och vi får se hur det går i rättegången men jag har svårt att tro på den svarta bild som uppmålas.
Citera
2023-09-17, 19:14
  #650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvaverket
Detta företaget är ett försök till s.k. 'green washing'.
De köpte upp Slitevind till vad som måste ha varit överpris. Tack så mycket. Jag tog pengarna jag fick och stack.

Blanka aktier skall man inte göra. Det verkar farligt.

Jag tror nog inte det är green washing utan en seriös satsning på längre sikt. Lundin skiter i vilken färg folk tycker de har förstår du, de agerar ganska mycket i Adolfs anda.

Däremot går de bort från olja lite grann, mot gruvor och metaller.

Lukas trodde på detta, och därför hedras företaget med namnet där han bodde - på Orrön. En liten sidoverksamhet.

Lucara Daimond är väl han också?
Citera
2023-09-17, 19:15
  #651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ja det är tråkigt och vi får se hur det går i rättegången men jag har svårt att tro på den svarta bild som uppmålas.

Ian får sota för sin fars synder upplever jag det som. Men visst, han var VD de sista åren.
Citera
2023-09-17, 19:32
  #652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ian får sota för sin fars synder upplever jag det som. Men visst, han var VD de sista åren.
Så kan det vara men de har alltid bedyrat sin oskuld och C. Bildt har även med frenesi försvarat de åtalade. Men med facit i hand skulle de väl aldrig upprättat en verksamhet i landet och det är väl det största felet om något?
Citera
2023-10-10, 10:56
  #653
Medlem
Är de nån bank som handlar med Lundin Petroleum aktier eller e de helt i kylan? Handlar pensionsfonder med aktien?
Citera
2023-10-10, 11:41
  #654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miller-20
Är de nån bank som handlar med Lundin Petroleum aktier eller e de helt i kylan? Handlar pensionsfonder med aktien?

Ja och ja. Både bank och pensionsfonder finns med i listan av 10 största ägare. Även Blackrock och JP Morgan är med och härjar omkring.
Citera
2023-10-10, 12:13
  #655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Ja och ja. Både bank och pensionsfonder finns med i listan av 10 största ägare. Även Blackrock och JP Morgan är med och härjar omkring.

Vet du vilka svenska banker?
Citera
2023-10-10, 12:23
  #656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miller-20
Vet du vilka svenska banker?

Om du skrollar längst ner så ser du listan med 10 största ägare. Ser nu dock i efterhand att informationen inte har uppdaterats sedan årsskiftet: https://www.avanza.se/aktier/om-akti...8/orron-energy
Citera
2023-11-08, 13:50
  #657
Medlem
ATL i aktien nu sen det blev Orrön efter en till förlustrapport idag och aktien -10 % idag. Inget som förvånar dock. Som jag konstaterade redan förra året:

Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Vindkraft är ett jävla skräp, så väl för driftande bolag som samhället i stort. Inte ens i ett kvartal med rekordhöga elpriser lyckas Orrön göra positivt operationellt rörelseresultat. Inte heller vindkraftbolaget man la bud på nu lyckades gå med vinst förra året trots ett antal vintermånader med rekordhöga elpriser.

...och eftersom det är en skräpaktie så har självfallet Truefighter fyllt tråden sida upp och ner med floskelinlägg. Truefighter-indikatorn slår aldrig fel
Citera
2023-11-08, 15:11
  #658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
ATL i aktien nu sen det blev Orrön efter en till förlustrapport idag och aktien -10 % idag. Inget som förvånar dock. Som jag konstaterade redan förra året:



...och eftersom det är en skräpaktie så har självfallet Truefighter fyllt tråden sida upp och ner med floskelinlägg. Truefighter-indikatorn slår aldrig fel
Bzo har nog problem med läsförståelse och tolkar allt som Hause. Men jag låter hen hållas då hen trivs bra med det. I övrigt tror jag liksom ledningen på bättre tider när kylan kommer på allvar även om jag själv inte äger några aktier i dagsläget.
__________________
Senast redigerad av Truefighter 2023-11-08 kl. 15:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback