Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-05, 08:21
  #85
Medlem
CarlXIIs avatar
Billiga att köpa idag, så det gjorde jag.. Nån mer som tror det är rätt?
Citera
2015-08-05, 10:57
  #86
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Billiga att köpa idag, så det gjorde jag.. Nån mer som tror det är rätt?
Gjorde detsamma.
Citera
2016-10-07, 10:19
  #87
Medlem
J.R.s avatar
Lundin Petroleum är förstås en intressant aktie om (snarare när) de förväntade höjningarna av oljepriset slår igenom (en del experter förutspår också att höjningen kan bli snabbare än förväntat). Det är nog de flesta oljebolag men skillnader finns förstås. Dessa skillnader är jag inte speciellt insatt i och vill gärna ha andras syn på ett aktuellt scenario i perspektivet av en höjning av oljepriset. Vill gärna ha lite åsikter om vilket bolag av LUPE och Africa oil som (troligen) skulle ge störst avkastning vid ett sådant scenario. Vill även gärna ha förslag på andra oljebolag som är i extra bra läge.
Citera
2016-10-07, 11:41
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Lundin Petroleum är förstås en intressant aktie om (snarare när) de förväntade höjningarna av oljepriset slår igenom (en del experter förutspår också att höjningen kan bli snabbare än förväntat). Det är nog de flesta oljebolag men skillnader finns förstås. Dessa skillnader är jag inte speciellt insatt i och vill gärna ha andras syn på ett aktuellt scenario i perspektivet av en höjning av oljepriset. Vill gärna ha lite åsikter om vilket bolag av LUPE och Africa oil som (troligen) skulle ge störst avkastning vid ett sådant scenario. Vill även gärna ha förslag på andra oljebolag som är i extra bra läge.

Tror du verkligen att de blir höjning då? Om inget annat händer så kommer överutbudet bli ännu högre. Även om Opec minskar produktionen 750000 fat så kommer det snabbt fyllas på igen utav Nigeria, lybien, canada + billigare Shale från USA. Även Ryssland kommer öka produktion. Lägg därtill Irak som snart besegrat IS och bara kommer flöda olja. Tror de måste kapa produktionen med 2 miljoner fat för att de ska bli en rejäl skillnad...
Citera
2016-12-20, 11:52
  #89
Medlem
För er som inte fått upp ögonen än för detta oljebolag:
https://www.avanza.se/placera/telegr...ar-pareto.html
Citera
2017-11-07, 16:00
  #90
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Lundin Petroleum är förstås en intressant aktie om (snarare när) de förväntade höjningarna av oljepriset slår igenom (en del experter förutspår också att höjningen kan bli snabbare än förväntat). Det är nog de flesta oljebolag men skillnader finns förstås. Dessa skillnader är jag inte speciellt insatt i och vill gärna ha andras syn på ett aktuellt scenario i perspektivet av en höjning av oljepriset. Vill gärna ha lite åsikter om vilket bolag av LUPE och Africa oil som (troligen) skulle ge störst avkastning vid ett sådant scenario. Vill även gärna ha förslag på andra oljebolag som är i extra bra läge.
Får svara mig själv, tyvärr lite dött här angående denna aktie. LUPE har gett bra avkastning över ett år (tack vare oljeprisets stigande trend i första hand antar jag), Africa oil har inte gett någon avkastning alls.
Citera
2018-02-17, 18:58
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Får svara mig själv, tyvärr lite dött här angående denna aktie. LUPE har gett bra avkastning över ett år (tack vare oljeprisets stigande trend i första hand antar jag), Africa oil har inte gett någon avkastning alls.

Finns film på YouTube med Ian Lundin om framtida utbyggnaden av JS fältet.
Låga produktionskostnader = hög vinst.
Citera
2018-02-27, 20:41
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurdy
Finns film på YouTube med Ian Lundin om framtida utbyggnaden av JS fältet.
Låga produktionskostnader = hög vinst.


De kommande vinsterna är ju orsaken till att man nu börjar dela ut pengar till aktieägarna och förväntas dubbla utdelningen från verksamhetsåret 2018. Ytterligare höjningar lär följa..

Lupe har av många setts som dyr under tiden då oljepriset höll sig riktigt lågt men för de någorlunda insatta och marknaden i helhet har värderingen setts som rättvis.. uppenbarligen.

Svårare är att veta vad framtiden har i sitt sköte förutom ett grymt cashflow. Blir dom uppköpta? Vilka licenser tilldelas, någon möjlig spin-off osv.

Ett av få intressanta långsiktiga spelare i oljebranschen för oss som gillar god historik och inte vill djupdyka i svårtolkade juniorer.
Citera
2018-03-19, 11:03
  #93
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
Börsen går "alltid" upp
Behöver du inte stålarna (har du köpt 10st, kan det ju inte vara livsviktigt att sälja) behåll dom.
Har du 100.000 aktier, sälj. njut av "vinsten"

"Alltid"
Citera
2018-08-07, 09:38
  #94
Medlem
XX-Ambars avatar
https://www.vafinans.se/aktier/nyhet...-DN-1027436712
Citat:
Vittnen i utredningen av toppchefer i oljebolaget Lundin Petroleum har hotats. Det rapporterar DN med hänvisning till flera källor.
Företrädare för vittnen i Sydsudan har bekräftat förföljelser och uppger att de som hotar är kopplade till oljebolaget, samtidigt som Lundin Petroleum nekar till inblandning.
"Vittnen och deras familjer har blivit hotade till livet. Flera vittnen har även blivit utsatta för direkt våld", säger en källa till tidningen.
Vad fan är det för jävla gangsterföretag egentligen!?
Citera
2018-08-07, 17:17
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
https://www.vafinans.se/aktier/nyhet...-DN-1027436712

Vad fan är det för jävla gangsterföretag egentligen!?

DN och andra ljugmedier driver sedan många år en kampanj mot Lundin Petroleum. Inget att bry sig om.

https://www.dn.se/webb-tv/klipp/nyhe...olkrattsbrott/

"Brotten misstänks ha skett i dåvarande Sudan, där bolaget letade efter och hittade olja runt år 2000."

Fake news redan i ingressen. Lundin Petroleum fanns inte ens 2000.
Citera
2018-08-08, 12:30
  #96
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
DN och andra ljugmedier driver sedan många år en kampanj mot Lundin Petroleum. Inget att bry sig om.

https://www.dn.se/webb-tv/klipp/nyhe...olkrattsbrott/

"Brotten misstänks ha skett i dåvarande Sudan, där bolaget letade efter och hittade olja runt år 2000."

Fake news redan i ingressen. Lundin Petroleum fanns inte ens 2000.
Se på fan om det du säger stämmer. Riktigt slarvigt av juden Wolodarski i så fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback