Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-12-23, 07:19
  #25
Medlem
actionbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omigal
Bumpar denna.

Om jag vill cykla E4:an, alltsa samma rutt, finns det vagsubstitut for cyklister?

Där det är motorväg/motortrafikled finns det alltid en alternativ väg för långsamtgående fordon, den går dock inte exakt brevid men den finns ialla fall. Många gånger är det den äldre vägen som man avänder sig av.
Citera
2016-05-05, 21:00
  #26
Medlem
Wonds avatar
Nå jag är jävligt noob angående dessa regler m.m.
Har funderat på cykla Luleå -> Haparanda åtminstone, men hur i helvete ska det gå om man ej får köra på motorväg? E4:an är väl ändå en motorväg? Har kikat på Google maps och ibörjan kan jag cykla på andra vägar, men efter Kalix eller liknande så finns bara E4:an..





[edit]
Citat:
Ursprungligen postat av actionbent
Där det är motorväg/motortrafikled finns det alltid en alternativ väg för långsamtgående fordon, den går dock inte exakt brevid men den finns ialla fall. Många gånger är det den äldre vägen som man avänder sig av.
Vet att denna tråd är jävligt gammal men denna fick jag upp när jag googlade iaf.
Nåväl om du kan tipsa på annan väg till Haparanda från Luleå vore det nice
__________________
Senast redigerad av Wond 2016-05-05 kl. 21:02.
Citera
2016-05-05, 21:15
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wond
Nå jag är jävligt noob angående dessa regler m.m.
Har funderat på cykla Luleå -> Haparanda åtminstone, men hur i helvete ska det gå om man ej får köra på motorväg? E4:an är väl ändå en motorväg? Har kikat på Google maps och ibörjan kan jag cykla på andra vägar, men efter Kalix eller liknande så finns bara E4:an..





[edit]

Vet att denna tråd är jävligt gammal men denna fick jag upp när jag googlade iaf.
Nåväl om du kan tipsa på annan väg till Haparanda från Luleå vore det nice


E4 Luleå-Haparanda är inte motorväg.
Motorväg i trakterna kring Luleå är en liten bit av rv97 i höjd med Gammelstad.
Sen finns det en kort sträcka i höjd med Öjebyn utanför Piteå.

Med reservation för att jag kan ha fel, men har för mig att det är enda sträckorna i närområdet.
__________________
Senast redigerad av scorpio72 2016-05-05 kl. 21:19. Anledning: Stavfel
Citera
2016-05-06, 10:01
  #28
Medlem
elbels avatar
MOTORväg

Elcykel borde va ok om du sätter varningstriangel på pkt-hållare
Citera
2016-05-06, 13:38
  #29
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
MOTORväg

Elcykel borde va ok om du sätter varningstriangel på pkt-hållare

Nej, ingenting som inte kan hålla 40 km/h hör hemma på motorvägen.

Även om du cyklar på vägrenen måste du korsa av- och påfarter.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback