2013-05-13, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
va? vad pratar du om, ska man försätta hjärnan i dvala för att kroppen skall kunna uppta näring bättre?

hur mycket har du gått plus sen du startade? alltså inklusive alla dina utgifter.
jag menar, ska jag börja sälja vill jag ha en morot som är verklig, inget trams om 50.000 i månaden, är bara några tusenlappar så är det helt ok, men jag vill ha riktiga siffror.

så om man uppfyller deras krav/mål så blir man berättigad att leasa en mercedes?
kan man inte skita i kyäni och leasa bilen själv istället?

jag driver eget företag och en ska ska du veta, bara för att man har ett kontor, betalar sina avgifter, skatter och har ett org-nummer så garanterar detta INGENTING att verksamheten är schyst.
det finns många ohederliga bolag som kör varje dag, nu säger jag inte att ni är det, men de grejer du nämner skulle ge kredibilitet är stämmer inte. alla med 50 lök i fickan kan sätta upp ett aktiebolag.

nämner inga namn, vill inte outa mig själv. jag kan faktiskt inte heller svara på om han jobbar kvar eller inte då detta var för 2-3 år sedan, men som sagt, just det gav inte mig något seriöst intryck, som du naturligtvis förstår.

Man ska kunna ge kroppen en chans att få i sig näringstillskott, för den maten vi äter i dag är
processad och göra att vi får massa sjukdommar, för att vi får inte de skyddet vi behöver!

Har legat på 16-17k sen i januari..
började aktivt i augusti förra året, som i vanliga företag så går man alltid lite back innan det är +-0
på kontot tills du går plus! 2500 sammanlagt tills det det blev plus på kontot tog väl 2½ månad tills jag gick plus!
Klart det finns såna företag också, jag pratade med en person på skattemyndigheterna om pyramidspel och MLM, dom granskar in till benmärgen på MLM företag för att det finns pyramidspel.
Dom har idag bra koll på vilka företag som är lagliga och jobbar rätt ut mot människor och vilka företag som är pyramidspel idag!

Uppfyller du kravet/målet så blir du belönad av företaget en mercedes!
Dom står för lisingen och skickar in pengarna på ditt konto för att du ska betala mercedes,
men du bestämmer själv om du vill ta pengarna istället för bilen. Kanske vill spara pengarna till nästa bilbonus eller till något annat! Det bestämmer man själv!

Ja givetvis är första intrycket det viktigaste! Du får aldrig en andra chans!
Sen kan inte jag svara på hur mycket han tjänar/tjänade,
Citera
2013-05-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
du är ju ett lost cause. du idiotförklarar oss, säger att det du saluför är toppen men kan inte backa upp det något sätt förutom er hemsida som inte direkt är oberoende.

så, hur mycket pengar har du dragit in i vinst sen du började?

varför ska man stänga av sin fettklump till hjärna? för att du lättare ska kunna lura på oss denna produkt?

edit: jag har faktiskt gjort business med kyäni, sålt lite PR-material till dom. det var en ganska högt uppsatt snubbe inom företaget som handlade av mig och det var för ett tag sen. lite info om denna person då.
1. rejält överviktig och osund, rimmade lite illa med produkten han sålde.
2. körde en gammal skruttig bmw 850. några blir kanske impade men det var en riktigt gammal bil.
är det inte mercedes man ska få?
3. bilen var skriven på någon annan.
4. personen var skriven på malta och med ett brevlådaföretag där. HEJ VARNINGSKLOCKOR!
5. betalade inte fakturan i tid, fick hota med inkasso.

som sagt, ett extremt oseriöst intryck.

Jag kan inte svara för en person som inte betalar in saker o ting i tid!
Men det ska inte betyda att man ska snacka skit om ett företag eller att det är pyramid!
Det han gör får han stå för, visade han inte ett bra intryck första gång så är det jätte tråkig för det gör att man tappar förtroendet för en person ang de man pratar om!
Citera
2013-05-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tkdtkdtkd
Jag tror det var karolinska univ. sjukhus som fastställde att dessa produkter hjälpt honom, Någon av dessa sjukhus i sthlm var det som fastställde detta! Kan gärna kolla upp det en extra gång om du så gärna vill..

Tror gör man i kyrkan.. Detta är inte kyrkan. Kom inte med saker du aldrig kan backa upp.
Vi kommer aldrig att få se något om att dessa produkter har hjälpt någon.
Du har inget att komma med, mer än massvis med bevis på hur hjärntvättad och hur långt ner i skiten du sitter.
Som man säger, även fast du sminkar grisen är det fortfarande en gris.
Så hur mycket du än sminkar MLM är det fortfarande en Scam och ett pyramidspel.
Citera
2013-05-13, 11:54
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Jag tror det var karolinska univ. sjukhus som fastställde att dessa produkter hjälpt honom, Någon av dessa sjukhus i sthlm var det som fastställde detta! Kan gärna kolla upp det en extra gång om du så gärna vill..

Ja kolla det, vore trevligt att ta del av dom journalerna. Om han nu vil "visa" hur bra produkten är så kan det ju inte vara nått problem för honom att ta fram dessa
Citera
2013-05-13, 20:27
Medlem
Citat:
De här är inget Pyramidspel, förstår inte va problemet är!
Pyramid och MLM företag är två skillda saker!
Pyramid är olagligt, betalas ingen skatt, moms eller sociala avgifter och har inget ORG-nr.
Sen har dom ingen produkt och skulle dom ha en produkt är den inte av bra kvalite, inte är
godkänt eller GMP-märkt och är tok för dyr för att sälja!

MLM (kyäni) är en svenskt aktiebolag som betalar skatt, moms och sociala avgifter
har även ett ORG-nr! Företaget har en produkt som är godkänd i EU, GMP-märkt och dopingtestat.
Den är av bra kvalite, 4st forskare bakom produkterna!

Dr. Abbas Qutab, MBBS, DC, PhD, OMD,
chef över vetenskapliga kommittén

Barrie Tan, Fil.Dr.,
VD för American River Nutrition, Inc.

Dr. Tom Burke, Fil.Dr.

Dr. Clair Francomano MD.

Läs om en kille som skulle tanka på en bensinmack och det började brinna, det bra på hela hans ansikte! Där står det va en av produkterna har gjort för honom efter bara 16 dagar!
Helt otroligt! Nitro FX har bytt namn från (body fx)

kyaninicklas.blogspot.com/2010_02_01_archive.html‎
Tror fan att Kyäni betalar skatt och moms. Och är ett lagligt företag. Än så länge är det inte olagligt att sälja blåbärssoppa med en hög prislapp till saftskallar. Men hur många utav era så kallade återförsäljare (kunder)har F-Skattsedel och deklarerar sin verksamhet?. Är det inte så att det är så otroligt få som gör en vinst på sitt "startpaket" att Skatteverket inte tycker det är intressant att följa upp och lägga energi på.

Om deras produkter var så jäkla bra så skulle dom gå att sälja utan en massa återförsäljare som konkurrerar med varann och överetablerar marknaden och fördyrar vägen till slutkunden.

Ni som är återförsäljare kan lika bra köpa Ketchup på ICA för 5000 spänn och gå ut på torget för att försöka sälja det för 50 spänn flaskan och påstå att den botar cancer för någon Indisk läkare har sagt det. 1 på 1 000.000 som gör det kan kanske sälja ketchupen för att dom är svinduktiga säljare och kan sälja på någon vad fan som helst, men resten står där som jon med osålda varor och blir idiotförklarade av sina vänner och bekanta.
Citera
2013-05-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod
Tror fan att Kyäni betalar skatt och moms. Och är ett lagligt företag. Än så länge är det inte olagligt att sälja blåbärssoppa med en hög prislapp till saftskallar. Men hur många utav era så kallade återförsäljare (kunder)har F-Skattsedel och deklarerar sin verksamhet?. Är det inte så att det är så otroligt få som gör en vinst på sitt "startpaket" att Skatteverket inte tycker det är intressant att följa upp och lägga energi på.

Om deras produkter var så jäkla bra så skulle dom gå att sälja utan en massa återförsäljare som konkurrerar med varann och överetablerar marknaden och fördyrar vägen till slutkunden.

Ni som är återförsäljare kan lika bra köpa Ketchup på ICA för 5000 spänn och gå ut på torget för att försöka sälja det för 50 spänn flaskan och påstå att den botar cancer för någon Indisk läkare har sagt det. 1 på 1 000.000 som gör det kan kanske sälja ketchupen för att dom är svinduktiga säljare och kan sälja på någon vad fan som helst, men resten står där som jon med osålda varor och blir idiotförklarade av sina vänner och bekanta.

Distributörer: dom som jobbar med kyäni.
Kunder är kunder!
Alla som jobbar med kyäni deklarerar. varje månadscheck som kommer in på ens konto skattas och momsas direkt av kontoret! Alla papper med ens årsinkomst skickas direkt till skatteverket när man ska deklarera!

F-skattesedel fixar man när man kommer upp till en position som heter Saphire minimun 10.000kr.
Då startar man upp ett eget bolag bara för att det handlar om större pengar i slutet av månaderna, då sköter man sakerna själv, när deklarationen kommer så ser du allt under året hur mycket du har tjänat! Annars sköter kontoret allting! Det finns dom personerna som tjänar 14000 Euro i månaden, så ja skatteverket är rätt intresserade av va vi tjänar!

Du får tro va du vill om dessa produkter, men det är tack vare våra kunder som handlar kyänis produkter varje månad som gör att detta företag fungerar och det finns en anledning, att produkterna är bra!
Det finns så mycket negativa människor och även negativa personliga tränare som säger att det räcker med det man äter, får man i sig en allsidig kost så räcker det! Det är fel, man måste ha i sig närings tillskott som vitaminer mineraler och antioxidanter som kroppen behöver!
Maten idag är processad och har inte samma näring som för 20-30årsen och då behöver man verkligen närings tillskott vid sidan av! Jag tränar/tävlar på Elitnivå och vet att det räcker inte med de vi äter! Min flickvän är kock t.o.m hon säger att maten är sämre kvalite och då spelar det tyvärr ingen roll om det är ekologisk vi handlar..
Gå gärna i på livsmedelsverkets hemsida och läs om hur maten tillverkas m.m!
Citera
2013-05-13, 23:09
Medlem
Citat:
Distributörer: dom som jobbar med kyäni.
Kunder är kunder!
Alla som jobbar med kyäni deklarerar. varje månadscheck som kommer in på ens konto skattas och momsas direkt av kontoret! Alla papper med ens årsinkomst skickas direkt till skatteverket när man ska deklarera!

F-skattesedel fixar man när man kommer upp till en position som heter Saphire minimun 10.000kr.
Då startar man upp ett eget bolag bara för att det handlar om större pengar i slutet av månaderna, då sköter man sakerna själv, när deklarationen kommer så ser du allt under året hur mycket du har tjänat! Annars sköter kontoret allting! Det finns dom personerna som tjänar 14000 Euro i månaden, så ja skatteverket är rätt intresserade av va vi tjänar!

Du får tro va du vill om dessa produkter, men det är tack vare våra kunder som handlar kyänis produkter varje månad som gör att detta företag fungerar och det finns en anledning, att produkterna är bra!
Det finns så mycket negativa människor och även negativa personliga tränare som säger att det räcker med det man äter, får man i sig en allsidig kost så räcker det! Det är fel, man måste ha i sig närings tillskott som vitaminer mineraler och antioxidanter som kroppen behöver!
Maten idag är processad och har inte samma näring som för 20-30årsen och då behöver man verkligen närings tillskott vid sidan av! Jag tränar/tävlar på Elitnivå och vet att det räcker inte med de vi äter! Min flickvän är kock t.o.m hon säger att maten är sämre kvalite och då spelar det tyvärr ingen roll om det är ekologisk vi handlar..
Gå gärna i på livsmedelsverkets hemsida och läs om hur maten tillverkas m.m!

Jo men tjena.. du får inte till många rätt. Skall man vara korrekt är ALL mat som inte är raw food processad mat. Processad mat är dels mat eller livsmedel som är bearbetat i fabrik. Jag tvivlar på att höjdarna inom pyramiden för Kyä-bla bla bla står och tappar dessa safter på burk direkt från busken?
Skiten tillverkas i en fabrik vilket är en process. Sen finns det olika grader av processad mat, pulvermos och fiskpinnar är den absolut sämsta sorten av processad mat, medan hemmalagad mat är den bästa processade maten. En normal person som inte kräver flera gånger normalt näringsintag klarar sig utmärkt på helt vanlig mat. Faktum är att vitamintillskott är något som är totalt onödigt för gemene. Det är få personer som behöver tillskott.

Jag vill har svar på 3 saker
1. patentnummer för något av eu-patenten
2. En innehållsförteckning för en eller flera av produkterna
3. Näringsdeklarationen för den produkt som redovisas med innehåll

Ifs som alla som försvara dessa hjärtvättande pyramid/scam/MLM företag så kommer dessa frågor aldrig att få ett svar. Eftersom inget som sägs är sanning.
Citera
2013-05-13, 23:10
Medlem
Dennos avatar
Fast då är det ju bättre att lägga dom pengarna man skulle lagt på blåbärssoppa på bättre mat istället.
Citera
2013-05-14, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frohike1ddd
Jo men tjena.. du får inte till många rätt. Skall man vara korrekt är ALL mat som inte är raw food processad mat. Processad mat är dels mat eller livsmedel som är bearbetat i fabrik. Jag tvivlar på att höjdarna inom pyramiden för Kyä-bla bla bla står och tappar dessa safter på burk direkt från busken?
Skiten tillverkas i en fabrik vilket är en process. Sen finns det olika grader av processad mat, pulvermos och fiskpinnar är den absolut sämsta sorten av processad mat, medan hemmalagad mat är den bästa processade maten. En normal person som inte kräver flera gånger normalt näringsintag klarar sig utmärkt på helt vanlig mat. Faktum är att vitamintillskott är något som är totalt onödigt för gemene. Det är få personer som behöver tillskott.

Jag vill har svar på 3 saker
1. patentnummer för något av eu-patenten
2. En innehållsförteckning för en eller flera av produkterna
3. Näringsdeklarationen för den produkt som redovisas med innehåll

Ifs som alla som försvara dessa hjärtvättande pyramid/scam/MLM företag så kommer dessa frågor aldrig att få ett svar. Eftersom inget som sägs är sanning.

Du menar på fullaste allvar att maten vi äter i dag är av samma kvalité som den var för 20årsen?
Då vet du inte vad du pratar om!
All mat, förutom raw food, är processad ja! Till och med din EGEN matlagning hemma i köket anses som processand. Processad mat gör att vi inte får i oss den näring vi behöver till våran kropp!

Direkt från buske till burk? Nu får du väl kamma dig!
Och du har ingen aning om vad MLM företag är när du kallar dom pyramidspel! Skaffa kunskap!

För det första så får du ringa vårat kontor om du vill ha patentnumret!
Så får du se vad dom kommer och ge dig för ett svar

Näringsinnehåll i Sunrise:
PER 30 ML %RDI
Energi KJ 110KJ
Energi Kcal 26kcal
Protein 1,0g
Kolhydrater 5,4g
Fett 0,03g
Vitamin A 1000µg 125
Vitamin E 30µg 250
Vitamin C 60µg 75
Vitamin D 5µg 100
Vitamin B1 (tiamin) 2,25mg 205
Vitamin B2 (riboflavin) 1,7mg 121
Niacin 25mg 156
Vitamin B6 (pyrodoxinhydroklorid) 3mg 214
Vitamin B12 (cyanokobalamin) 3µg 120
Pantotensyra 15mg 250
Folsyra 200µg 100
Biotin 150µg 300
Taurin (ej kemiskt framställt) 1000mg
Inositol 25mg
Citera
2013-05-14, 00:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Du menar på fullaste allvar att maten vi äter i dag är av samma kvalité som den var för 20årsen?
Då vet du inte vad du pratar om!
All mat, förutom raw food, är processad ja! Till och med din EGEN matlagning hemma i köket anses som processand. Processad mat gör att vi inte får i oss den näring vi behöver till våran kropp!
Du kan väl visa någonting av det du påstår, vad sägs om det att maten jag lagar hemma är processad och därmed inte innehåller det jag behöver av näring.

Därefter kan du väl visa hur många här i landet som lider av mat med dåligt näringsinnehåll.

Enligt dig själv saknar du medicinska kunskaper, ändå kommer du med påståenden som saknar evidens bland den medicinska kunskapen. Liksom, känner du inte att du är fel ute? Varför tror du att just du, med okunskapen du nästan skryter om, ska ha sanningen om hur vi ska äta för att må bra?

MLM eller pyramidspel är att sälja en produkt som kostar otroligt mycket mer än vad den kostar att producera, affärsidén går ut på att rekrytera fler säljare av den otroligt dyra och för det mesta ganska onödiga produkten.
Jämförelser med redan etablerade företag är vanliga, men hur vanligt är det att ett IKEA-varuhus istället för att sälja möbler, siktar in sig på att få någon att öppna ett nytt IKEA-varuhus intill det befintliga?

Alltid när det kommer personer som är frälsta på MLM á la Kyäni hit, så rör det sig om unga män med bristande kunskaper om dels hur sälj fungerar, dels om hur marknaden fungerar, dels om enkel matematik, alltid säger dessa personer att man saknar visioner, att man inte vågar satsa, att man saknar ett öppet sinne... Kan du finna en enda av alla dessa som skrivit vad du själv skriver här, som lyckats?

Jag har arbetat med sälj i så gott som hela mitt liv, inte en enda av mina forna kollegor skulle ens komma på tanken att börja med MLM, inte en enda - då inkluderar jag alla.

Att du säljer skiter jag egentligen i, det jag engagerar mig i är hur du marknadsför dig, med lögner och påhittade påståenden. Vi har redan visat att din kunskap i medicin är obefintlig, ändå påstår dig kunna behandla än det ena, än det andra, då har vi inte ens kommit till dina matematiska kunskaper, vilka torde vara klart under genomsnittet eftersom du faktiskt tror på ett system som uppenbart falerar om dina löften infrias.

Att du fortfarande tror på det du säljer tyder inte direkt på att du är den vassaste kniven i lådan.
Senast redigerad av constant 2013-05-14 kl. 01:12.
Citera
2013-05-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du kan väl visa någonting av det du påstår, vad sägs om det att maten jag lagar hemma är processad och därmed inte innehåller det jag behöver av näring.

Därefter kan du väl visa hur många här i landet som lider av mat med dåligt näringsinnehåll.

Enligt dig själv saknar du medicinska kunskaper, ändå kommer du med påståenden som saknar evidens bland den medicinska kunskapen. Liksom, känner du inte att du är fel ute? Varför tror du att just du, med okunskapen du nästan skryter om, ska ha sanningen om hur vi ska äta för att må bra?

Jag har bara sagt att processad mat är inte av samma kvalité som den var för 20års sen, där av behöver vi näringstillskott! Då spelar det ingen roll om vi väljer ekologisk för det är samma skit i näringsvärde!
Läs på livsmedelsverkets hemsida, där står det klart och tydligt med mat och näring!
Men dom är säkert också ute och cyklar enligt dig!
Citera
2013-05-14, 01:15
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag har bara sagt att processad mat är inte av samma kvalité som den var för 20års sen, där av behöver vi näringstillskott! Då spelar det ingen roll om vi väljer ekologisk för det är samma skit i näringsvärde!
Läs på livsmedelsverkets hemsida, där står det klart och tydligt med mat och näring!
Men dom är säkert också ute och cyklar enligt dig!
Då kan du väl visa var på Livsmedelsverkets sida det står att vi behöver näringstillskott.

På den sidan jag tittar står det ganska tydligt:
Citat:
Vem behöver kosttillskott?
Trots att det finns många brister i våra matvanor visar kostundersökningar att de allra flesta får i sig tillräckligt med vitaminer och mineraler genom den vanliga maten. För de flesta finns det alltså inget behov av extra kosttillskott.
Men som sagt, visa din länk. Visa gärna även lite som stöder alla dina andra påståenden.
Senast redigerad av constant 2013-05-14 kl. 01:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in