• 32 956 online
  • 1 128 019 medlemmar
  • 58 536 736 inlägg
2010-02-11, 18:58
Medlem
appe-s avatar
jag har mina svängar omkring postorderförsäljning av hälsokost, och det här är klassisk pyramidverksamhet. innehållet är inte alls revolutionerande på något sätt, utan det är en billigt framställd samling vitaminer och vatten.

som vanligt med vitaminer och vatten är det jättenyttigt att dricka, men det gäller som sagt även de små pillerburkarna du kan köpa för femton kronor på ica. det finns alltså ingenting speciellt med Kyäni.
ett bevis på detta är till exempel innehållsförteckningen för en av produkterna, som återfinns här.

verksamheten grundar sig i billig tillverkning á la ICC Scandinavia. företaget i sig har ingenting med produkten att göra, men deras tillverknings- och distributionsmetoder är ganska identiska. smått ifrågasättande "klassificering" av produkten, något knasiga försäljningssiffror och väldigt, väldigt otydlig dokumentering kring verksamheten, produkten och alla som jobbar med struntet.

jag talar inte av erfarenhet i det här fallet, men jag råder dig till att inte ge dig in i snurren.

pyramidverksamhet är inte hälsosamt.
Citera
2010-02-25, 22:22
Medlem
Underhållande tråd om ämnet

http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=9164
Citera
2010-02-26, 10:28
Medlem
Heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumona
Kyäni börjar växa sig större nu och många har säkert varit i kontakt med "mirakelkuren" och blivit frågade om de vill sälja den. Kyäni är alltså en slags juice man skall dricka varje dag för att må bättre. De som säljer säger att man får bättre syn, inte blir trött och att kroppen mår bra. Det kostar 400 dollar att köpa sig in för att få sälja produkten och man tjänar mer pengar om man även värvar andra till att sälja.

Så vad har vi för skvaller om dem? Fungerar produkten verkligen?
Är det ett pyramidföretag som döljer sig bakom en hälsojuice?
Det sägs att det var ett stort forskarteam och ett stort läkarteam som tog fram produkten, stämmer detta?
Vad vet vi egentligen om Kyäni som vi har fått bevisat? Är allt bara snack från försäljarna?
Någon som varit i kontakt med dem?

Såklart det är ett pyramidspel.

1. Du måste köpa in dig för att få sälja.
2. Du tjänar mer genom att rekrytera nya säljare som köper in sig.
3. Enbart idioter behöver ytterligare punkt för att se att det är ett pyramidföretag.
Citera
2010-03-21, 15:12
Medlem
Klart att det är fejk!
Ett tvättäkta pyramidspel där du tjänar pengar på att värva distributörer.

Sen så har Läkemedelsverket fått in en hel del anmälningar ang Kyäni och hur de inkompetenta distributörerna marknadsför produkten, snart så är det nog överspelat och de som håller på med Kyäni hittat supernyttiga hjortron från Himalaya som de säljer istället..
Citera
2010-03-21, 18:01
Medlem
SurTrollets avatar
Precis som Noni-Juice/Vemma-Juice och allt vad det nu heter så är det ju enbart "ormolja" i modern tappning;

http://sv.wikipedia.org/wiki/Snake_oil

Men visst, tror man på det så uppstår säkert en viss placebo-effekt...
Citera
2010-07-29, 00:18
Medlem
-Infected-s avatar
Bumpar tråden här lite.. Min tjej har blivit uppraggad av en på jobbet nu ang att bli en disprutör.. Har försökt förklara för henne att de bara är skit.. men tydligen tjänar hennes arbetskamrat 15-20tusen i månaden på detta? Vad fan är de förnå?

Hennes arbetskamrat säger att "allt hon behöver göra är att skaffa 3st kunder" så är hon med i hans grupp och kommer få vinst från det som dom säljer också. Asså jag blir galen snart, känns som att hon kastar pengar på nå jävla tv-shopskit.. Någon som har färsk info om detta? Vad behöver man göra för att de ska löna sig?
Citera
2010-07-29, 00:47
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Infected-
Någon som har färsk info om detta? Vad behöver man göra för att de ska löna sig?

Färsk info direkt från pressarna: pyramidspel fungerar fortfarande inte. Man blir inte rik, man blir fattig. Och ofta drar man ner vänner och familj i fördärvet.

Kolla på någon dokumentär om pyramidspel ihop så kanske hon fattar.
Citera
2010-07-29, 01:50
Medlem
-Infected-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Färsk info direkt från pressarna: pyramidspel fungerar fortfarande inte. Man blir inte rik, man blir fattig. Och ofta drar man ner vänner och familj i fördärvet.

Kolla på någon dokumentär om pyramidspel ihop så kanske hon fattar.

Har läst på: http://kyanibluffen.blogspot.com/

Nu är det så att min tjej har redan skrivit upp sig som distributör redan och fått en egen hemsida på kyani.net

Är det redan kört eller? Har hon hamnat i den onda cirkeln att kasta pengarna i sjön? Hon ska tydligen ge 200Nok till sin arbetskamrat på fredag och sen efter det får hon välja vilka produkter hon vill beställa för att sen sälja. Jag håller på bli galen på henne.. snart blir jag en wifebeater
Citera
2010-07-29, 10:56
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Infected-
Har läst på: http://kyanibluffen.blogspot.com/

Nu är det så att min tjej har redan skrivit upp sig som distributör redan och fått en egen hemsida på kyani.net

Är det redan kört eller? Har hon hamnat i den onda cirkeln att kasta pengarna i sjön? Hon ska tydligen ge 200Nok till sin arbetskamrat på fredag och sen efter det får hon välja vilka produkter hon vill beställa för att sen sälja. Jag håller på bli galen på henne.. snart blir jag en wifebeater

Åh nej.. Men vafan, säg åt henne att dra sig ur på något vis! Annars får du se till så att hon inte drar in några vänner/bekanta till er. För isf kommer ni inte bara bli fattiga utan även ensamma.
Citera
2010-08-18, 21:40
Medlem
pyramidspel är väl när många satsar pengar men få vinner, typ svenska spel
Citera
2010-08-18, 21:44
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingo62
pyramidspel är väl när många satsar pengar men få vinner, typ svenska spel

Man måste starta ett pyramidspel för att tjäna pengar på det.
Citera
2010-08-18, 22:32
Medlem
tjänar inte sv. spel på det då????
Citera