Kom precis från ett Kyänimöte, en nära vän som ringde förut idag och frågade om jag ville komma och kika på hennes nya jobb, utan att riktigt vilja förklara alls vad det var.
For dit efter jobbet, möttes av min vän och en av hennes kompisar som jag även känner, de ber mig vänta på någon kille som hjälper dem med att starta deras företag.
Undrar då lite smått vad jag gör där men de ber mig vänta, strax efter kommer en kille i 45års åldern i kostym med en knapp där det står Kyäni på bröstet. Får ett svagt minne om att jag känner igen det men kan inte placera riktigt. Gubben presenterar sig och frågar vad jag jobbar med och är allmänt trevlig. Sen börjar en presentation där jag får provsmaka någon produkt och sen säger han att "jag måste vara öppen för det jag kommer få höra nu".. *ding ding* varningsklocka...
Förklaringen med att de ska precis etablera sig i staden, Östersund btw, och att det är en mirakelprodukt med antioxidanter och en massa annat bra-å-ha saker. Tjejerna som ringt dit mig är alldeles lyriska och och pratar om olika statusar man får som jade, diamond och massa tjaffs som ger olika ersättning. Ja, ni fattar,
Det bara skrek SCAM i huvudet på mig men spelade med och lyssnade, ställde lite frågor som hur det funkade, hur mina kompisar kom in på det, vad det var för företag.. Ville, ville verkligen säga att jag tyckte att det verkade som ett gammalt hederligt pyramidspel men ville hem och kika upp företaget först. :P Efter presentationen så sa jag att jag ville hem och fundera på det här, varpå han direkt frågar vad det finns att fundera på, det kostar 5000:- och då kan jag bara tjäna pengar, eller äta produkterna och må bra, så vad var det att fundera på?
Nä, hela presentationen bara verkade skum, upplägget skumt, allt..
Jaja, De har ett rum på Scandic Hotell i Östersund nu och ska hålla till där under veckan.
Min väldig blåsta vän har dock skrivit en lista på 100namn som ska kontaktas så har nu skickat ett gäng länkar till henne om vad det är för företag och ska även varna andra släktingar och vänner.
Shit, långt inlägg...