Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-17, 19:11
  #10429
Medlem
Vivaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Tack för tipset. Behöver en just nu så kommer använda den. Noterade dock att den begär 24 Permissions jämfört med F-droids Call Recorder som bara begär 9 (som dessvärre inte fungerade på min telefon). Skulle i alla fall gärna vilja hitta en lite mer integritetsvänligare app för att ha permanent installerad, om någon har tips på en sådan?

Själv kör jag Call recorder som finns på Gplay, grön telefon på röd bakgrund har jag för mig. Kör mycket med örsnäcka, och den fungerar i princip klockrent. Bra kvalité, inställningar och överlag en bra app, fastän den inte spelar in från blåtanden om man kopplar på den under samtal.

Vet inte om det är samma som du länkar, såg inga likheter, men kan säkert vara samma. I så fall så kolla upp vad som strular, för den är bra i mitt tycke i alla fall.
Citera
2018-06-19, 02:40
  #10430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Denna använde jag förut, funkar bra: https://play.google.com/store/apps/d...l.acr&hl=en_US

Citat:
Ursprungligen postat av Vivarus
Själv kör jag Call recorder som finns på Gplay, grön telefon på röd bakgrund har jag för mig. Kör mycket med örsnäcka, och den fungerar i princip klockrent. Bra kvalité, inställningar och överlag en bra app, fastän den inte spelar in från blåtanden om man kopplar på den under samtal.

Vet inte om det är samma som du länkar, såg inga likheter, men kan säkert vara samma. I så fall så kolla upp vad som strular, för den är bra i mitt tycke i alla fall.
Fungerar dessa verkligen för er på vanliga samtal? Spelar in min egen röst bra men superlågt på den jag pratar med. Tydligen ett känt problem på Android, att det är svårt att komma åt högtalaren på de flesta enheter som inte är rootade. Mikrofonen fungerar dock alltid att plocka upp, så tydligen används den oftast till båda delarna, därav ljudskillnaden.

Någon som vet om en telefoninspelningsapp som genererar inspelningar med samma ljudnivå på sig själv och den man pratar med (utan att ha högtalarfunktionen påslagen)?
Citera
2018-06-19, 07:44
  #10431
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Fungerar dessa verkligen för er på vanliga samtal? Spelar in min egen röst bra men superlågt på den jag pratar med. Tydligen ett känt problem på Android, att det är svårt att komma åt högtalaren på de flesta enheter som inte är rootade. Mikrofonen fungerar dock alltid att plocka upp, så tydligen används den oftast till båda delarna, därav ljudskillnaden.

Någon som vet om en telefoninspelningsapp som genererar inspelningar med samma ljudnivå på sig själv och den man pratar med (utan att ha högtalarfunktionen påslagen)?

Skvalex, haft I flera år, olika enheter, fungerar varje gång. Spelar in blåtand utan problem också.
Citera
2018-06-20, 01:44
  #10432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Skvalex, haft I flera år, olika enheter, fungerar varje gång. Spelar in blåtand utan problem också.
Appen verkar suverän, och Skvalex verkar ha järnkoll, hittade honom på xda-developers där jag äntligen fick ett svar på varför samtalsinspelning inte fungerar som det ska på vissa enheter. Visade sig att problem för mig är att min telefon har ett Qualcomm-chip, så det är inte så mycket att göra åt det annat än att köra på högtalarfunktionen, eller möjligtvis skaffa hörlurar med mikrofon.
Citera
2018-06-20, 06:21
  #10433
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Appen verkar suverän, och Skvalex verkar ha järnkoll, hittade honom på xda-developers där jag äntligen fick ett svar på varför samtalsinspelning inte fungerar som det ska på vissa enheter. Visade sig att problem för mig är att min telefon har ett Qualcomm-chip, så det är inte så mycket att göra åt det annat än att köra på högtalarfunktionen, eller möjligtvis skaffa hörlurar med mikrofon.

Jag vet! En utvecklare som är dedikerad och vet vad han gör, älskar appen och att han svarar på frågor på XDA 😊
Citera
2018-06-20, 18:43
  #10434
Avstängd
SlowScarecrows avatar
Brukar använda Voice Recorder till att spela in möten jag har.

Idag hade jag ett viktigt samtal som jag såg att appen började räkna tiden och hur den var igång under hela samtalet. Men när samtalet var över och jag skulle spara inspelningen så var tidräknaren nollställd men jag kunde fortfarande se den spela in i de pågående flikarna och när jag tryckte på den hände ingenting.

Kan inspelningen ligga dold nånstans eller fuckade appen ur och inspelningen därmed försvann?
Citera
2018-06-25, 20:32
  #10435
Medlem
Nån som har ett bra tips på en kamera-app som kan spela in video utan att det "syns" på skärmen?.
Typ lite undercover.
Mvh
Citera
2018-06-25, 20:56
  #10436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKalle
Nån som har ett bra tips på en kamera-app som kan spela in video utan att det "syns" på skärmen?.
Typ lite undercover.
Mvh

https://play.google.com/store/apps/d....havenapp.main

Kanske mer är till för att ha en telefon gömd och triggad då det är rörelser/ljud osv, men kanske går att göra det du vill.
Citera
2018-06-26, 01:23
  #10437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av or99
https://play.google.com/store/apps/d....havenapp.main

Kanske mer är till för att ha en telefon gömd och triggad då det är rörelser/ljud osv, men kanske går att göra det du vill.

Tackar för tipset.
Har bara läst lite snabbt om den,och laddat ner den.
Ska prova appen imorgon.
Mvh
Citera
2018-06-26, 06:11
  #10438
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonKalle
Nån som har ett bra tips på en kamera-app som kan spela in video utan att det "syns" på skärmen?.
Typ lite undercover.
Mvh

Background recorder av Kimcy929.
Citera
2018-06-28, 03:41
  #10439
Medlem
Det fanns en app som hette "credit card reader nfc".

Minns att den funkade bra. Rolig funktion att leka med. Men tydligen borttagen nu från Google play.

Vet någon varför den är borta? Säkerhetsrisk? Förbjudet i Google play?
Finns det någon annan liknande app - som går att lita på? Eller bör man betrakta alla appar med den förmågan som osäkra?
Citera
2018-06-28, 03:56
  #10440
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Det fanns en app som hette "credit card reader nfc".

Minns att den funkade bra. Rolig funktion att leka med. Men tydligen borttagen nu från Google play.

Vet någon varför den är borta? Säkerhetsrisk? Förbjudet i Google play?
Finns det någon annan liknande app - som går att lita på? Eller bör man betrakta alla appar med den förmågan som osäkra?
Ingen aning varför appen togs bort eller liknande appar, men här har du Credit Card Reader NFC åtminstone, Pro-versionen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback