Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-27, 18:55
  #10285
Medlem
Någon som känner till en VPN-app som låter en tunnla över ICMP?

DroidVPN är "begränsad" till 100 MB, vill gärna ha något där man kan använda en egen server och skicka hur mycket trafik man vill.
Citera
2017-05-06, 17:35
  #10286
Medlem
Jag lyssnar på podcasts och liknande som finns på Youtube. Med den vanliga YouTube-appen dras både batteri och data i onödan, eftersom skärmen måste vara på hela tiden, den streamar video i onödan (behöver bara ljud) och det inte går att ladda ner hemifrån för att lyssna senare.

Jag söker en alternativ YouTube-app som klarar dessa saker, dvs helst att skärmen inte måste vara påslagen när man lyssnar, gärna att det går att ladda ner för lyssning offline också. Om jag laddar ner både ljud och video eller bara ljud spelar mindre roll om det är över Wifi. (Vill inte ha massa filer liggande, det bästa vore om det som sparas offline kan hanteras inifrån appen, dvs t.ex. rensas från appen, så den inte sparar massa mp3- eller mp4-filer överallt).

Tror sådana appar inte längre får finnas i Play Store så vore bra om någon kan rekommendera en alternativ app som man kan lita på är säker, dvs utan reklam, malware osv.

Tack på förhand!
Citera
2017-05-07, 16:23
  #10287
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Jag söker en alternativ YouTube-app som klarar dessa saker, dvs helst att skärmen inte måste vara påslagen när man lyssnar, gärna att det går att ladda ner för lyssning offline också. Om jag laddar ner både ljud och video eller bara ljud spelar mindre roll om det är över Wifi. (Vill inte ha massa filer liggande, det bästa vore om det som sparas offline kan hanteras inifrån appen, dvs t.ex. rensas från appen, så den inte sparar massa mp3- eller mp4-filer överallt).

Har du root? I så fall, kanske denna app kan vara intressant.
Citera
2017-05-07, 20:13
  #10288
Medlem
Har börjat använda min telefon som natt- och alamklocka. Finner det dock väldigt irriterande att klockan fadar ut och försvinner cirka 5 sekunder varje gång den ska slå över till ny minut. Söker alltså någon bra och fri ersättningsapp för klocka/alarm(gärna med liknande nattläge som det är på orginalappen)?
Citera
2017-05-07, 23:51
  #10289
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Jag lyssnar på podcasts och liknande som finns på Youtube. Med den vanliga YouTube-appen dras både batteri och data i onödan, eftersom skärmen måste vara på hela tiden, den streamar video i onödan (behöver bara ljud) och det inte går att ladda ner hemifrån för att lyssna senare.

Jag söker en alternativ YouTube-app som klarar dessa saker, dvs helst att skärmen inte måste vara påslagen när man lyssnar, gärna att det går att ladda ner för lyssning offline också. Om jag laddar ner både ljud och video eller bara ljud spelar mindre roll om det är över Wifi. (Vill inte ha massa filer liggande, det bästa vore om det som sparas offline kan hanteras inifrån appen, dvs t.ex. rensas från appen, så den inte sparar massa mp3- eller mp4-filer överallt).

Tror sådana appar inte längre får finnas i Play Store så vore bra om någon kan rekommendera en alternativ app som man kan lita på är säker, dvs utan reklam, malware osv.

Tack på förhand!

Testa SkyTube. Finns på f-droid.
Citera
2017-05-08, 01:29
  #10290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Har du root? I så fall, kanske denna app kan vara intressant.
Tyvärr, ej rootad!
Citera
2017-05-08, 01:39
  #10291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Testa SkyTube. Finns på f-droid.
Tack för tipset men den föll mig inte riktigt i smaken. Den gjorde det förvisso möjligt att stänga av skärmen och fortsätta spela, vilket är bra. Hade varit bra om appen kunde minimerats också, som vilken musikapp som helst, vilket ej gick då klippet pausas isf.
Och det med nerladdning offline hade varit bra också ;-)

YouTube Go (från Google men ej släppt för Sverige, kan dock sideloadas) gör det möjligt att streama med låg kvalitet, och det funkar ibland att ladda ner klipp offline, men inte alltid (beror på uppladdarens val för varje enskilt klipp). Den löser inte heller problemet med att skärmen måste vara på. Således inget perfekt val för mig, men kan nämna att den finns. Den är framtagen för tredje världen och anpassad för dålig datatrafik typ.

Fler tips? :-)
Citera
2017-05-08, 10:32
  #10292
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Tack för tipset men den föll mig inte riktigt i smaken. Den gjorde det förvisso möjligt att stänga av skärmen och fortsätta spela, vilket är bra. Hade varit bra om appen kunde minimerats också, som vilken musikapp som helst, vilket ej gick då klippet pausas isf.
Och det med nerladdning offline hade varit bra också ;-)

YouTube Go (från Google men ej släppt för Sverige, kan dock sideloadas) gör det möjligt att streama med låg kvalitet, och det funkar ibland att ladda ner klipp offline, men inte alltid (beror på uppladdarens val för varje enskilt klipp). Den löser inte heller problemet med att skärmen måste vara på. Således inget perfekt val för mig, men kan nämna att den finns. Den är framtagen för tredje världen och anpassad för dålig datatrafik typ.

Fler tips? :-)

Hmm jag hade för mig att det gick att ladda ner med den.

NewPipe kan man ladda ner med men vet inte om det går att minimera. MinTube kan du testa också men har inte testat den själv.

Båda finns på f-droid.
Citera
2017-05-08, 16:10
  #10293
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Jag lyssnar på podcasts och liknande som finns på Youtube. Med den vanliga YouTube-appen dras både batteri och data i onödan, eftersom skärmen måste vara på hela tiden, den streamar video i onödan (behöver bara ljud) och det inte går att ladda ner hemifrån för att lyssna senare.

Jag söker en alternativ YouTube-app som klarar dessa saker, dvs helst att skärmen inte måste vara påslagen när man lyssnar, gärna att det går att ladda ner för lyssning offline också. Om jag laddar ner både ljud och video eller bara ljud spelar mindre roll om det är över Wifi. (Vill inte ha massa filer liggande, det bästa vore om det som sparas offline kan hanteras inifrån appen, dvs t.ex. rensas från appen, så den inte sparar massa mp3- eller mp4-filer överallt).

Tror sådana appar inte längre får finnas i Play Store så vore bra om någon kan rekommendera en alternativ app som man kan lita på är säker, dvs utan reklam, malware osv.

Tack på förhand!
Firefox låter dig stänga ner appen eller låsa telefonen utan att ljudet från en YouTube-video avbryts. Fungerar klockrent. Vet dock inte var du kan vända dig för nedladdning av ljud/videos, tyvärr.
Citera
2017-05-08, 16:26
  #10294
Medlem
Google chrome
Citera
2017-05-08, 16:53
  #10295
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fire1067
Google chrome
Google Chrome har inte den funktionen, nej.
Citera
2017-06-21, 10:34
  #10296
Medlem
Teskeds avatar
Finns det möjlighet att lägga in ljudavisering för meddelande för endast en person? Rättare sagt, inte ens en person utan en klient som talar om för mig när min arbetsgivare bokat upp mig för jobb. D.v.s. när jag få ett sms så har denna avsändare inget nummer som gör att jag kan spara kontakten.

Jag få även mail som informerar mig om samma sak. Där finns det ju givetvis en avsändare, är det möjligt att lägga in en ljudavisering för endast den avsändaren? Det är Gmail som används.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback