Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-11, 21:35
  #9097
Medlem
ze_bandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Helt omöjlig fråga att svara på. Vilka widgets pratar vi om?

Typ. Mail och newsfeeds?
Citera
2013-07-11, 21:53
  #9098
Medlem
Vilka är dem 5 bästa betalapparna just nu?
Citera
2013-07-12, 00:17
  #9099
Medlem
eribabsis avatar
Har tyvärr ingen aning om hur man länkar instagram-konton eller enskilda bilder.

Jag är ute efter samma apps som DjLarge använder till sina bilder, som han postar på sin instagram. Någon som har en aning vad det kan vara?
Citera
2013-07-12, 09:03
  #9100
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ze_bandit
Typ. Mail och newsfeeds?
Du kan tänka så här... Om du har widgets som konstant uppdateras, så drar det batteri pga att det väcker telefonen ur sömnen och använder datatrafik. Har du widgets som endast uppdateras när du själv låser upp telefonen eller manuellt, så påverkas inte batteriförbrukningen lika mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Har tyvärr ingen aning om hur man länkar instagram-konton eller enskilda bilder.

Jag är ute efter samma apps som DjLarge använder till sina bilder, som han postar på sin instagram. Någon som har en aning vad det kan vara?
http://statigr.am/viewer.php#/user/980434/ Den användaren? Någon speciell bild du tänker på?
Citera
2013-07-12, 14:05
  #9101
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du kan tänka så här... Om du har widgets som konstant uppdateras, så drar det batteri pga att det väcker telefonen ur sömnen och använder datatrafik. Har du widgets som endast uppdateras när du själv låser upp telefonen eller manuellt, så påverkas inte batteriförbrukningen lika mycket.

http://statigr.am/viewer.php#/user/980434/ Den användaren? Någon speciell bild du tänker på?
Kan inte komma in på det viset via mobilen. Men Djlarge heter han och exempel på bilder är t.ex. den på stranden för 4v sedan, en bild över hus för 5v sedan och sen på någon åkatraktion på något tivoli 6v sedan. Himlen blir riktigt skruvad. Längre bak i tiden har han en hel del bilder där det inte ser normalt ut. Flera som frågat honom, men han svarar inte.
Citera
2013-07-12, 14:13
  #9102
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Kan inte komma in på det viset via mobilen. Men Djlarge heter han och exempel på bilder är t.ex. den på stranden för 4v sedan, en bild över hus för 5v sedan och sen på någon åkatraktion på något tivoli 6v sedan. Himlen blir riktigt skruvad. Längre bak i tiden har han en hel del bilder där det inte ser normalt ut. Flera som frågat honom, men han svarar inte.
Ser ut som helt vanliga filter. Om det är inbyggda i Instagram eller i telefonen vet jag ej. Kan inte uppfatta att det är nåt "speciellt" i alla fall.
Citera
2013-07-12, 19:36
  #9103
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du kan tänka så här... Om du har widgets som konstant uppdateras, så drar det batteri pga att det väcker telefonen ur sömnen och använder datatrafik. Har du widgets som endast uppdateras när du själv låser upp telefonen eller manuellt, så påverkas inte batteriförbrukningen lika mycket.
är det verkligen så? jag har märkt att inte ens klockan uppdateras när den är i viloläge (trots att jag lyssnar på ljudböcker samtidigt). samma sak att väderwidgeten inte har uppdaterat platsen trots att jag haft gps igång under en långresa.
bortsett från appar där man ställer in ett uppdateringsintervall (typ mail), så borde det väl bara vara puschmeddelanden som går fram till en telefon i vila?
Citera
2013-07-13, 08:57
  #9104
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
är det verkligen så? jag har märkt att inte ens klockan uppdateras när den är i viloläge (trots att jag lyssnar på ljudböcker samtidigt). samma sak att väderwidgeten inte har uppdaterat platsen trots att jag haft gps igång under en långresa.
bortsett från appar där man ställer in ett uppdateringsintervall (typ mail), så borde det väl bara vara puschmeddelanden som går fram till en telefon i vila?
Som sagt så beror det på appen. Man kan ju alltid kolla med BetterBatteryStats om den väcker telefonen.
Citera
2013-07-13, 09:26
  #9105
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Som sagt så beror det på appen. Man kan ju alltid kolla med BetterBatteryStats om den väcker telefonen.
ok, men då måste den väl vara direkt felprogrammerad?
Citera
2013-07-14, 18:39
  #9106
Medlem
deadhead.s avatar
Någon som vet om man kan få lock screen programet att göra så det ser ut som en tv stängs av när man ska låsa den. Hittar så den bara gör när man låser upp men vill ha när jag låser den.
Citera
2013-07-14, 18:44
  #9107
Medlem
plusforwards avatar
Kan jag på något vis skaffa samma lock screen som min mormors Samsung galaxy tab? Typ göra en file transfer.. På den plattan hon har så blir det droppar på skärmen när man rör den och den är låst. Sjukt tråkig lock screen på min Sony Xperia tablet Z :/
Citera
2013-07-14, 23:35
  #9108
Medlem
WhaleMales avatar
Hej!
vill ha en e-postklient till min androidlur.
k9 skall vara bra säger de, men jag lyckas inte ställa in ett konto. Det är ganska bökigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback