2009-09-23, 20:46
Medlem
Någon som vet vad som har hänt på Värmdö? Polisen har spärrat av väg 222 i riktning mot Sthlm innan Mölnviksrondellen utanför Gustavsberg. Piketbuss och polisbil samt polis beväpnade med automatvapen i position runt om avspärrningen.

/Wizzie
Citera
2009-09-23, 20:46
Medlem
royahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzie
Någon som vet vad som har hänt på Värmdö? Polisen har spärrat av väg 222 i riktning mot Sthlm innan Mölnviksrondellen utanför Gustavsberg. Piketbuss och polisbil samt polis beväpnade med automatvapen i position runt om avspärrningen.

/Wizzie

tillslag mot misstänkta rånarna tidigare i morse?
Citera
2009-09-23, 21:04
Medlem
Kan iofs vara. Om det var i Arninge så är det ganska nära till att ta sig över till Värmdö.
Citera
2009-09-23, 21:05
Medlem
olof86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av royahl
tillslag mot misstänkta rånarna tidigare i morse?

Borde väl vara det, har inte hört något annat om det på nyheterna. Hela från Haninge till Nynäshamn så stod det flera polisbilar och såg en pikebuss som stod och blockerade en bit av Jordbrovägen.
Citera
2009-09-23, 21:22
Medlem
fredde88s avatar
Har även stått en polisbil parkerad vid Henriksdal i kurvan på 222 större delen av kvällen!
Verkar vara ett stort pådrag överlag hos Polisen idag, vilket är förståeligt..

Ett jäkla pådrag på söder för bara en 20 min sen, vet inte om det hade något med saken att göra, men sjukt myckat blåljus, dock ambulanser och brandkår också..
Citera
2009-09-23, 21:28
Medlem
DjPuttes avatar
På g mot Nynäshamn hmmmm Polen slår mig utsökt i skallen eller tagit sig över med Destination Gotland och snabb båt till en öst stat därifrån, En teori som är fullt möjlig iom det inte är så långt mellan baltstaterna och Gotland + att DG båtarna inte var bevakade vid det tillfället....
Citera
2009-09-24, 13:32
Medlem
Polisens helikopterbas ligger där vid myttinge och det var därför dom hade spärrat av. Först för att säkra att det inte var någon riktig bomb, och sen letade dom väl bevis runt omkring.

Det var öppet igen vid tre. Då åkte jag hem från jobbet. Det var däremot fortfarande fullt med poliser kvar.
Citera
2009-09-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smygkikarn
Polisens helikopterbas ligger där vid myttinge och det var därför dom hade spärrat av. Först för att säkra att det inte var någon riktig bomb, och sen letade dom väl bevis runt omkring.

Det var öppet igen vid tre. Då åkte jag hem från jobbet. Det var däremot fortfarande fullt med poliser kvar.

han menar spärren som va på kvällen vid grisslingerakan..inte ute vid myttinge.

förövrigt så en stund innan vägspärren hade polisen stannat en svart volvo 855 med heltonade rutor. polisen stod mdn dragna vapen och skottsäkra västar på när dom drog ut dom, men dom fick åka igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in