Svara
2009-09-23, 16:55
Medlem
Drakmannens avatar
Ålder: 20
Kön: Kille
Vikt: cirka 65kg
Längd: runt 175cm
Substans och mängd: cirkus 333mg Butylone aka B1 från GS
Tidigare erfarenheter: Cannabis, LSD, DXM, 4-ho-met, LSA, bromo-dragonfly, mephedrone, ecstacy. Dock är jag minst erfaren inom just CS då de enda bekantskaper jag har där är Meph och E vid ungefär 5 tillfällen (senaste gången var för över ett år sen så det finns absolut ingen CS-resistans att ta hänsyn till).

Trippen

Får ett SMS kl 11:00 där det står att mitt AVI är på posten för att hämtas ut. Sagt o gjort bär det ner till posten och en timma senare sitter jag på rummet med en gubbe B1.

Jag börjar med att mäta upp ungefär en tredjedel av gubben för att sedan ta 250mg oralt. Under tiden jag väntar sätter jag på lite youtube-klipp i chillar. Redan efter 20 minuter börjar jag känna mig mycket rastlös och benen börjar hoppa. Detta tar jag som ett tecken att det börjar slå så jag snortar upp det sista dvs runt 80mg. Ett par minuter går och jag känner mig otroligt speedad. En riktigt angenäm upplevelse måste jag säga, då jag inte hade så höga förväntningar. Mitt hjärta har också börjat jobba riktigt fort och hårt. Mätte min puls precis innan peaken och då låg den på ca 130 i vila (brukar ha runt 70 i vanliga fall).

Efter ungefär 50 min från intag känner jag att jag peakar ganska ordentligt. Peaken på B1 är ganska lik typ E, men innehåller inte alls lika mycket eufori och känns lite klenare. Under peaken var jag dock sjukt speedad ungefär som precis efter en meph-peak och jag mådde som en prins. Känslan jag hade under peaken liknas helt enkelt bäst till typ halvdanna E eller en liten mängd oral meph skulle jag säga. Detta stadie håller i sig ungefär 45-60 min för att sedan börja dala sakta men säkert. Under hela uppgången och peaken hade jag relativt mkt jaw-clenching symptom vilket inte var något överraskning, det var dock inte lika farligt som på meph eller E. Butylones empatiska kvalitéer är dock inget att hänga i julgranen. Visst kände jag under peaken att det var kul att snacka med folk och jag spammade en hel del MSN-rutor under tiden, men det var inte alls lika påtagligt som under en E- eller mephtripp då jag förmodligen skulle låta min bästa killkompis ta mig i röven bara för att han är min kompis och jag älskar honom (Observera att detta aldrig hänt och om det skulle komma till det hade jag nog sagt nej iaf PGA jag vet vilken ångest vi skulle ha efteråt ^^).

För att beskriva drogen för en person som inte har testat några tunga CS-droger tycker jag att känslan man har under peaken på B1 är ungefär likadan som känslan man har efter att till exmpel åkt en riktigt häftig berg-och-dalbana eller fritt fall. Jag skulle gissa att B1 förutom dopamin- och serotoninstimulans också stimulerar kroppens adrenalin-nivåer. Dessa teorier baserar jag på dels att mitt hjärta jobbade väldigt hårt och att känslan var väldigt lik den man har då man till exempel åkt fritt fall eller får någon form av tung adrenalinkick helt enkelt. Detta tycker jag gör butylone unik bland de CS-droger jag har testat då de andra har varit mer åt serotoninstimulans-hållet dvs mer total eufori och kärlek till allt och alla.

Andra som testat butylone brukar säga att rustiden på B1 är ungefär 6-7 timmar, vilket jag inte kan hålla med om. Det är nu 4 timmar efter första intag och i princip alla effekter är borta förutom lite lite rastlöshet och speedighet. Jag har till och med börja känna av lite små AT-symptom så som mental trötthet, svårt att koncentrera mig, otroligt uttråkad och sen känner jag den klassiska nedstämningen jag alltid brukar få efter CS-rus. AT-symptomen är dock inte farliga alls och det skulle förmodligen räcka med att jag käkade nåt och drack lite appelsinjuice för att bli som vanligt.

Utvärdering

Rusmässigt ger jag butylone en stark 3,5:a av 5 möjliga då jag gillar de euforiska och empatiska delarna mer än speed och energi när jag knarkar CS, och det var inte butylones starka sida. Dock kan jag inte tänka mig en bättre drog för till exempel en nattklubb där dans är i fokus, då den ger tillräcklig stimulans för att hålla igång flera timmar i sträck och lagom mycket välbefinnande (dvs inte så mycket att man kan se att man obviously har tagit nåt men ändå så att det känns gött lixom ). Skulle kunna tänka mig att cola möjligtvis är bättre men har aldrig fått chansen att testa mer än nån 50mg lina för ett bra tag sen som förmodligen var utbankat iaf.

Många som testat butylone brukar klaga på att man har jobbiga bi-effekter under ruset så som illamående, magvärk, stela muskler och leder osv osv. Detta märkte jag i princip inte av alls. Magen mår fint, har inte haft ens en tendens till illamående. Mina leder är i och för sig lite stela nu, men det är dom nästan alltid i mitt fall så kan inte skylla det på butyn.

Overall tyckte jag att butylone var en mycket trevlig drog och jag kommer förmodligen beställa mer i framtiden till fester o dylikt. Buty kan dock aldrig jämföras med bra ecstacy eller mephedrone när det gäller eufori och empati, men jag tycker inte att det finns någon anledning att jämföra dom heller. I mina ögon är buty en riktigt bra drog när man vill ha nåt lite lagom tex på fest bland folk som ogillar droger eller på krogen.

Sådär snippsnappsnutsåvasaganslut
Hoppas det var informativt och värt att läsa. Tar gärna emot konstruktiv kritik för att mitt rapportskrivande ska bli bättre.

MVH DRAKEN
Citera
2009-09-23, 18:16
Bannlyst
Lät ju rätt värt.

Jag brukar nojja lite över mitt hjärna, även i nyktert tillstånd. Har ärvt ett oroligt hjärta från min mor.

Bör jag undvika denna substans, tro?

4/5
Citera
2009-09-23, 21:40
Medlem
Drakmannens avatar
haha nu kom jag på varför jag inte gillar CS-droger

AT:n är ju inte min kompis om man säger så...

edit~felstavning
Citera
2009-09-23, 22:01
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzAddixx
Lät ju rätt värt.

Jag brukar nojja lite över mitt hjärna, även i nyktert tillstånd. Har ärvt ett oroligt hjärta från min mor.

Bör jag undvika denna substans, tro?

4/5

Du bör undvika allt som påfrestar hjärtat. Så CS ska du garanterat undvika.
Citera
2009-09-24, 16:53
Medlem
lukerobitailles avatar
bra beskrivning av effekten kring eufori och empatin. Exakt vad jag ville veta! thnx 4/5
Citera
2009-09-24, 19:49
Bannlyst
Om hjärtat slår 130 slag per minut, hur fan kan man känna eufori då?
Man lär ju få panikångest, vilket antagligen skulle få hjärtat att slå ännu fortare. Fast i stundens hetta kanske man mår så jävla bra ändå, så man bara struntar i hjärtat, eller?
Går butylone att kombinera med betablockerare?
Senast redigerad av homosapiens 2009-09-24 kl. 19:54.
Citera
2009-09-25, 01:45
Medlem
Drakmannens avatar
@^ ingen aning om betablockare osv men jag skulle ta det försiktigt iaf...

130 slag i minuten är iofs inte så farligt... har vart med om värre vid stora mängder meph
Citera
2009-09-25, 02:23
Bannlyst
Förstår inte hur man pallar med det, drakmannen.
Jag som brukar nojja då jag kommer upp i 100 slag i minuten, på cannabis.
Citera
2009-09-25, 02:38
Medlem
Drakmannens avatar
tro mig, det är inget jag tycker om, men just under tiden är det som du säger att man inte bryr sig så mycket...

hjärtat i kombination med att jag blir sjukt nedstämd i AT:n är anledningen till att jag använder stimulanter så sällan ångesten är helt enkelt inte värt ruset
Citera
2009-09-25, 14:58
Medlem
Ozneks avatar
100-130bpm är väl inget att hetsa upp sig över, jämför med att springa ett maratonlopp där pulsen säkert är långt högre än så. Dessutom, att ha en maxpuls runt 200bpm är långt ifrån ovanligt.
Citera
2009-09-25, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oznek
100-130bpm är väl inget att hetsa upp sig över, jämför med att springa ett maratonlopp där pulsen säkert är långt högre än så. Dessutom, att ha en maxpuls runt 200bpm är långt ifrån ova
I och för sig jävligt sant det där, hjärtat klarar en hel del, så det borde inte vara några problem. Är ju bara det att hjärtat får arbeta lite hårdare.
Men i längden kanske det är skadligt?
Borde man inte få bra kondition av att utsätta sig för sånt?
Hjärtat lär ju bli tåligare, rätta mig om jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in