Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-23, 14:50
  #1
Medlem
Hallåj, nu ere så att jag och min flickvän efter en knappa 3 månader besämt oss för att ta en paus. Vi är båda kära i varandra men problemet ligger på hennes sida. Hon är helt enkelt inte redo att binda sig då hon har sina egna personliga problem hon måste ta uti med först.

Hur länge orkar man vänta? Någon som varit med om något liknande?
Citera
2009-09-23, 15:07
  #2
Medlem
Kalmantos avatar
Känn dig blåst... Klassiskt fegsätt att göra slut på...
Citera
2009-09-23, 15:07
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av femtia
Hallåj, nu ere så att jag och min flickvän efter en knappa 3 månader besämt oss för att ta en paus. Vi är båda kära i varandra men problemet ligger på hennes sida. Hon är helt enkelt inte redo att binda sig då hon har sina egna personliga problem hon måste ta uti med först.

Hur länge orkar man vänta? Någon som varit med om något liknande?

Jag och mitt ex hade en paus efter två år tillsammans. Vi var ifrån varandra i någon månad och hittade sedan tillbaka tillvarandra. Dock höll det bara i ca 2 år till. Att man behöver ta en paus bör vara en stark varningsklocka då det är samma person man är tillsammans med innan och efter pausen...
Citera
2009-09-23, 15:15
  #4
Medlem
Typoopies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtia
Hallåj, nu ere så att jag och min flickvän efter en knappa 3 månader besämt oss för att ta en paus. Vi är båda kära i varandra men problemet ligger på hennes sida. Hon är helt enkelt inte redo att binda sig då hon har sina egna personliga problem hon måste ta uti med först.

Hur länge orkar man vänta? Någon som varit med om något liknande?

Har du inte haft en flickvän tidigare? Grabben, du blev dumpad.
Citera
2009-09-23, 15:25
  #5
Medlem
Kiwins avatar
Jag tog nyligen paus från min kille pga samma typ av problem som din tjej.

Kan säga att jag inte alls ville dumpa honom, och är svinkär i honom..
Jag tog en paus för att allt blev för seriöst, jag fick väldigt starka känslor för honom och kunde inte hantera det pga massa skit från det förflutna.

Ville fortsätta med honom men efter en vecka pratade vi och han dumpade mig.....
Så vet inte...men är ni båda kära i varandra så lita på henne..ge henne någon vecka..max en månad?
Citera
2009-09-23, 15:32
  #6
Medlem
Saken är den att hon säger att om hon överhuvudtaget skulle vara tillsammans med någon så skulle det vara med mig. Just nu måste hon kämpa emot hennes personliga problem (vill inte direkt säga vad, men en slags sjukdom) vilket gör att hon inte kan binda sig för hon kan knappt tillgodose henne själv.

Visst kommer hon komma över det här, det är jag övertygad om men frågan är som jag ställt, hur länge orkar man? ursäktar om jag var otydligt i första posten.
Citera
2009-09-23, 15:38
  #7
Medlem
Kiwins avatar
Lite svårt att säga...
Beror väll helt på vad för sorts problem hon har ? Hur lång tid kan det handla om?
Hur länge är du beredd att vänta? Har ni en bra relation annars?
Citera
2009-09-23, 16:11
  #8
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtia
Saken är den att hon säger att om hon överhuvudtaget skulle vara tillsammans med någon så skulle det vara med mig. Just nu måste hon kämpa emot hennes personliga problem (vill inte direkt säga vad, men en slags sjukdom) vilket gör att hon inte kan binda sig för hon kan knappt tillgodose henne själv.

Visst kommer hon komma över det här, det är jag övertygad om men frågan är som jag ställt, hur länge orkar man? ursäktar om jag var otydligt i första posten.

Du låter naiv.. Ta åt dig av de andra tipsen i tråden.
Citera
2009-09-23, 16:31
  #9
Medlem
rillebancks avatar
Paus för alltid. Paus efter tre månader betyder att hon inte är kär längre så gå ut o jaga efter nytt kött. Tyvärr.
Citera
2009-09-23, 16:35
  #10
Medlem
Janne-Taikons avatar
Japp instämmer tyvärr, paus efter 3 månader = bye bye och är det inte bye bye, så har hon testat lite annat under tiden du har suttit framför skärmen och vart olycklig.
Citera
2009-09-23, 16:43
  #11
Medlem
Superfluouss avatar
Har varit med om nåt liknande. Svaret är att en normal paus är för alltid. Paus betyder egentligen "jag vill göra slut, men är för feg". Bryt ihop och gå vidare.
Citera
2009-09-23, 17:35
  #12
Medlem
mooseys avatar
Exakt samma sak hände mig efter 3 månader i våras, typ mars och vi har fortfarande inte blivit tillsammans igen. Det enda som händer är att man glider ifrån varandra. Som sagt tidigare i tråden, skulle tippa på att hon är för feg för att göra slut, så är jag övertygad om att det var i mitt fall iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback