31 136 besökare online
856 590 medlemmar • 45 803 547 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Hårdvara - Mac > Köpråd - Mac: Stationärt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
LiLL38R0R
Medlem
LiLL38R0Rs avatar
Hej.

Funderade om man skulle ha lite roligt och försöka sätta in min speldators delar i ett apple-chassi för att få det lite matchande i mitt rum Vad tror ni? Kan vara svårt att få tag på, men när jag har det (och tömt den helt) tror ni att man kan modifiera den så att delarna får plats?
Kan skriva min delar, men tror inte det behövs. Har i alla fall 3 HDDs som måste få plats. Ganska stort kort.
Skulle i alla fall vara kul att försöka Har aldrig byggt en dator själv, den här beställde jag ifrån komplett förut. Jag är väldigt pedantisk av mig så just nu är det lite jobbigt att se hur dom byggde min dator. Sladdar går lite huller om buller. Vet inte om Mac-chassin är något mindre. Har ett CoolerMaster just nu som är gigantiskt.

Hisper
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLL38R0R
Hej.

Funderade om man skulle ha lite roligt och försöka sätta in min speldators delar i ett apple-chassi för att få det lite matchande i mitt rum Vad tror ni? Kan vara svårt att få tag på, men när jag har det (och tömt den helt) tror ni att man kan modifiera den så att delarna får plats?
Kan skriva min delar, men tror inte det behövs. Har i alla fall 3 HDDs som måste få plats. Ganska stort kort.
Skulle i alla fall vara kul att försöka Har aldrig byggt en dator själv, den här beställde jag ifrån komplett förut. Jag är väldigt pedantisk av mig så just nu är det lite jobbigt att se hur dom byggde min dator. Sladdar går lite huller om buller. Vet inte om Mac-chassin är något mindre. Har ett CoolerMaster just nu som är gigantiskt.

Att bygga in en speldator i ett Mac-chassi kan inte ha med Mac OSX att göra. Rent hårdvaruprojekt där det enda gemensamma är chassit som inte är en del av OS X.

Mao fel forum

/Mod
Senast redigerad av Hisper 2009-09-23 kl. 13:30.

LiLL38R0R
Medlem
LiLL38R0Rs avatar
Kollat runt mer och det verkar vara ganska pilligt. Kan man lämna in till någon som gör jobbet? Vad kan han ta för betalt?

coral
Medlem
corals avatar
Det beror fett hårt på vilket skal du får tag i framförallt. Att få in det i Powermac G5 är riktigt svårt då det inte alls är designat för ATX och du får såga och modda en hel del.

Ett Mac Pro gör saken enklare, men inte enkel, Apple är ganska egna på sina portplaceringar och fläktsystem.

Om du inte vill slänga ut runt 5000 och inte vill göra det själv så tycker jag att du skippar. Den är inte så jävla snygg ändå.

LiLL38R0R
Medlem
LiLL38R0Rs avatar
Låter dyrt.

panpo98
Medlem
Inte om man är bered på att ändra lite.
Du kan alltid bygga en egen låda.
http://www.extremetech.com/article2/...2168962,00.asp

http://www.casemodgod.com/batmobile_tumbler_pc.htm
http://www.google.se/search?hl=sv&cl...S%C3%B6k&meta=

LiLL38R0R
Medlem
LiLL38R0Rs avatar
Tack, men nu var det just Mac-feeling som jag ville ha på skrivbordet.
Tror jag avstår då, hade hoppats på billigare samt inte så krångligt.

Svara på ämne
Topp Dela »