Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-23, 07:59
  #1
Medlem
SinXs avatar
Hejsan!

Om Ni fick chansen att lägga egna motion och ha en chans att kunna påverka och väcka debatt, vad skulle Ni då motionera om?
Citera
2009-09-23, 13:13
  #2
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Här det är bara att skriva av, det är kort och kärnfullt.

Inget samarbete med integrationsverket. Invandrarverket var för övrigt ett mycket adekvatare namn. De integrerar ju inte en enda, utan bara skickar dem vidare till kommunerna.

Stopp för all organiserad flyktingmottagning, stopp för så kallade ensam kommande barn som är storvuxna negrer. Stopp för all kvotering av invandrare och annan särbehandling av invandrare på övriga kommuninevånarnas bekostnad.
Citera
2009-09-23, 13:31
  #3
Medlem
svensk-koreanskas avatar
Avbryt alla linceser med Microsoft.
Citera
2009-09-23, 13:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Inget samarbete med integrationsverket. Invandrarverket var för övrigt ett mycket adekvatare namn. De integrerar ju inte en enda, utan bara skickar dem vidare till kommunerna.

Stopp för all organiserad flyktingmottagning, stopp för så kallade ensam kommande barn som är storvuxna negrer. Stopp för all kvotering av invandrare och annan särbehandling av invandrare på övriga kommuninevånarnas bekostnad.

Jag håller med, jag hade inte kunnat säga det bättre själv, och det var precis det jag hade velat säga
Citera
2009-09-23, 13:47
  #5
Medlem
Galenpennas avatar
Stopp för bidrag till allehanda bidragsfifflande "kulturföreningar".
Citera
2009-09-23, 15:01
  #6
Medlem
Förbjuda storsatsningar på kultur
Citera
2009-09-23, 17:19
  #7
Medlem
platt skatt
Citera
2009-09-23, 17:24
  #8
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
platt skatt
Ännu bättre: Ingen skatt!

Sen kan kommunen få göra precis vad den vill.
Citera
2009-09-23, 17:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Ännu bättre: Ingen skatt!

Sen kan kommunen få göra precis vad den vill.

jag tänkte på realistiska förslag.
Citera
2009-09-23, 17:37
  #10
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
jag tänkte på realistiska förslag.
LIte väl realistiskt kanske. Kommunalskatterna är redan platta. Fast att föreslå förbättringar i form av regressiv skatt är väl kanske inte heller så realistiskt?
Citera
2009-09-23, 18:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
LIte väl realistiskt kanske. Kommunalskatterna är redan platta. Fast att föreslå förbättringar i form av regressiv skatt är väl kanske inte heller så realistiskt?



Just det, den progressiva skatten går till staten ej kommunen.
Citera
2009-09-23, 19:05
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Hejsan!

Om Ni fick chansen att lägga egna motion och ha en chans att kunna påverka och väcka debatt, vad skulle Ni då motionera om?

Att införa vårdval i kommunen, om det inte redan är infört.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback