2010-08-28, 13:17
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakademus
Pengar är ersättlig inte människoliv
Jaha och vad fan har det med min fråga att göra? Fårskalle!
Citera
2010-08-28, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Jaha och vad fan har det med min fråga att göra? Fårskalle!
Jag skrev det jävla mupp
Citera
2010-08-28, 17:00
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakademus
Jag skrev det jävla mupp
Jaha ditt träskmongo? Läser du ens vad du skrivit tidigare i tråden innan du ramlar in och kräks?
Citera
2010-08-28, 17:59
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Jaha ditt träskmongo? Läser du ens vad du skrivit tidigare i tråden innan du ramlar in och kräks?

Hahahahahahahaha.! Något nytt i ämnet.?
Citera
2010-08-29, 00:59
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftpw
Hahahahahahahaha.! Något nytt i ämnet.?

Har du?
Vad du har åstakommit i ca 99% av dina innlägg? JO kasta skit på andra eller tala i gåtor.

Du har förnekat att de som står åtalade av åklagare att inte åklagaren har några bevis, men vad tiden har utvisat är att åklagaren har mer bevis än vad som du vill göra gällande eller tro.

Har du dåliga andrahandsuppgifter?
Eller får du optimistiska uppgifter från inblandade?
Citera
2010-08-29, 11:39
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Har du?
Vad du har åstakommit i ca 99% av dina innlägg? JO kasta skit på andra eller tala i gåtor.

Du har förnekat att de som står åtalade av åklagare att inte åklagaren har några bevis, men vad tiden har utvisat är att åklagaren har mer bevis än vad som du vill göra gällande eller tro.

Har du dåliga andrahandsuppgifter?
Eller får du optimistiska uppgifter från inblandade?

Hahahahahaha.! Ska du börja nu igen din PAJAS jävel.! Känner några av dom inblandade och visst finns det bevis men frågan är håller dom verkligen i slutändan då menar jag inte alla inblandade. Pma mig om du vill nåt istället. ! Och vad du tillför tråden är enbart dina vilda gissningar osv.
Citera
2010-08-29, 13:01
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftpw
Hahahahahaha.! Ska du börja nu igen din PAJAS jävel.! Känner några av dom inblandade och visst finns det bevis men frågan är håller dom verkligen i slutändan då menar jag inte alla inblandade. Pma mig om du vill nåt istället. ! Och vad du tillför tråden är enbart dina vilda gissningar osv.

Jo jag konstaterade och såg att det var alla dörrar med på helikoptern som en del ansåg att de inte var och att det bara användes en helikopter, sedan detta med vikten bla.
Sedan kommer bevisen räcka, synd att du får vänner inom lås och bom en tid till då
Detta rån var långt ifrån välplanerat, de har begått otroliga misstag efter rånet, ej så rutinerat kan man tycka.
Citera
2010-08-29, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rusen
Själva rånet gav väl c:a 40 milj.
Polisinsatsen har hittills kostat 50 milj.
Då har det alltså kostat Sverige 90 miljoner, pengar som kunde hjälpt många arbetslösa, minskat statsskulden eller ökat Sveriges finanser. Tycker det borde bli livstid för en sådan här grej. Även mord borde vara livstid. Om de nu inte går att kasta ut ur landet.

Hatar brott.
Citera
2010-08-29, 15:38
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Då har det alltså kostat Sverige 90 miljoner, pengar som kunde hjälpt många arbetslösa, minskat statsskulden eller ökat Sveriges finanser. Tycker det borde bli livstid för en sådan här grej. Även mord borde vara livstid. Om de nu inte går att kasta ut ur landet.

Hatar brott.

Du maste ju vara helt dum i huvudet! Livstid, nu far du sluta med dina bag in box doftande inlagg! Dom90 miljonerna hade anda gatt till pumpa in annu fler vidriga somalier eller annat lost folk! Men dat gillar vall krak som du?
Citera
2010-08-29, 15:47
Medlem
Se där ja. Alibi. Inte lätt att vara åklagare.

http://norrteljetidning.se/lasarnytt...ngId=19.368575

Citat:
Dagen efter det spektakulära helikopterrånet var Norrtelje Tidnings reporter Grethel Hjuberger snabbt på plats vid Roslagens Helikopterflyg, där rånhelikoptern stulits. Och där träffade hon på några ungdomar som tältat i närheten under natten. De sade att de hade sett när helikoptern stulits. Den tidpunkt de då uppgav stämmer inte alls med åklagarens version. Om ungdomarna har rätt, så har den misstänkte piloten från Roslagen alibi när helikoptern stals.

Ungdomarna pratade med polisen direkt på platsen, det hade vi bild på i tidningen. Det fotot togs av reporter Grethel Hjuberger med mobilkameran.

Åklagaren får väl skaffa fram en polis som säger att ungdomarna stod så långt från sina klockor att de inte kunnat läsa av tiden rätt.
Citera
2010-08-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Du maste ju vara helt dum i huvudet! Livstid, nu far du sluta med dina bag in box doftande inlagg! Dom90 miljonerna hade anda gatt till pumpa in annu fler vidriga somalier eller annat lost folk! Men dat gillar vall krak som du?

Ja om de inte kan utvisas så borde de få sitta inlåst. Sorry vännen men jag är nykterist.
Citera
2010-08-30, 17:01
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa

Hatar brott.

Nej men det funkar ju inte fattar du väl.?? Vad tror du det kostar att ha en människa inlåst på våra anstalter samt att det inte finns plats för alla livstidare. Skulle såna som dig då börja jobba då eller för att ta hand om alla som fått livstid. Blir inte 90 Millar för varje livstidsdömd men ca 2000kr om dygnet. Så lägg ner dina livstidsstraff det håller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in